Sivu 1/1

Vaihdeongelma Sierra 1,6

Lähetetty: 17 Loka 2006 21:54
Kirjoittaja johnt90
Mitä on vika kun Sierran (1,6 -92) vaihteet on mennyt sekaisin? On vaikea löytää oikea vaihde(perutusvaihde on pahin)
Joskus ei toimii ollenkaan :shock:

Lähetetty: 17 Loka 2006 22:51
Kirjoittaja jaska74
siis...mitä :roll:

vaihteet ei löydy, vai ei mene päälle?

Lähetetty: 18 Loka 2006 09:56
Kirjoittaja johnt90
joskus ei löydy ja joskus ei mene päälle 8) :lol:

Lähetetty: 18 Loka 2006 09:57
Kirjoittaja ÄrÄssä
Jatkanpa tähän samaan ketjuun..

Eli miulla on hiukan samaa ropleemaa, tosin RS2000:ssa. Ja ongelmana siis että vaihteet eivät tahdo mennä silmään. Eniten kenkkuilee kakkonen, menee silmään mutta aina saa vähän vängätä että se sinne taipuu. Kolmonen jättää välillä menemättä ollenkaan silmään.

Pakki haistattelee noin joka toinen kerta kun yrität sitä silmään saada. Saapi vähän aikaa runkkailla. Ja joskus kun auto on seisonut ja lähdet liikenteeseen, jos pakki ei mene silmään niin ei mene sitten ykkönenkään. Asia kyllä korjaantuu aina kun vähän aikaa käyttää muita vaihteita silmässä ja vähän kaasua antaa..

Sitten taas on niitä hetkiä jolloin ei mikään vaihde käy haistattelemaan, toimiivat kuin unelma... :wink: Ko. auto ei oo ollut miulla kun vasta vajaan kuukauden, muuten pelittää oikein vallan mainiosti (kopkopkop), ainoana ongelmana on ollut tuo vaihteiden kettuilu. Pelottaa vaan että millon ne laukiaa lopullisesti käsiin, eli asialle pitäisi jotakin tehdä.

Ja vielä sen verran että vaihteet on mennyt tuohon kuntoon ihan vaan miun omasta auton rääkkäämisestä, pitäähän se nyt hyvät vehkeet hajottaa... :roll: Hyvin tuo auto toimi vielä kun sen edelliseltä omistajalta hain. Tai sitten se on ollut sillä jollakin "teippipatentilla", hyvin toimii.. :wink:

EDIT; auto siis RS2000 vuosimallia -92, loota kertaalleen vaihdettu mutta kyseessä kuitenkin siis MTX-75-loota.

Lähetetty: 18 Loka 2006 14:05
Kirjoittaja samiharju
Sierrassa yleisin syy tohon on vaihdelaatikon kannatinkumin repeäminen jolloin loota on yli 5cm alempana hännästään kun kuuluisi. Uusi kumi n 35eur fordilla, itse just tilasin sellaisen. on helppo vaihtaa vaikka pihassa jos on käytössä tunkki, 13, 17 ja 19mm avaimet.

eli auto nurkasta ylös että asentaja mahtuu alle JA MUISTA ETTEI SE AUTO OLE LIIAN HUTERASTI TUETTU ETTEI TULE VAINAJIA.. tunkilla laatikon häntä ylemmäs, pakoputken tukirauta irti palkista (17mm), palkki irti laatikosta (19mm) kannatinpalkki irti 13mm ruuveilla korista (4kpl) ja tässä vaiheessa katso muualle ettei se kaikki hiekkakura tule naamalle sieltä.. nyt on palkki irti joten siihen vaihdat 4:llä ruuvilla (13 tai 17mm en muista) uuden kumin ja asennat käänteisessä järjestyksessä paikalle.

Nyt vaihdekeppi on ylempänä eikä enää ota aukkonsa reunoihin kiinni -> vaihteet toimii.

Lähetetty: 18 Loka 2006 14:07
Kirjoittaja samiharju
etuvetoisen ongelmat voivat johtua joko a) väärin säädetystä vivustosta (joka on mahdollista tai jopa todennäköistä kun loota ollut edes kerran pois), b) kuivista nivelistä jotka eivät liiku sen takia tai c) väljistä nivelistä.

Parasta on saada auto ylennöksille ja toinen sohlaa vaihteita ja toinen (se välkympi näistä kahdesta) tutkii missä vikaavikaa :-)

Lähetetty: 18 Loka 2006 17:24
Kirjoittaja tupu
sierra. mahdollinen vika voi olla vauhtipyörän silmälaakeri joka jumittaa. eli kytkinakseli pyörii vaikka kytkin on pohjassa.
vaikuttaa eniten pakin ja 1 vaihteen päälle menemiseen.