Sivu 1/1
Sierran tyhjäkäynti oikkuilee
Lähetetty: 12 Loka 2006 20:12
Kirjoittaja Sierra_93
Mistä mahtanee johtua, kun käy tyhjäkäyntiä, niin käy todella pienillä kierroksilla ja välillä meinaa sammua ja joskus sammuukin. Ja ne kierrokset heittelee myös aikalailla, mutta suurimman ajan ne on ihan matalalla ja huojuvat siinä. Tulat ja ilmanputsari on jo vaihdettu ja virranjakaja putsattu. Auto on '93 2 litrainen ruisku Sierra.
Lähetetty: 12 Loka 2006 20:39
Kirjoittaja TeRoK
Oletko jo hakua koittanut tuolta yläreunasta? Lähes loppuun jauhettu aihe

Lähetetty: 12 Loka 2006 20:44
Kirjoittaja Sierra_93
Olen yrittänyt hakea, mutta kun en ihan mikään tosi ammattilainen ole näitten haku asioitten kanssa. jos joku osaa hakea, niin pistäkää sitten, että mistä aiheesta löytyy, niin kattelen sieltä.
Lähetetty: 12 Loka 2006 20:45
Kirjoittaja Sierra_93
Niin muuten kun ottaa imusarjasta pois alipaineletkun, niin paranee.
Lähetetty: 12 Loka 2006 20:48
Kirjoittaja turbiiniriesa
oliskohan tyhjäkäyntimoottori paskanen ohc vai dohc kone?
Lähetetty: 12 Loka 2006 20:53
Kirjoittaja Sierra_93
Tämä on DOHC. Onkos siellä nyt jossain jotain häiriötä sen ilman saannin kanssa, kun se alipaineletkun irrotus helpottaa????
Lähetetty: 12 Loka 2006 21:15
Kirjoittaja jaska74
minkä niistä alipaineletkuista irrotat että toimii?
onko tyhjäkäyntiventtiili putsattu jo?
Lähetetty: 12 Loka 2006 21:43
Kirjoittaja TeRoK
No sieltä kauttahan se saa lisää ilmaa jos et tuki sen alipaineletkun liitintä.
Eli saattais hyvinkin olla tyhjäkäyntivena mikä sohlaa.
Tossa hakutulokset sanalla tyhjäkäynti:
search.php?mode=results
search.php?mode=results
Sieltä selailemaan
Ja tossa tulokset kun hakusanaan lisätään venttiili:
search.php?mode=results
search.php?mode=results
Lähetetty: 12 Loka 2006 21:46
Kirjoittaja JesseA
Mulla ainakin sierrassa vuotaa alipaineletku joka menee jarruille. Tai siis se on juuresta poikki ja siin on sellanen "purkkapatentti" teipillä. Sen kanssa on aina ongelmia jos se lähtee irti ja sen joutuu laittaa takas, sit on tyhjäkäynti sekasi. Se kyllä korjaantuu ajan myötä yleensä.
Kannattaa tarkastaa ettei letku vuoda mistään kohtaa josta johtuis paineen vaihtelu imusarjassa joka taas vaikuttaa tyhjäkäyntiin. Kannattaa heiluttaa sitä ja kokeilla miten vaikuttaa tyhjäkäyntiin.
Ja jos nyt puhutaan samasta letkusta tai oikeastaan putkesta, niin se ei käsittääkseni pitäisi lähteä irti kovinkaan helposti.
Lähetetty: 12 Loka 2006 21:56
Kirjoittaja Sierra_93
Se kyseinen letku menee suutintenrungossa olevalle alipaine kellolle.
Lähetetty: 13 Loka 2006 14:38
Kirjoittaja Riesa2.0
Ei muuten toimi nuo sun linkit
Edit: Niin ja piti sanomani että tuossa mun sierrassa on myös silloin tällöin vastaavat oireet eli tyhjäkäynti putoaa tosi alhaalle. Mutta kun sammuttaa auton ja käynnistää uudelleen vika häviää, tuskin kuitenkaan sama vika.. Veikkaisin sitä kaasuläpänasentoanturia, itselläni se ainakin aiheutti myös vastaavia oireita kun ei liitin ilmeisesti yhdistänyt kunnolla. Koita ottaa siltä anturilta johto irti ja katso miten vaikuttaa.
Lähetetty: 13 Loka 2006 15:03
Kirjoittaja Jukkiss
Mulla oli aivan samaa vikaa, nappasin suutinrungosta olevan letkun pois (paineensäädin?) Tyhjäkäynti normalisotui. Paineilmaa 7 baria paineensäätimeen niin joha alko toimia, kalvo vissii jumissa?
Lähetetty: 13 Loka 2006 16:50
Kirjoittaja jusep
Ootteko kokeillu puhdistella sen pikkuisen ilma (mikälie anturi,mittari nyt onkaan) joka sijaitsee sielä kone huoneessa vasemmassa reunassa edestäpäin katsottuna mihin menee yksi pieni letku ja sähköpiuhat yksi liitin,semmonen musta n.5cm * 5cm kokoinen rasia niin siintä se johtoliitin. mulla oli omassa dohcissa samat oireet tyhjäkäynti röplätti välillä jossain 500rpm kohdalla ja ajossa kun kytkintä painoi niin yleensä sammui ja kun niitä alipaine letkuja rumppas irti niin toimi paremmin mut veti ihan höpönä ilmaa siitä letkusta.mutta sen liittimen kun putsasin ja laitoin vaseliinia niin johan rupes toimimaan eikä tarvinnu muuta tehä sen jälkeen.voortilla sanoivat kun ei meinannut päästöistä mennä läpi että se voi käydä jollain varaohjelmalla mikä ajautuu päälle kun joku tunnistin ei toimi kunnolla,mutta ei nekään äkkiseltää osannut sanoa missä se vika silloin oli mutta itse kokeilemallal löysin vian ja korjaus ei ollukaan kauhean kallista.

