Sivu 1/1

Mistä lastuja ja muuta viriosaa sierraan?

Lähetetty: 12 Loka 2006 18:57
Kirjoittaja jiiwee
Tilailetteko ulkomailta vai löytyykö suomestakin jotain asiallisia pajoja?

Re: Mistä lastuja ja muuta viriosaa sierraan?

Lähetetty: 12 Loka 2006 18:59
Kirjoittaja j-k
jiiwee kirjoitti:Tilailetteko ulkomailta vai löytyykö suomestakin jotain asiallisia pajoja?
Laita mieluummin megasquirt kun lastu. Tulee paljon halvemmaksi. :)

Lähetetty: 12 Loka 2006 19:58
Kirjoittaja jaska74
...ja hevoset voivat jopa lisääntyä 8)

Lähetetty: 12 Loka 2006 20:09
Kirjoittaja samiharju
fiksumpi olis kertonu heti aluksi millaiseen sierraan..

Lähetetty: 12 Loka 2006 21:31
Kirjoittaja jiiwee
samiharju kirjoitti:fiksumpi olis kertonu heti aluksi millaiseen sierraan..
Vm -91, 2.9i v6

Lähetetty: 12 Loka 2006 21:39
Kirjoittaja samiharju
no niin, asiallinen laite, ajelin pari vuotta tuollaisella.. :-) mulle se riitti vakiona jos ei kartiofilteritä lasketa.

megasquirtilla siihen saat halvimmalla lisää potkua, peltisarjoja voisit myös miettiä vaikkei ne valurautaiset tuossa niin ahtaat ole kun 2,8:ssa on.. ahtaminen olis jees mutta oletan että se auto on vähäpäästöinen niin ahdettuna turha haaveilla leimaa helpolla.

Lähetetty: 12 Loka 2006 21:49
Kirjoittaja jiiwee
Joo, vähäpäästöinen on ja filtteritkin löytyy.. Tarkoituksena vain jotain "pientä" laittaa, eli turbottamaan en rupea. Tarkoitus kaivaa ne muutamat halvimmat ja helpoimmat hevoset reservistä käyttöön. Työmatkojakin tällä ajan, joten kovin mittaviin projekteihin ei mahdollista ryhtyä.

Lähetetty: 12 Loka 2006 22:08
Kirjoittaja jiiwee
... ja vielä sen verran, että putkisto virtaa jo riittävästi ja flekti on sähköllä. Esim. se sqruitti ja peltisarjat vois olla ihan ok. Liekö tuollaisesta juurikaan hyötyä, mutta ovat ehkä helpoimmat ja halvimmat.

Lähetetty: 12 Loka 2006 23:11
Kirjoittaja TeRoK
Kyllä niillä sitte jo muutaman kymmentä hepoa vois lisää ilmaantua noitten jo paikassa olevien kanssa.

Ja jos ei jaksa lähteä megasquirtia rakentelemaan niin esim. perfectpowerin smt6 moottorinohjauksen lisäyksikkö on ainakin hemmetin helppo laittaa ja saa läppärillä säädeltyä seos ja sytkäkartat.

Lähetetty: 15 Loka 2006 01:06
Kirjoittaja mato
Onko pelkästään Megasquirtistä hyötyä autoon, joka muuten on vakio?

Lähetetty: 17 Loka 2006 23:09
Kirjoittaja bildo-
Ite oon ajatellu laittaa lastua 90-vm 2.0i dohc sierraan.
Tällähetkellä ois kaks lastu vaihtoehtoa.

1. http://www.tmuukkonen.fi RPM-lastu, tehonlisäys 10-12hp, 440e ja asennus sisältyy hintaan.

2. Rice Rockets SMT6 tehonlisäys?, hinta 370e + 45e/h. Ite en viitti alkaa säätämään, koska en elektroniikasta kauheesti ymmärrä ja kuitenki käyttöauto kyseessä.

Vai oisko virinokista enemmän hyötyä hintaan nähden? http://www.rallyracefin.fi Pipercams nokat 311e, tehonlisäys? Nokat voisinki saaha "ite" vaihettua koska kaveripiirissä on kuitenki enemmän tietoa tuosta ku lastun säätämisestä.

Lähetetty: 17 Loka 2006 23:16
Kirjoittaja j-k
bildo- kirjoitti:1. http://www.tmuukkonen.fi RPM-lastu, tehonlisäys 10-12hp, 440e ja asennus sisältyy hintaan.
Aikas suolaista pelkästä muistipiirin vaihtamisesta...

Lähetetty: 17 Loka 2006 23:17
Kirjoittaja jaska74
väittäsin että yksin kumpikaan ei tuo lisähevosia kun muutaman, jos sitäkään
nokat + lastu on sitten asia erikseen

Lähetetty: 18 Loka 2006 15:23
Kirjoittaja bildo-
No niinhän se on että kun vaihtaa enemmän palikkaa niin tehot kasvaa, mutta pitäs jäähä rahaa elämiseenki.
Tuolla smt6 topikissa, kessi kirjotti että "2.0i dohc sierrassa tehot nousi 15hp". Aloin nyt tuota smt6:sta miettimään, että jos ei tarvii kovin hirveesti kolvailla ja ohjelma löytyy netistä suoraan, niin semmosenhan vois laittaa. Mutta eikö siinä tarvii dynoa?

Lähetetty: 18 Loka 2006 17:59
Kirjoittaja bildo-
Tuo piper cams:in nokka ois BP270. Enempää tietoa ei löytyny, eli onko tuo ihan katu-ajettava? Luettelossa myös lukee että nokat hiotaan vakio nokista, eli kuinkahan kauan siinä kestää että saan auton taas kulkemaan, ei kait rally race niitä nokkia englantiin lähetä?
No pitääpä huomenna soittaa ja kysyä. Pitäs vielä keretä massaamaan pohjaki, töiden ohella :(

Tuli tässä vielä mieleen että onhan kokkolassaki moottorihiomo. Pitäs vaan löytää jostain tuon nokan tiedot. piper cams:in luettelossa ei tietenkään ollu :evil:

Lähetetty: 18 Loka 2006 23:08
Kirjoittaja jiiwee
Tämä EI ole faktaa, mutta muistan kuulleeni, että vakionokista hiotuilla ei välttämättä saada samoja tuloksia, kuin samanasteisilla alkup. virinokilla. Liittyiköhän se jotenkin siihen venttiilin aukioloaikaan??? Ja mitenhän on tuo kulutuskestävyys? Kertokaa asiasta paremmin tietävät.

Lähetetty: 19 Loka 2006 00:28
Kirjoittaja Aksu
bildo- kirjoitti:Tuo piper cams:in nokka ois BP270. Enempää tietoa ei löytyny, eli onko tuo ihan katu-ajettava? Luettelossa myös lukee että nokat hiotaan vakio nokista, eli kuinkahan kauan siinä kestää että saan auton taas kulkemaan, ei kait rally race niitä nokkia englantiin lähetä?
No pitääpä huomenna soittaa ja kysyä. Pitäs vielä keretä massaamaan pohjaki, töiden ohella :(

Tuli tässä vielä mieleen että onhan kokkolassaki moottorihiomo. Pitäs vaan löytää jostain tuon nokan tiedot. piper cams:in luettelossa ei tietenkään ollu :evil:
Mihinkäs koneeseen tuota laittamassa ?
Ainakin itse löysin OHC/DOHC tuon BP270 tiedot "PC" luettelosta.

Lähetetty: 19 Loka 2006 12:14
Kirjoittaja Vempula
"megasquirtilla" sanottiin tuolla... kiinnostaisi tietää että miten eroaa lastusta?.. ja mikä itseasiassa tämä megasquirt on... kun itekki oon miettiny ton kaks litrasen ruisku dohcin lastutust..

Lähetetty: 19 Loka 2006 14:51
Kirjoittaja jnr21
Vempula kirjoitti:"megasquirtilla" sanottiin tuolla... kiinnostaisi tietää että miten eroaa lastusta?.. ja mikä itseasiassa tämä megasquirt on... kun itekki oon miettiny ton kaks litrasen ruisku dohcin lastutust..
viewtopic.php?t=301

Lähetetty: 19 Loka 2006 15:08
Kirjoittaja bildo-
2.0i dohc. Mikäs se "PC" luettelo on? Et viittis pistää niitä tietoja, tai vaikka lähettää s-postilla?

Lähetetty: 21 Loka 2006 15:53
Kirjoittaja Jonttu|
Itelläni on dohcis noi samaset nokat mitä katoit, tosin minulla on kansi portattu myös ja peltisatsi ja vapaavirtaus suodatin ja bensapainete nostettu. Mutta kyl se noilla nokilla hönkii..tosin kyl tarkotus vielä lastuttaa..jos et kannelle tee mitään tai et halua pistää 500-600e että saat osat ni muukkosella saa melko samat tehot ku nokilla...ja ei mitään ongelmaa ajaa kadulla... Mäkiin pystyy ajaa vitosella ihan surutta elikkä vääntäävät ihan hyvin ja tehoja vasta rupee löytyykki 4000 jälkeen.

Lähetetty: 23 Loka 2006 14:52
Kirjoittaja jouni
bildo- kirjoitti:No niinhän se on että kun vaihtaa enemmän palikkaa niin tehot kasvaa, mutta pitäs jäähä rahaa elämiseenki.
Tuolla smt6 topikissa, kessi kirjotti että "2.0i dohc sierrassa tehot nousi 15hp". Aloin nyt tuota smt6:sta miettimään, että jos ei tarvii kovin hirveesti kolvailla ja ohjelma löytyy netistä suoraan, niin semmosenhan vois laittaa. Mutta eikö siinä tarvii dynoa?
Eiköhän sen SMT6:n säätöön tarvita dyno. Kaverin vapari 2.0ohc Capria säätivät penkissä varmaan yli 500€ edestä ja lisäksi osa oli talkootyötä. Eikä silti toiminut täysin kaikilla alueilla, vaan tuntui olevan paras lähinnä täyskaasuajoon.

Vai löytyykö siis DOHC:iin suoraan SMT6:een sytkä- ja bensakartat jotka voi ladata?

Eli kannattaa miettiä kokonaisuutta ja lopputulosta, ei pelkkä edullista hankintahintaa. Siinä suhteessa Megasquirt on varmasti loistava vaihtoehto, mutta sekin vaatii aika lailla perehtymistä. Itse en edes lähtisi jotain parilitraista käyttisvaparia lastuttamaan, jos juurikaan muuta ei tehdä. Hyöty tosi minimaalinen kustannuksiin nähden. Mutta toisaalta varmasti ihan mielenkiintoista ja opettavaa.