Sivu 1/2

24v Boa venttiilikopan tiivisteet

Lähetetty: 09 Huhti 2005 18:58
Kirjoittaja xrissane
Moikka
:(
Sain tuossa äskettäin vahvistusta epäilyihini/tietoihini noista venakopan tiivisteistä - niitä ei todellakaan saa (ilm. edes aftermarket -osina) ilman ko. venttiilikoppaa - ja hintaa miljoonaeuroa :evil:

-- lainaus --
If you take the covers off you will have to be very clever about putting them back - the rocker covers are hundreds of pounds from Ford as the gaskets are vulcanised to the cases!! Fecking madest idea ever! :evil:
-- lainaus --

... sivulta
http://www.granada-and-scorpio-online.c ... eadid=3338

...joten olikos TeroK:lla tai kellään muulla omakohtaista kokemusta, mikä on paras ratkaisu saada nuo kannet takaisin paikoilleen niin, että tiiviitkin vielä ovat - ilman koko kansien uusimista :?:

ps. Bob -koneeseen on saatavana ko osat ILMAN venttiilikoppia...

Lähetetty: 09 Huhti 2005 19:10
Kirjoittaja janzamar
kun on vulkanoitu kiinni..?
eikös silti voi ostaa matskut ja ottaa malli vanhasta,ja tiivisteliimalla
"vulkanoida" omatekoiset?
ei kyllä hajuakaan tiivistemateriaalista,mutta varmaan jonkun hitonventtiilikopan saa pitämään?
ja tuskin se matsku niin spesiaalia kumminkaan on ettei jostain
kaupasta sellaista löydä?

Lähetetty: 09 Huhti 2005 23:20
Kirjoittaja Monteonisti
Olen aina laittanut vanhan venakopan tiivisteen takaisin, koskaan ei ole vuotanut, ainakaan paljoa! :D Tietenkin irroitus pitää tehdä "hellästi"! :shock:

Lähetetty: 11 Huhti 2005 17:11
Kirjoittaja TeRoK
Joo. Tota ei kyllä saa tehtyä ite millään. Se on ensinnäki n.5mm paksu ja hemmetin muotoiltu joka suuntaan. Ei se kylläkää mulla ainakaa mitää vulkanoitu oo koppaan. Syy siihen, että ne kauppaa koppia mukana on siinä, että niihin on tehty malli muutos kun on huomaatu ne susiksi. Eihän tommonen puolen sentin kumi tiiviste pysy paikallaan kahden tasasen pinnan välissä. Eli ne vuotaa aina.
Tossa päivitetyssä mallissa on kopankannessa ura ja tiivisteessä vastaavasti uraan sopiva pokkaus. Taitaa olla juurikin ton BOB koneen kansi ja tiiviste. Eikös se päälisin puolin oo ihan samannäkönen?

Joo 470e tai jotain ne pyysi kipaleelta kun kysyin tiivistettä. Tosiaan tommosen BOB koneen tiivisteen otin kokeeks kun oli 20 euron luokkaa, mutta ei sillä tee ilman sitä kantta mitään.
Ite pistin sikaliimaa väliin ja varovasti kasasin ja on vielä ainaki suurinpiirtein pitäny.

Siinä olis kyllä mahdollisuus kun kävis jyrsityttämässä siihen venakopan kanteen uran tiivistettä varten.

Lähetetty: 11 Huhti 2005 17:14
Kirjoittaja TeRoK
Joko ootte muuten tilanneet ne jakopään rojut?
Perhana kun alkaa itelläki olemaan semmonen aika että ne vois varastoon hommata... kun olis vaan pätäkkää. :D

Lähetetty: 16 Huhti 2005 20:28
Kirjoittaja xrissane
Moikka tero - hiukka off-line iski, mutta now I`m back 8)

Luin juuri myös tuon gs-online -tekstisi. Meinaatkos että tuo bob:n koppa on ihan saman muotoinen, ja eroavaisuus on vain siinä urassa? Ja että realistinen hinta tuolle tiivisteelle on 20 egeä...

Tiedätkö, vaihtuiko tuo venakoppa missään vaiheessa boa:n aikaan siihen uralliseen? Täytyypi käydä vilkaisemassa, onko omassa. Sinä siis otit sen ulokkeellisen bob:n tiivisteen, valoit massaa kopan kanteen ja upotit tiivisteen siihen, ymmärsinkö oikein :?: :idea:

Sokerina pohjalla - mikäli jotain briteistä ymmärrän, TopBoss myy noita kansia hintaan about 65 egeä kappale. Lähetin juuri eilen sinne tarjouspyynnön, josko vaikka saisi tilattua sellaiset väritettynä - kiinnostava tarjous ellei mitään koiraa ole haudattuna :wink:

Ja joo, nokan kiriosat ja ketjut ovat tallisssa odottamassa, kun kannet saadaan veivattua paikoilleen ja mylly valmiiksi. Se pitkä ja kaareva "koirankoipi" jossa on bakeliittipinta, on se :evil: osa, hintaa ihan rutkasti. Mutta näyttääpä siltä, että entisestä vastaavasta tulee varaosa - niin vähän olikin kulunut.

Jussi

Lähetetty: 18 Huhti 2005 17:05
Kirjoittaja TeRoK
No ainakin kun sitä vertailtiin niin ihan samannäkönen se tiiviste oli sitä pokkausta lukuunottamatta. Tosiaan se oli jotain 20egen luokkaa.

Ja sitä BOB:n tiivistettä en siis käyttänyt vaan ihan sen vanhan mikä oli ennenkin paikassa. Kun se ei tosiaan ainakaan mulla oo mitenkään vulkanoitu venakopan kanteen kiinni vaan on ihan irtonainen.
Putsasin sen vaan öljystä ja heitin sikaliimaa molemmille puolille ja paiskasin paikkaan. Mutta hyvää siitä ei saa ilman tota pokkausta tiivisteessä ja uraa venakopan kannessa. Sen takia suunnittelinkin, että kävisi tohon alkuperäseen venakopan kanteen jyrsityttämässä ne urat niin sitten voisi noita uudemman mallin tiivisteitä käyttää.

Tietääkseni toi venakopan malli ei missään vaiheessa BOA:n aikana vaihtunut uralliseen. Ainakaan microcat ei semmosta tunne.

Juu kattelin kanssa tuolla topbossin sivuilla. Siinä voi semmonen "koira ollla haudattuna" että ne kannet on ihan samanlaiset kuin nää alkuperäset.

Onko sulla jo venakopat ollu auki? Meinasin vaan että onko sulla sitte vulkanoitu tiivisteet niiihin? Ihmetyttää mistä semmonen juttu on lähtenyt liikkeelle kun ei itellä ainakaa oo. :roll:

Lähetetty: 18 Huhti 2005 17:06
Kirjoittaja TeRoK
Niin ja niitä tiivisteitähän siis on kaks per kansi kun tulpanreikien ympärillä oleva tiiviste on erillinen.

Re: 24v Boa venttiilikopan tiivisteet

Lähetetty: 18 Huhti 2005 17:08
Kirjoittaja janzamar
-- lainaus --
If you take the covers off you will have to be very clever about putting them back - the rocker covers are hundreds of pounds from Ford as the gaskets are vulcanised to the cases!! Fecking madest idea ever! :evil:
-- lainaus --

... sivulta
http://www.granada-and-scorpio-online.c ... eadid=3338

tuostahan tuo..

Lähetetty: 19 Huhti 2005 16:13
Kirjoittaja TeRoK
No joo no sen luin kyllä ja luin sen myös granada clubilla. mutta yksityisen henkilön viestihän toikin oli. Eli ihmettelin mistä se on semmosta saanut päähänsä. Liekö oikeen ollut auki venakopat vai onko ihan oma päätelmä joka on vedetty tiivisteen hinnasta.

