Nyt Transit EGR tukkoon, mutta miten?

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Juibbi
Viestit: 18
Liittynyt: 17 Helmi 2005 19:40
Paikkakunta: Varkaus

Nyt Transit EGR tukkoon, mutta miten?

Viesti Kirjoittaja Juibbi »

Ajattelin olla kriminaali ja tukkia moisen direktiivikeksinnön. Kuinka tuo kannattaa tehdä? Malli on -98 vuoden 2.5 litranen vapaa diesel. Ei siis kumiletkua, vaan laippaliitos ja ruttuputkea.

Laitanko siis laippaan metallilätkän vai kertooko joku, kuinka tuo alipainehässäkkä toimii ja mikä letku pitää tukkia?
Juibbi
Viestit: 18
Liittynyt: 17 Helmi 2005 19:40
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja Juibbi »

Noh! Tietääkö joku edes, onko tuo venttiili lepoasennossaan auki vai kiinni? Kiinni veikattu, onko varmaa tietoa?
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Ei tuosta hajuakaan, mutta ovat yleensä lepoasennossa kiinni koska solenoidi avaa imun. Laita "sokea" tiiviste metallista koska tavallinen tiivistepahvi hajoo vuodessa! 8)
Harri S
Viestit: 41
Liittynyt: 09 Loka 2005 20:22

Viesti Kirjoittaja Harri S »

Peltilätkä laippojen väliin tiivisteen tilalle. Noin tein itsekin omalle käyttikselle (ei ford).

Imusarjassa oli taas toista senttiä noki-karsta-öljy-mössöä, enkä aio sitä siis enää putsailla. 8)
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Voorteissa jostain syystä mömmöt puhalletaan imuputkeen, siis ennen kaasuläppäkoteloa, vaikka monessa muussa puhalletaan imusarjaan tai kanteen? :shock: Tietenkin tuo toinenkin vaihtoehto paskotaa imukanavia ja -venoja, siis kannattaa tukkia koska ko. härpäkkeestä ei ole mitään hyötyä! 8)
JaniJJ
Viestit: 3
Liittynyt: 23 Marras 2006 17:50

Re: Nyt Transit EGR tukkoon, mutta miten?

Viesti Kirjoittaja JaniJJ »

Juibbi kirjoitti:Ajattelin olla kriminaali ja tukkia moisen direktiivikeksinnön. Kuinka tuo kannattaa tehdä? Malli on -98 vuoden 2.5 litranen vapaa diesel. Ei siis kumiletkua, vaan laippaliitos ja ruttuputkea.

Laitanko siis laippaan metallilätkän vai kertooko joku, kuinka tuo alipainehässäkkä toimii ja mikä letku pitää tukkia?
Itse poistin "ilmaläpän" Ja tukin pakosarjan reiän.
Vastaa Viestiin