Sivu 1/1

Ford Focus 1.8 Td syylärin ajoviimasuojus!

Lähetetty: 10 Loka 2006 19:17
Kirjoittaja Nokturne
Termos

Auto on Ford Focus 1.8 td vm. 2001. Törmäsin viime talvena sellaiseen "kivaan" juttuun, että auto oli aika kylmä ajaa talvella. Lisäksi auto lämpiää kovalla pakkasella todella hitaasti ja minusta moottori ei saavuta normaalia lämpötilaa koko aikana. Mittari on reilusti vajaalämmön puolella.

Kysyisinkin tietäjiltä, että onko kyseiseen autoon saatavilla syylärin eteen kumista suojusta, joka estää ajoviiman puhaltamisen suoraan syylärille?

Jos on niin mistähän kyseisen härpäkkeen voisi ostaa? Mitäs mieltä ihmiset on kyseisen härpäkkeen käytöstä? Hyvä vai huono idea?

Viime talvi oli jo sen verran kylmä ajaan kyseisellä autolla, että jotain pitäisi keksiä.

Hyviä ideoita otetaan vastaan.

Lähetetty: 10 Loka 2006 19:50
Kirjoittaja ti-vct
Eipä taida missään olla myytävänä...Aika paljon talvisin näkee niitä pahvi-virityksiä, laita sellanen, ei luulis maksavankaan mitään...

Lähetetty: 10 Loka 2006 22:04
Kirjoittaja essapant
Mä tein viimetalvena omaan Mondeoon viimasuojuksen vanhasta kumisesta kuramatosta. Leikkasin saksilla sopivan malliset palaset ja nippusiteellä kiinni. On paljon siistimpi ja kestävempi, kuin pahviset versiot. Lämpöjä saa toki seurailla tarkemmin, mutta itse en peittänyt koko keulaa, vain alaosan.

Lähetetty: 10 Loka 2006 22:08
Kirjoittaja Rahnu
Noissa dieseleissähän pitäisi olla lisälämmitin vakiona, onko tarkistettu toimiiko ollenkaan? Oma common-rail ei ilman sitä Eberiä lämmennyt ei sitten mihinkään, todella kylmä auto talvella ja ei tosiaan lämmennyt normaaliksi vaikka kuinka kauan ajoi. Pahvia virittelin syylärin eteen mutta ei auttanut yhtään mitään.

Lisälämmitin korjattiin ja asennettiin ajastinkello, jo alkoi tarkenemaan! Todella huima ero lämpenemisessä. Ja sen lämmittimen pitäisi tosiaan löytyä noista kaikista diiseleistä.

Lähetetty: 11 Loka 2006 10:06
Kirjoittaja petrim
poistettu

Lähetetty: 12 Loka 2006 15:10
Kirjoittaja ti-vct
petrim kirjoitti:Aikoinaan oli kiinteästi asennettavia "sälekaihtimia" jäähdyttäjän eteen, liekö enää missään? Sellaisille olisi varmaan nykyäänkin kysyntää. Ohjaamosta voisi vaijerilla säätää kaihtimen auki kun on lämmintä ja paukkupakkasilla käännettäisiin puolestaan kokonaan kiinni. Tarvittaessa voisi pitää puoliväliasennoissakin. Kaihtimien välistä pääsisi sopivasti ajoviima eikä olisi kokonaan tukossa, niin kuin piiloon asennetun pahvin kanssa.
No pentele, lainaanpa muutaman sentin kaihdinta tuosta keittiön ikkunasta :wink: