Sivu 1/1
Focuksen vetarit
Lähetetty: 07 Huhti 2005 19:20
Kirjoittaja Marttinen
Olen ostamassa Focusta käytettynä (alle 100000 km ajettua 2000/2001/2002- mallia, farmari)! Paljon on ollut puhetta Focuksen vetonivelien hajoamisesta! Kuinka paikkansa pitäviä nämä väitteet ovat? Kaipailisin varsinkin kokemuksia kyseiseen asiaan liittyen. Meneekö kuinka pitkään takuuhuoltoihin vetariongelmat?
Kun on ostamassa kuitenkin jo lähes 100000 ajettua, niin onko tuohon vetariasiaan liittyen jotain erityisiä huomioita tai huomioitavaa, kun olen menossa katsomaan tulevaa Focusta? Mitä pitäisi tarkastaa? Jos vetarit on esim vastikään vaihdettu, onko auto turvallista ostaa?
Kaikki asiaan liittyvä tieto tulisi tarpeeseen...
Re: Focuksen vetarit
Lähetetty: 07 Huhti 2005 20:31
Kirjoittaja henu
Marttinen kirjoitti:Olen ostamassa Focusta käytettynä (alle 100000 km ajettua 2000/2001/2002- mallia, farmari)! Paljon on ollut puhetta Focuksen vetonivelien hajoamisesta! Kuinka paikkansa pitäviä nämä väitteet ovat? Kaipailisin varsinkin kokemuksia kyseiseen asiaan liittyen. Meneekö kuinka pitkään takuuhuoltoihin vetariongelmat?
Kun on ostamassa kuitenkin jo lähes 100000 ajettua, niin onko tuohon vetariasiaan liittyen jotain erityisiä huomioita tai huomioitavaa, kun olen menossa katsomaan tulevaa Focusta? Mitä pitäisi tarkastaa? Jos vetarit on esim vastikään vaihdettu, onko auto turvallista ostaa?
Kaikki asiaan liittyvä tieto tulisi tarpeeseen...
no katot et ne ei oo vuotanu ne vetarin kumit ja sit ku vaihtaa tavalliset klemmarit niiten alkuperästen tilalle ni ei pitäs vuotaa ja sit pitäs kestää
Re: Focuksen vetarit
Lähetetty: 08 Huhti 2005 08:29
Kirjoittaja mjtee
Marttinen kirjoitti:Olen ostamassa Focusta
Kaipailisin varsinkin kokemuksia kyseiseen asiaan liittyen.
Meneekö kuinka pitkään takuuhuoltoihin vetariongelmat?
Hyvä homma - kyllä on vaan makea taas ajella kesäkumeilla
viewtopic.php?t=133
Eikai normaalisti ajan kanssa lahoavia enää korvata mitenkään(?) Muussa tapauksessa riippuu täysin edellisen korjauksen ajankohdasta, työn laadusta, huoltohistoriasta, huoltoliikkeestä, huoltopäällikön mielentilasta ja tuurista. Mitään yleistä normia tuosta ei varmaan voi sanoa, mutta ehkä oletus rajusta vastaantulosta korjaushinnassa on paikallaan, jos edellisestä korjauksesta on tyyliin 30tkm tai vuosi. Olen edelleen itse tosin siinä uskossa, että '02-'03 korjatut nivelet ovat "normikamaa" (100-200tkm). Monella on korjattu vain se pahemmin nypyttävä puoli huollossa, joten poikkeuksia löytyy. Samoin jossain laitetaan edelleen suojakumit huonosti kiinni. Suurin vaara myös vastakorjatussa lienee noissa ja "maanantaikorjauksissa".
Minulla siis kolmisen vuotta ja 40-50tkm korjauksista takana. Ei ole vielä uusinut. *kop kop*
Lähetetty: 09 Huhti 2005 21:06
Kirjoittaja Antti_r
Ford ei korvaa näitä rasvavuodoista johtuvia nivelten hajoamisia. Omaan -00 focukseen viime syksynä nuo vaihdettiin. Mittarissa oli silloin 60 tuhatta. Tuulilasissa oli paljon juttua yhdessä vaiheessa tästä asiasta, pahin tapaus siinä oli vetarien hajoaminen 15 tonnissa, eikä korvattu. Mutta tuo kiristyspantojen vaihto kaiketi auttaa. Keuruun fordhuollossa ne vaihtaa ne automaattisesti ensihuollossa eikä niistä ole kuulemma mennyt yksiäkään. 600 euroa tuo kustansi. Samalla korjattiin takuuseen kaikki ovet ja nokkapelti, takaluukku vaihdettiin uuteen

Joku materiaalivirhe saumamassassa jonka takia kosteus pääsi ruostuttamaan.