Lähetetty: 19 Huhti 2005 20:31
Kirjoittaja xrissane
Yes söör

Kyllä nuo omien kansien tiivisteet vaikuttivat olevan kiinni jollain lailla naitettu, sillä osa jäi kansiin ja osa vastapuoliin. Vaikuttavat ihan ammattimaisesti kiinni olevan, joten en yhtään kyllä epäile tuota vulkanointijuttua.

:idea: :idea: tyhmästä päästä kärsii koko loppuruumis :shock: mutta tulipa vaan mieleeni että - voisikos hommata vaikkapa käytetystä BOB-koneesta (mistähän sellaisenkin löytäisi :cry: ) venakopat, niissähän on valmiina jo nuo urat joihin sitten vain ostaisi kahdenkymmenen egen tiivisteet?:arrow: Siis jos vain nuo ovat muilta osin vaihtokelpoiset boa:an. Ja toisaalta, jos ne entiset turvauratiivisteetkään irti lähtevät.

Itselläni olisi tarvetta uudelle maalipinnalle noihin kansiin, ja varmastikaan noita ei kannata happo- tai pulverimaalattavaksi viedä - uunikäsittelyä tuo alumiini ei saata oikein kestää. Olisikos vinkkejä?

Lähetetty: 19 Huhti 2005 21:15
Kirjoittaja TeRoK
On kyllä ihme tapaus kun ei mun tosiaan oo mitenkään kiinni.
ihan puol senttiä paksu irto tiiviste siinä on. Muuten samanlainen kun BOB koneessa mutta ilman sitä uraa. BOB koneen tiivistesatsistahan olikin kuva tossa sun linkissä.
Joo kävi semmonenki mielessä että jos BOB koneen kannet sais jostain, mutta taitavat olla vielä harvinaisempia ku BOA:n vastaavat.
Verratahan niitä vielä pitäs tai paremminki sovittaa paikkaan mutta luulisin kyllä että on ihan samat muuten. Niistä kyllä pitäs irrota ihan hyvin tiivisteet.

Mitäs niissä se alkuperänen maali mahtaa olla? Aika kovaa tavaraa sekin on.
Ite meinasin lasikuulapuhaltaa ne ja lakata. Oli sitte pirun komeen näköset granada clubin galleriassa ku joku oli tehny.

Lähetetty: 22 Huhti 2005 18:06
Kirjoittaja xrissane
Alkuperäinen maali näyttää hilseilevän poies aikas pahasti.

Sain tarjouksen niistä maalatuista kansista tuolta TopBossilta enklannista. Pitänee vielä tarkentaa, sillä noitten rahti maksaisi kuulemma 120 puntaa kaiken lisäksi heidän ilmoituksensa mukaan. Sitä en kyllä usko tällä seisomalla, siis yli tonni vanhaa mummorahaa :!: :lol:

Vielä on siis totaalisen auki, miten nuo venakopat tiivistetään, kun kone kasaataan :?

Lähetetty: 22 Huhti 2005 19:50
Kirjoittaja TeRoK
:shock:
Jaa että pelkkä rahti jo vanhan tonnin :roll: MORO!

Se uran roiloaminen venakoppiin saattas olla ihan tehokas keino. Ei kylläkää mikää helppo nakki.

Pistähän tietoa sitte kun oot keksiny millä homman toteutat.

Lähetetty: 22 Huhti 2005 22:28
Kirjoittaja janzamar
mahtaisko johonkin dremelliin saada jonkun ohjurin jostain?
vaikka vapaalla kädellä aika vaikeeta varmaan silti...

Lähetetty: 23 Huhti 2005 11:19
Kirjoittaja TeRoK
Se voi juu olla vähä vaikee. Uran pitäs kuitenki olla n.3mm syvä jos oikein muistan. Ja yhtä leveä. Voi olla, että siinä tarttis olla joku cnc jyrsin tms. Pitää kysellä tutuilta metallimiehiltä jos ne haluais itelleen pikku "rojektin" :D

Lähetetty: 25 Huhti 2005 20:19
Kirjoittaja xrissane
Jos pojat saatte jyrsittyä toimivaa uraa, kertokaahan niin täältä tulee pari koppaa lisää :wink: Tosiaankin, tuo rahti Britteinsaarilta on kuulemma noin :evil: :n kallista, eli ynnäilin - jos tilaan värjätyt kannet tiivisteineen, loppusumma on 340 PUNTAA - hirvittää laskeakin markoissa eli euroissa tuo :? :? :evil: Ja 120 kybää vähemmän, jos ei maalata noita.

So, whadduya thinkabout tha???

Lähetetty: 25 Huhti 2005 20:54
Kirjoittaja TeRoK
Juu ilmotellaan kyllä.

Sanoisin notta on lähes perverssiä pyytää tommosia hintoja noista palikoista.

:shock: :lol:

Lähetetty: 30 Huhti 2005 21:34
Kirjoittaja xrissane
Kivitilalta Janilta tilattu kaksi kappaletta noita uratiivisteitä - pian alkaa julmettu paikalleenleipominen :shock:

Olettekos muuten tutustuneet tuohon TopBoss -firmaan tarkemmin ( http://www.topbossperformance.co.uk/ ), aikoinaan tuli tutuksi Fast Ford -lehdestä, varsinkin niiden pomon auto vaikutti ihan timiltä peliltä, tupla-turboineen. Oli aikoinaan ko lehdessä myös ratatesti rakennettujen 24v-koneisten Sierrojen (ja yhden ransentin :!: ) kesken...

Lähetetty: 01 Touko 2005 20:55
Kirjoittaja TeRoK
Juu kyllä mä kävin niitten sivuilla kerran kuolaamassa just tota tuplaturbo pakettia. Mmm. 500hummanen scorppio. saattaapi olla vaan, että ei voimansiirto kestä :(

Lähetetty: 07 Touko 2005 14:06
Kirjoittaja xrissane
xrissane kirjoitti:Kivitilalta Janilta tilattu kaksi kappaletta noita uratiivisteitä - pian alkaa julmettu paikalleenleipominen :shock:
Voi LeHevata - nuo bobin tiivisteet ovat sitten liian lyhyet boan kansiin. Kiinnikkeet samoilla paikoilla, mutta kun ei pituus riitä :evil:

Siispä vanhat tiivisteet ehostukseen, puuttuvia paloja muutama. Massaa kehiin sitten vaan. Kaikki vinkit ovat tervetulleita :!:

Lähetetty: 07 Touko 2005 14:42
Kirjoittaja janzamar
eikös korkkia käytetä ainakin vanhoissa?
mitenhän mahtais sopia tuommoiseen,että leikkaa itse?
eihän nää uudet sen kuumempana käy ainakaan..

Lähetetty: 07 Touko 2005 15:16
Kirjoittaja Aaltonen
mitenköhän tollanen pitäis ku ottais samanlaista kartonkia kun maitotölkit on ja siit leikais.. valskaiskohan paljonki... :?:

Lähetetty: 08 Touko 2005 13:21
Kirjoittaja ZyaS
Nuori_Sierra_kuski kirjoitti:mitenköhän tollanen pitäis ku ottais samanlaista kartonkia kun maitotölkit on ja siit leikais.. valskaiskohan paljonki... :?:
ideoita joita ei kannata kokeilla kotona :wink: :lol:

kumpikin pinta tasaista alumiinia?? mites jos pelkän tasotiivisteliiman siihen väliin pistäis?? esim. hylomar tai sitte vois ihan sikaflex:llä kokeilla noilla ollaan tiivistetty kuplan venttiilikoppia lisänä ollu kylläkin vielä oma tiiviste

Lähetetty: 08 Touko 2005 14:05
Kirjoittaja TeRoK
No voi sun zaatana. :evil:
Eli sen idean saa sitte haudata. On se niin vaikeeks tarvinnu tehdä. Prkl..
sitte alkaa juu olemaan ainoo vaihtoehto se liimaileminen. Kuinkas paksu se vulkanoitu tiiviste on? Kun toi mun on ainakin sen puol senttiä paksu. Meinaa että ei sitä varmaan uskalla ilman tiivistettä liimailla kun ei yhtään tidä kuin paljon siellä on tilaa.