Lähetetty: 13 Loka 2006 17:13
Kirjoittaja jaska74
jusep kirjoitti: kone huoneessa vasemmassa reunassa edestäpäin katsottuna mihin menee yksi pieni letku ja sähköpiuhat yksi liitin,semmonen musta n.5cm * 5cm kokoinen rasia
piireissä kutsuvat sitä MAP anturiksi... 8)
Lähetetty: 13 Loka 2006 18:38
Kirjoittaja Jaakko85
jaska74 kirjoitti:
piireissä kutsuvat sitä MAP anturiksi... 8)
Vainiin
viewtopic.php?t=8032 8) 8)
Lähetetty: 13 Loka 2006 19:53
Kirjoittaja jaska74
nimenomaan...

Lähetetty: 18 Loka 2006 20:14
Kirjoittaja Riesa2.0
Jukkiss kirjoitti:Mulla oli aivan samaa vikaa, nappasin suutinrungosta olevan letkun pois (paineensäädin?) Tyhjäkäynti normalisotui. Paineilmaa 7 baria paineensäätimeen niin joha alko toimia, kalvo vissii jumissa?
Kokeilin tuota samaa omaani, kun taas tänään tyhjäkäynti sekoili. Ei vissiin tykännyt paineilmasta koska tyhjäkäynti jäi pysyvästi sinne 400rmp:n tienoille. Vaihdoin sitten vanhasta koneesta varmasti toimivan mötikän siihen tilalle ja kyllä tuli nyt hyvä tyhjäkäynti putoaa aina nopeasti ja suoraan siihen noin 900 kiekkaan ilman mitään sekoiluja.
Voisko muuten joku valaista mikä sen alipainekellon tai mikä lie tarkoitus on, siitä mötikästähän lähtee bensanpaluuletku, joten sääteleekö se silloin alipaineella takaisin tankkiin palaavan bensan määrää?? Vai käsitinkö sen tarkoituksen ihan päin... Ajattelin vain että olisiko siinä ollut syy myös 1.5 litraa/100km normaalia suurempaan bensankulutukseen, mitä oli edellisellä moottorilla
