Sivu 1/1

Alkuperäinen pulttijako 4x4 Scorpiossa???

Lähetetty: 12 Loka 2006 22:37
Kirjoittaja -P-
Oon yrittäny hakea vanteita Scorpioon, mutta joka paikassa tulee vastaan, että olisi pulttijako 4/108. Tosielämässä kuitenkin mulla on 5/112, kyseessä 4-vetomalli. :shock:

Onko minun kulkineessa joskus vaihdettu tavaraa, vai eikö nelikkoa vaan tunneta täällä? :roll:

Hämmästyttää kummastuttaa pientä kulkijaa...:?: :?: :?:

-P-

Lähetetty: 12 Loka 2006 23:04
Kirjoittaja TeRoK
Kyllä siinä pitäs 5x112 olla.
Monissa kuvastoissa vaan on otettu mallia briteistä jossa toi scorpio on granada mk3 ja vasta mulkosilmä malli on oikein scorpio nimellä.

Eli granadan kohdalta voi löytyä oikeat vanteet :wink:

Lähetetty: 12 Loka 2006 23:11
Kirjoittaja -P-
Joop, pitääpä pitää tuo mielessä. Joskohan tuohon löytyis tarvikealuvanteita, yritin toisesta autosta ottaa aluvanteita väliaikaisesti, mutta pultit kävi liian lyhkäisiksi, ei saanut montaakaan kierrettä kiinni.

Siis mutterit ei yltäny kii, pultithan ois helppo hommata uudet :)

-P-

Lähetetty: 13 Loka 2006 00:02
Kirjoittaja Aksu
Kyllä ne kiinni pysyvät vaikka ei mene kuin 4 kierrosta kiinnipäin. Testattu Ahvenistolla ilman sääliä :wink: Tosin sierrassa tuolla 5x112 jaolla.

Lähetetty: 13 Loka 2006 09:30
Kirjoittaja NiceMan
Mutta ei kannata leikkiä yleisillä että jos sattuukin irtoamaan...
4Kierosta = 6mm
Itse pitäisi miniminä 10mm eli noin 6 kierosta.

Lähetetty: 13 Loka 2006 12:06
Kirjoittaja -P-
NiceMan kirjoitti:Mutta ei kannata leikkiä yleisillä että jos sattuukin irtoamaan...
4Kierosta = 6mm
Itse pitäisi miniminä 10mm eli noin 6 kierosta.
Näin minä itekkin sen näkisin, että en turhaan ala liikenneturvallisuutta rikkomaan, pärjään peltivanteillakin. Sitäpaitsi, mustat peltivanteet tuo sitä oikeanlaista katu-uskottavuutta :) :D :D

-P-

Lähetetty: 13 Loka 2006 12:14
Kirjoittaja juss
85-94 on kaikissa , myös 4x4 eli SAMAT vanteet, 5x112
95-98 on kaikissa 4x180

niin ja 94/95 4x4 valmistus lopetetiin....

Lähetetty: 13 Loka 2006 12:51
Kirjoittaja TeRoK
95-98 on 4x108 :wink:
Vissiin kirjotus vihree

BTW: -P- Koitit kai sentään sillon niitä alupalloja niiden omilla muttereilla etkä omien peltivanteiden muttereilla??? Ne ei välttämättä meekään niin syvälle.
Kyllä noitten muttereiden pitäs riittävästi mennä jos ei oo mitään spacereita välissä. Itelläkin on liki sentin levitykset ja silti menee.
Kyllä mun mielestä jos mutterin pystyy kiristämään määrättyyn momenttiin niin se on sillon tarpeeksi kierteillä.

Lähetetty: 13 Loka 2006 13:37
Kirjoittaja Aksu
Ei ollut mullakaan mitään speidereitä välissä ja hieman lyhkäseksi jäi. Riippuu näköjään vanteesta kuinka paksu "pohja" niissä on.
En olisi itsekään ajellut noilla jos eivät olisi kestäneet kiristää kympin momenttiin ilman että kierre olisi ottanut kipeää ja toiminut vain avaimen kanssa käännettessä(esikiristys käsin jatkovarrella)

Lähetetty: 13 Loka 2006 15:08
Kirjoittaja -P-
TeRoK kirjoitti:95-98 on 4x108 :wink:
Vissiin kirjotus vihree

BTW: -P- Koitit kai sentään sillon niitä alupalloja niiden omilla muttereilla etkä omien peltivanteiden muttereilla??? Ne ei välttämättä meekään niin syvälle.
Kyllä noitten muttereiden pitäs riittävästi mennä jos ei oo mitään spacereita välissä.
Omilla muttereilla yritin, toisissa autoissa vanteet kiinnitetään ihmismäisesti pulteilla.

On muuten pirun vaikeeta löytää 15" peltivanteet autoon, joutuu varmaan alut hommaamaan, nyt on alla Mersun vanteet, joissa keskireikä on 66,6mm, ei hyvä...

-P-

Lähetetty: 15 Loka 2006 01:14
Kirjoittaja Aksu
Mersuissa on pultti kiinnitys ja kun niihin laitetaan alut niin joutuu laittamaan pitemmät pultit kuin peltivanteilla. Aluvanteitten pultit taas eivät mahdu olemaan peltivanteitten kanssa,osuvat jarru mekanismeihin.

Heiluuko,ravistaako,vai miksi ei hyvä ?
Jos et radalle ole menossa niin tuskin siitä paikoiltaan karkaavat.

Lähetetty: 16 Loka 2006 13:08
Kirjoittaja -P-
Aksu kirjoitti: Heiluuko,ravistaako,vai miksi ei hyvä ?
Pikkasen pyrkii ravistamaan ja joutuu vielä vetämään muttereille niin pirun tiukalle kiinni, huomattavasti enemmän, kuin suositus.
-P-