Sivu 1/1
tehoarvio
Lähetetty: 02 Loka 2006 23:48
Kirjoittaja esco_73
Ja paljonkohan suurinpiirtein tulee vääntöö ja voimaa, kun myllyn kokoonpano on 92mm männät, 2.0L kansi jota on avarrettu, bf 134 nokka, 40 tuplat, garretin T3/4 50/50mm siivillä ja pakopesä .63ar ,sytytykseksi tulee crane xr700 ja välijäähytin on tietenkin. Ja kuinkahan noi mahlen takomännät ja is:n kanget kestää ahtoja ja heppoja.niin ja kuinkahan alhaalta tommonen ahdin alkaa vetämään tollasessa koneessa ja minkähän kokosesta putkesta kannattais tehä pakosarja.
Re: tehoarvio
Lähetetty: 03 Loka 2006 17:23
Kirjoittaja jaska74
esco_73 kirjoitti:Ja paljonkohan suurinpiirtein tulee vääntöö ja voimaa
ahtopaine?
Lähetetty: 03 Loka 2006 17:33
Kirjoittaja tony the tiger
Vaikeepa tuota on lähtee arvailemaan. Siihen kun vaikuttaa niin moni asia.
Jos jotain luetellaan niin, puristussuhde, ahtopaine, kannenvirtaukset, pakosarja, nokan ajoitus, ic:n koko ja laatu sekä putkisto, siinä nyt jotain.
Kaikista eniten vaikuttaa kuitenkin säätäjä, miten hyvin osaa säätää, miten ymmärtää eri asioitten merkityksen ja miten rajoille uskaltaa säätää.
Ahtimen heräämiseenkin vaikuttaa moni asia, mutta tuo pitäisi vielä saada heräämään suht alhaalta.
Re: tehoarvio
Lähetetty: 04 Loka 2006 13:55
Kirjoittaja jouni
esco_73 kirjoitti: Ja kuinkahan noi mahlen takomännät ja is:n kanget kestää ahtoja ja heppoja.
Laita hakusanoiksi esim. "kuplan mahle" ja päättele keskustelujen perusteella ko. mäntien kestosta. Asiaa on puitu moneen kertaan eri Ford-merkki/mallikerhojen foorumeissa ja mielipiteitä löytyy laidasta laitaan.
Re: tehoarvio
Lähetetty: 04 Loka 2006 22:35
Kirjoittaja mr.oohoosee
jouni kirjoitti:
Laita hakusanoiksi esim. "kuplan mahle" ja päättele keskustelujen perusteella ko. mäntien kestosta. Asiaa on puitu moneen kertaan eri Ford-merkki/mallikerhojen foorumeissa ja mielipiteitä löytyy laidasta laitaan.
kyllä ne sen parisataa heppaa kestää helposti. kun vaan seokset on kunnossa,eikä ala paineilla hulluttelemaan. kaiken saa rikottua, kesto riippuu usein pitkälti käyttäjästä.. muutaman turbomyllyn olen mahleilla tehnyt eikä ole mäntä hajonnut yhdestäkään. ja kenkää on annettu ja kilometrejä tullut. reilut 220heppaa penkitettyjä koneita olleet.
Lähetetty: 04 Loka 2006 23:03
Kirjoittaja Aksu
1,2 painetta niin 250-300 (vakio kannella +200 jo)pitäisi jo tulla jos kaasarit säädöissä.
Veivit kestää mahdollisesti viellä 1,5 bar mutta ei sitten kierroksia samassa suhteessa.
Se 42mm(ulko) on perusvarma ratkaisu.
Re: tehoarvio
Lähetetty: 04 Loka 2006 23:19
Kirjoittaja Samu
jouni kirjoitti:
Laita hakusanoiksi esim. "kuplan mahle" ja päättele keskustelujen perusteella ko. mäntien kestosta. Asiaa on puitu moneen kertaan eri Ford-merkki/mallikerhojen foorumeissa ja mielipiteitä löytyy laidasta laitaan.
tiedän parikin 2.0 ohc konetta jotka on kasattu noilla "tako" mahleilla toisesta oli penkitetty 267hp 1.5bar takapyörilt ja toisesta 246hp takapyöriltä 1bar paineilla että kyllä nekin jotaa taitaa kestää..mutta jokainen päättäköön itse mitä sinne koneeseensa laittaa:)
Lähetetty: 05 Loka 2006 14:21
Kirjoittaja jaska74
kestää ne kun muistaa laittaa cossusta sen ö-ruisku putken sinne mäntien alle