Sivu 1/1

RS escortin alatukivarret/vetonivelet

Lähetetty: 24 Loka 2006 14:11
Kirjoittaja racer_
Eli ongelmana on että auto vetelehtii puolelta toiselle. Kerrottiin että vika on alatukivarsissa/puslissa. Voiko alatukivarteen vaihtaa puslat? jos, niin millainen urakka siinä on? vai kannattaako ostaa kokonaan uudet alatukivarret? missä hinnoissa liikkuu alatukivarret/puslat.

voiko mahdollisesti kyseessä ola jotku muut osat jotka aiheuttaa tota vetelehtimistä? hiekkatiellä -> monttuisemmalla tiellä kuuluu etupäästä kolinaa.

onko vetonivelet kulunu/rikki, kun kääntäessä kuuluu pahan kuuloista rahinaa? kummalta puolelta vetonivel on tiensä päässä, kun rohina kuuluu voimakkaasti oikealle kääntäessä?

Edessä on myös raidetangon sisemmän pään eli vissiin puslan vaihto. pikaisesti katsomalla on kohtuu iso homma, koska koko raidetanko pitää irroittaa. onko kellään kokemusta?

Auto on RS 2000 -92

Kiitos!

Re: RS escortin alatukivarret/vetonivelet

Lähetetty: 28 Loka 2006 10:16
Kirjoittaja overboost
racer_ kirjoitti:Eli ongelmana on että auto vetelehtii puolelta toiselle. Kerrottiin että vika on alatukivarsissa/puslissa. Voiko alatukivarteen vaihtaa puslat? jos, niin millainen urakka siinä on? vai kannattaako ostaa kokonaan uudet alatukivarret? missä hinnoissa liikkuu alatukivarret/puslat.
Puslat voi vaihtaa, voi olla vähän tiukassa. Helpompi tietenkin vaihtaa koko tukivarret n. 50€/kpl. Katso hinnat motonet.fi
racer_ kirjoitti:voiko mahdollisesti kyseessä ola jotku muut osat jotka aiheuttaa tota vetelehtimistä? hiekkatiellä -> monttuisemmalla tiellä kuuluu etupäästä kolinaa.
Kolinan aiheuttaa todennäköisesti koiranluut. Ne ei aiheuta vetelemistä.
racer_ kirjoitti:onko vetonivelet kulunu/rikki, kun kääntäessä kuuluu pahan kuuloista rahinaa? kummalta puolelta vetonivel on tiensä päässä, kun rohina kuuluu voimakkaasti oikealle kääntäessä?
Vaikuttaa vasemmalta pyöränlaakerilta.
racer_ kirjoitti:Edessä on myös raidetangon sisemmän pään eli vissiin puslan vaihto. pikaisesti katsomalla on kohtuu iso homma, koska koko raidetanko pitää irroittaa. onko kellään kokemusta?
Kumpaa tarkoitat, raidetangon puslaa vai sisempää raidetangon päätä? Jälkimmäinen on edullinen ja helppo vaihtaa.

racer_ kirjoitti:Kiitos!
Ole hyvä. Toivottavasti on apua.

Lähetetty: 02 Marras 2006 21:05
Kirjoittaja racer_
laakerit on vauhdettu vähä aikaa sit, tuskin vielä rikki ovat.

Ostin tänään puslat. saas nähä millainen operaatio on vaihtaa.

mistä johtuu et kytkintä nostaessa kuuluu "kolaus" ennenku lähtee liikkelle? väljää on. missä?

Lähetetty: 13 Marras 2006 21:15
Kirjoittaja racer_
Puslien vaihto onnistui ongelmitta prässin avulla. Vaihdoin samalla pallonivelet. Vielä on myysteeri mistä se rohina kuuluu kääntäessä. Laakerit tuntuu olevan kunnossa. :?

Lähetetty: 13 Marras 2006 22:12
Kirjoittaja Luigi81
racer_ kirjoitti: mistä johtuu et kytkintä nostaessa kuuluu "kolaus" ennenku lähtee liikkelle? väljää on. missä?
ainakin takavetosessa tommonen kolaus tulee aika usein kardaanin ristinivelestä..-.. mutta veikkaisimpa että vetoakseli/t ei o kunnolla vetopyörästössä perillä taikka sitten vetonivelet on väljät??

Lähetetty: 21 Marras 2006 08:33
Kirjoittaja escuda
racer_ kirjoitti:laakerit on vauhdettu vähä aikaa sit, tuskin vielä rikki ovat.

Ostin tänään puslat. saas nähä millainen operaatio on vaihtaa.

mistä johtuu et kytkintä nostaessa kuuluu "kolaus" ennenku lähtee liikkelle? väljää on. missä?
Sulla on lultavasti vetarissa väljää, itellä oli sama homma pari kuukautta siten... xr3i escossa, siinä on sama alusta kun sulla :wink:
n.200tkm jälkeen meni tiputellen kaikki vaihtoon edestä ja laakerit myös takaa :?