Sivu 1/1
Missä vika, kun sierra ei sammu avaimesta... :(
Lähetetty: 04 Loka 2006 14:11
Kirjoittaja Rammstein
Eli auto ei vain sammu, kun kääntää virta-avaimesta. Avaimen voi ottaa vaikka mukaan, ja käydä kahvilla...
Auto on 1.8TD Sierra.
Lähetetty: 04 Loka 2006 14:35
Kirjoittaja janzamar

..eiköhän tuo ole lukon pohjan vaihtoa vailla.
Tai sitten joku sammutus-solenoidi jumii..
Lähetetty: 04 Loka 2006 16:05
Kirjoittaja tursas
...kerran noinkin päin...uskomatonta...yleensä se on päin vastoin.... 8)
Lähetetty: 04 Loka 2006 17:22
Kirjoittaja Mr_Who

No johan on.
Lähetetty: 04 Loka 2006 17:34
Kirjoittaja country sedan
Megaruutan kylkiäisenä tulevan avaimesta sammumattomuuden saa korjattua diodilla.
Dieselissä tokko kysymys samasta asiasta.
Lähetetty: 04 Loka 2006 17:40
Kirjoittaja j-k
Niinpä... diisseli kun ei tarvitse periaatteessa sähköä missään vaiheessa toimiakseen..
Lähetetty: 04 Loka 2006 18:26
Kirjoittaja TeRoK
Mahtaako alkaa käymään öljyllä... Tosin, eikös sillon ala kierrokset nousemaan ihan hullunlailla???
Joo eikös noissa kiisseleissä sammuteta kone katkasemalla syöttö. Eli tosiaan virtalukon pohjassa voi piillä vika jos ei syötön katkaisevalle solenoidille tuu "käskyä".
Lähetetty: 08 Loka 2006 00:21
Kirjoittaja Rammstein
Täytyy varmaa ruveta ostamaan uutta virtalukkoa. Meneekö monta virtalukolle monta katkaisijaa?
Kun jos kaikki virrat sammuu avaimesta, niin olisiko mahdollista että olisi vaikka johto poikki väliltä tai jotain?
Lähetetty: 08 Loka 2006 08:55
Kirjoittaja samiharju
en oo 100varma, mutta oletan että pumpun kyljessä on sammutinsolenoidi.. katso onko sen johdotus kunnossa ja toimiiko solkku. joku viisaampi kertokoot miten se testataan.
Lähetetty: 10 Loka 2006 14:43
Kirjoittaja Rammstein
Sijaitseeko kyseinen pumppu jossain tankin lähettyvillä vai konehuoneessa?
Lähetetty: 10 Loka 2006 15:29
Kirjoittaja janzamar
Kyllä nuo on yleensä jossain moottorin kyljessä olleet.
Lähetetty: 10 Loka 2006 17:45
Kirjoittaja VesQ
Eli siis syöttöpumppu johon tulee kaasuvaijeri (vai syöttövaijeri

) ja lähtee esimerkiksi suuttimille putket
Siihen tulee johonkin kohtaan sähköjohto joka siis ohjaa sitä sammutinsolenoidia. Veikkaisin että kun siitä johdosta loppuu virta niin auto sammuu. Eli siitä johdosta ei katkea virta tai sitten se itse solenoidi on jumissa
Lähetetty: 14 Loka 2006 14:01
Kirjoittaja Rammstein
Onko siitä solenoidista kuvaa? Lähteekö monta johtoa siitä kaasuvaijerin läheltä?
Rupee menemään hermo ton auton kanssa ja vielä pitäs katsastaa tässä kuussa..

Lähetetty: 14 Loka 2006 15:52
Kirjoittaja Megado
viewtopic.php?t=2496
Ensimmäisessä viestissä on kuva ja siinä näkyy se musta murikka.
Lähetetty: 14 Loka 2006 16:02
Kirjoittaja Rammstein
Tarkoitat varmaan tuota ylintä murikkaa keskellä, mistä lähtee vihreä johto jonnekkin?
Lähetetty: 14 Loka 2006 16:09
Kirjoittaja Megado
Juuri sitä.
Lähetetty: 17 Loka 2006 13:54
Kirjoittaja Rammstein
No ei ainakaan johtoja ole poikki väliltä, että olisiko sitten solenoidi jumissa vai?
Mitä mahtaa uutena maksaa?
Lähetetty: 20 Loka 2006 15:00
Kirjoittaja Rammstein
samiharju kirjoitti:en oo 100varma, mutta oletan että pumpun kyljessä on sammutinsolenoidi.. katso onko sen johdotus kunnossa ja toimiiko solkku. joku viisaampi kertokoot miten se testataan.
Niin tuli vaan mieleen, että miten tuon solenoidin toiminnan saa testattua?
Lähetetty: 20 Loka 2006 18:00
Kirjoittaja janzamar
Periaatteessa autoon virrat päälle ja pois,ja korvakuulolla että tapahtuuko mitään.
Lähetetty: 21 Loka 2006 18:38
Kirjoittaja ATV
90 vm. Fiesta 1.6S:ssä oli tismalleen samanlainen vika..paikallistin vian virtalukolta menevälle releelle..Jumitti aina virran päälle..syynä oli sähkökötöstykset jotka kuormitti liikaa relettä..ryöstäjällä otettu virtapiuha irti ja avot, rupes sammuu auto avaimesta..Auton manuaalissa oli se sulake/rele kartta minkä avulla löytyi se rele..
Tottahan vika voi myös olla virtalukon pohjassa, sitä itsekin ensin epäilin..
Lähetetty: 22 Loka 2006 13:06
Kirjoittaja Rammstein
Kyllä melkein lähtisin sitä relettä etsimään sitten tässä vaiheessa. Eihän virtalukon pohjassa voi vika olla, jos virrat kerran menee päälle ja pois.
Lähetetty: 24 Loka 2006 23:14
Kirjoittaja Rammstein
ATV kirjoitti:90 vm. Fiesta 1.6S:ssä oli tismalleen samanlainen vika..paikallistin vian virtalukolta menevälle releelle..Jumitti aina virran päälle..syynä oli sähkökötöstykset jotka kuormitti liikaa relettä..ryöstäjällä otettu virtapiuha irti ja avot, rupes sammuu auto avaimesta..Auton manuaalissa oli se sulake/rele kartta minkä avulla löytyi se rele..
Tottahan vika voi myös olla virtalukon pohjassa, sitä itsekin ensin epäilin..
Tuosta releestä vielä... Oliko Fiestassa vain yksi vai useampia releitä? Olisiko kenelläkään kuvaa sierra sulake/rele boksista?
Lähetetty: 25 Loka 2006 22:00
Kirjoittaja Rammstein
Sijaitseeko tuon sammutus solenoidin rele sulakeboksissa, ja minkä värinen? On vähän paha arvioida ilman huoltokirjaa...
Seuraavaksi saakin sitten ottaa startin irti ja vaihtaa hiilet.
Lähetetty: 02 Marras 2006 10:53
Kirjoittaja Rammstein
Megado kirjoitti:viewtopic.php?t=2496
Ensimmäisessä viestissä on kuva ja siinä näkyy se musta murikka.
Onko se kuva siitä murikasta otettu Sierrasta vai mistä autosta? Jos on sierrasta, niin mulla on ainakin erilainen se solenoidi siinä. Tai siis vaan erivärinen, mutta kumminkin.
Mistä porukka on omiin td autoihin ostanut tuon sammutus solenoidin, ja kuinka paha homma se on vaihtaa...
