Sivu 1/1

TD koneeseen vapaavirtaussuodatin..?

Lähetetty: 08 Loka 2006 21:00
Kirjoittaja JL
Elikkäs autona on tuo -97 turbo diesel escortti. Syöttöjä on ihan kivasti jne.

Nyt kysymys kuuluukin että mitä tykkää dieselin ilmamassamittari vapaavirtaussuodattimesta? Eräs kokenut AD-asentaja sanoi kun mainitsin kartiofiltterin asentamisesta että se rikkoo helposti ilmamassamittarin?!? Olivat kuulemma jossai koulutus päivillä ajaneet penkissä jotai TDI autoa josta oli otettu ilmansuodatin pois kokonaan ja sano että kun penkitti loppuun ja löysäsi kaasun pois ni mittarit hajos.. kaksi kuulemma ajoivat koe mielessä hajalle!?! Asentaja sanoi että älä missään nimessä laita mitään muita suodattimia kuin alkuperäisiä..

Eli uskallanko tuohon omaan laittaa sen kartio filtterin? Pitää saada selvyys asiaan ennen kun menen kokeiluillani hajottamaan 150€ osan! En tosin ole keksinyt syytä että miksi se menisi hajalle?!?

Kokeilin jo vähän sitä filtteriä siinä autossa ja ihan kivat äänet sai aikaiseksi varsinkin turbon viehellys, mutta hieman arveluttaa..

Osaako diesel miehet sanoa asiaan mitään?

Lähetetty: 08 Loka 2006 22:01
Kirjoittaja Megado
On sellanenki asennettu, voihan sen massamittarin putsata.

TD:n vapari suodin

Lähetetty: 08 Loka 2006 22:04
Kirjoittaja JL
Juu.. onko ollut jo pitkään käytössä? onko ilmennyt mitään ongelmia? Hirvittää vaan jos se ilmamassamittari sanoo itsensä lopullisesti irti..

Mikä on muuten se pieni letku mikä menee siihen vakio ilman putsarin koteloon? Mihinkä olet sen laittanut?

Lähetetty: 08 Loka 2006 23:31
Kirjoittaja Megado
JL kirjoitti:Juu.. onko ollut jo pitkään käytössä? onko ilmennyt mitään ongelmia? Hirvittää vaan jos se ilmamassamittari sanoo itsensä lopullisesti irti..

Mikä on muuten se pieni letku mikä menee siihen vakio ilman putsarin koteloon? Mihinkä olet sen laittanut?
On se ollut toukokuusta lähtien, mitään ongelmaa ei ole ollut, sen pienen letkun vain tukin tiiviisti.

Lähetetty: 09 Loka 2006 00:22
Kirjoittaja riesa87
Kyllä se kuulemma rikkoo, jos on uudenaikanen "volkkari"-mallinen ilmamassamittari. Muissa ei ainakaan oo kuulunu/näkyny mitään ongelmia.

Lähetetty: 09 Loka 2006 01:28
Kirjoittaja Aksu
riesa87 kirjoitti:Kyllä se kuulemma rikkoo, jos on uudenaikanen "volkkari"-mallinen ilmamassamittari. Muissa ei ainakaan oo kuulunu/näkyny mitään ongelmia.
Tuntuu ne hajoovan jo alle 100tkm ajetuissa vaikka on tehtaan jäljiltä.

Lähetetty: 09 Loka 2006 07:33
Kirjoittaja JL
hmm. mistäs erotan uudemman ja vanhemman mallisen mittarin? Itsellä auto on -97

Lähetetty: 09 Loka 2006 12:01
Kirjoittaja TeRoK
Tossa kuvassa oleva oli ainakin päältä päin ihan samannäkönen kuin mun korpparissakin. Ei sen miksikään luulis menevän. Kunhan laittaa semmosen kartioputsarin jota ei kuulu öljytä. Siitähän oli joskus juttua, että se voi hajottaa kuumalanka mittarin jos on öljyttävä putsari josta irtoaa sitä öljyä lankoihin.

Lähetetty: 09 Loka 2006 20:56
Kirjoittaja JL
ookkei.. itsellä on se suodatin halvin Raid HP:n.. Ja hommasin sen kaverilta noin kuukauden vanhana ja sano ainakin että ei tullu mitään öljyä mukana.

Mutta miten olisivat sitten saaneet penkissä hajalle mittareita kun ei ollut putsaria ollenkaan..? En kyllä oikeen ymmärrä..

Lähetetty: 09 Loka 2006 21:11
Kirjoittaja markkul
Millanen toi TD on tekniikaltaan, jos siinä on ilmamäärämittari? Sierran TD:ssä ei käsittääkseni moista ole, kun on esikammio-diesel mekaanisella jakopumpulla.

En nyt pysty ymmärtämään, miksi penkitys _ilman_ putsaria olisi rikkonut mittarin, ellei siinä lähellä ole ollut ihan älyttömästi paskaa (btw. diesel autoissa ei ole kaasupoljonta, vaan syöttöpoljin :-)

Se pitää paikkansa, että öljyttävät vapaavirtaussuodattimet ovat särkenee noita kuumalanka-antureita nopeammin. Syy on se, että öljy irtoaa putsarista, tarttuu vastuslankaan ja kerää paskaa siihen. Tuohonkin auttaa lankan putsaaminen, jos ei ole poikkipalanut.

Megado, saako tuo putsariviritys mistään tuoretta ilmaa, vai onko juuri sellainen väärinrakennettu, eli imee konetilasta?

Lähetetty: 10 Loka 2006 15:50
Kirjoittaja petrim
poistettu

Lähetetty: 10 Loka 2006 17:56
Kirjoittaja Megado
markkul kirjoitti:Millanen toi TD on tekniikaltaan, jos siinä on ilmamäärämittari? Sierran TD:ssä ei käsittääkseni moista ole, kun on esikammio-diesel mekaanisella jakopumpulla.

En nyt pysty ymmärtämään, miksi penkitys _ilman_ putsaria olisi rikkonut mittarin, ellei siinä lähellä ole ollut ihan älyttömästi paskaa (btw. diesel autoissa ei ole kaasupoljonta, vaan syöttöpoljin :-)

Se pitää paikkansa, että öljyttävät vapaavirtaussuodattimet ovat särkenee noita kuumalanka-antureita nopeammin. Syy on se, että öljy irtoaa putsarista, tarttuu vastuslankaan ja kerää paskaa siihen. Tuohonkin auttaa lankan putsaaminen, jos ei ole poikkipalanut.

Megado, saako tuo putsariviritys mistään tuoretta ilmaa, vai onko juuri sellainen väärinrakennettu, eli imee konetilasta?
Mekaaninen jakopumppu tuossa omassakin on.

Lähetetty: 10 Loka 2006 17:57
Kirjoittaja Megado
riesa87 kirjoitti:Kyllä se kuulemma rikkoo, jos on uudenaikanen "volkkari"-mallinen ilmamassamittari. Muissa ei ainakaan oo kuulunu/näkyny mitään ongelmia.
20tkm ajettu eikä ole mitään vikaa vieläkään :roll: