Sivu 1/1
Ongelmien "syy löydetty" mondeon käynnistyminen
Lähetetty: 11 Loka 2006 19:28
Kirjoittaja Poude
Noni, ihan säkällä kokeilin tänään iltapäivällä startata autoo käymään, kone oli kylmä..käänsin virta-avaimen suoraan starttausasentoon, ilman virta päällä asentoon jättämistä ja sitten vasta start..noo kuitenkin moottori lähti käyntiin välittömästi!

, kuitenkin kun ajoin koneen kuumaksi ja koitin startata niin sai sahata sen tutun 10sek jotta lähti, mielestäni tässä haiskahtaa jokin anturi, mutta mikä!? hinta ja missä se sijaitsee? kyse on kuitenkin jonkinsortin lämpötila-anturista? VAI?
mutta kuitenkin kuumana käynnistyy kaasun kanssa lähes heti?!
Onneksi selvisi nämäkin murheet, seuraavaks tutustutaan kuskinpuolen etupään kolinoihin!
Lähetetty: 12 Loka 2006 10:24
Kirjoittaja Poude
Samalla kun luette niin voisitte sanoakkin jotain

Lähetetty: 12 Loka 2006 12:46
Kirjoittaja Jaakko85
Huomenta!
En ihan tajunnut miten se vika selvisi mutta väliäkös tolla..
Lähetetty: 12 Loka 2006 13:46
Kirjoittaja TeRoK
No eihän tossa oo oikeestaan vielä mitään löytyny

Vika voi olla missä vaan.On paljon muitakin vaihtoehtoja kuin toi moottorin tai imuilman lämpötila-anturi.
Vikakoodin lukua ehdottaisin sullekin. Saatttaa paljonki rahaa säästyä.
Lähetetty: 12 Loka 2006 15:40
Kirjoittaja Poude
Oli se volvo vaan niin parempi auton sekä kanssa-autoilijoiden puolesta

Lähetetty: 12 Loka 2006 16:31
Kirjoittaja TeRoK
No siis ei ne volvo foorumillakaan osaisi ton sun selostuksen perusteella suoraan sanoa mikä siellä on sökönä.
Voihan siellä esim. ruisku suutin olla tiensä päässä ja kuumana alkaas uittamaan. Näitäkin on tapahtunut.
Mielestäni ei ole mikään vallan kamala ehdotus, että luetutat ne vikakoodit siitä. Jos ei vika selviäkään niin aika monta mahdollisuutta saadaan kumottua ja voidaan jatkaa vian selvittämistä täällä.
Jos se on ylivoimainen tehtävä niin ostaa vaan volvon takasin ja menee volvolandiaan ruikuttamaan.

Lähetetty: 14 Loka 2006 01:18
Kirjoittaja Monteonisti
Tuossa vikakoodien luvussa on vain se ongelma että joskus joku vikakoodi voi johtua esim. viidestä eri viasta ja neljän turhan osan vaihtamisen jälkeen se viides vasta auttaa!
Usein halvempi itse vaihdella osia, siis turhiakin, kun viedä merkkipajalle!

Lähetetty: 14 Loka 2006 03:16
Kirjoittaja GeeTee-
Monteonisti kirjoitti:Tuossa vikakoodien luvussa on vain se ongelma että joskus joku vikakoodi voi johtua esim. viidestä eri viasta ja neljän turhan osan vaihtamisen jälkeen se viides vasta auttaa!
Usein halvempi itse vaihdella osia, siis turhiakin, kun viedä merkkipajalle!

Tarviiko sitä välttämättä merkkipajalla muutakun luetuttaa koodit? Vaihtelee sitten sen mukaan itte mitä pystyy.. Samat lähtökohdat on ilman vikakoodien lukua, pitää vaan itte päättää (tai kysellä täältä) missä järjestyksessä lähtee testailemaan ja vaihtamaan palikoita vai mitä? Koodit kun lukasee ja niin tietää vähän mistä lähtee.
Lähetetty: 14 Loka 2006 17:14
Kirjoittaja TeRoK
juurikin näin. Ja jos vielä kloodit pystyy lukemaan ite niin vielä helpottaa

Lähetetty: 15 Loka 2006 11:26
Kirjoittaja Poude
TeRoK kirjoitti:juurikin näin. Ja jos vielä kloodit pystyy lukemaan ite niin vielä helpottaa

MITEN?
Lähetetty: 15 Loka 2006 18:13
Kirjoittaja TeRoK
On siihen netissä ohjeita ja taitaa täällä foorumillakin olla, että miten pystyy ledin ja etuvastuksen kanssa lukemaan ne koodit.
Itellä on fordin oma FDS2000 testikeskus jolla ne pystyy ja lukemaan.
Joku ketä on ton led systeemin rakentanut niin voi kertoa tarkemmin.
Ja sitten on ihan ostettavissa vikakoodin lukulaitteita esim. gunsons.
Mutta sulla taitaa jo ollakin EEC-V moottorin ohjaus että siitä en tiedä saako enää samalla lailla luettua.
Ei kai se mitään hirveän kallista oo luetuttaa jossain autosähkö pajalla niitä. Kunhan ei fordille vie, koska siellä se ainakin maksaa hunajaa.