Sivu 1/1

Abs - Help

Lähetetty: 02 Loka 2006 19:01
Kirjoittaja NiceMan
Eli ajattelin nyt laittaa nuo mokomat kuntoon.. vikakoodi hässäkkä sanoo että pumppu rikki mutta se on kertaaleen vaihdettu tuloksetta.
Anturit mitattu pariinkin otteeseen ja todettu toimiviksi samoin liitokset.
Epäilys että vika on tuossa boxissa joka on pumpun alla koska aikoinaan tuo systeemi toimi muutaman viikon kun "ravistelin" tuota systeemiä.

Apua kaipaan seuraavassa eli on varaosanhakun tuote sama kuin autossani on? Onko noita montakin eri systeemiä käytetty uudempi koppaisessa scorparissa?
Omani on Scorpio Cosworth STW 1995

Parit kuvat omastani:

http://www.riceracing.net/abs1.jpg

http://www.riceracing.net/abs2.jpg

http://www.riceracing.net/abs3.jpg

http://www.riceracing.net/abs4.jpg

Teksti pumppu:

95GB-2C285-AD
10.0202.0113.4
10.0457.0850.3

Venttiiliosa(alumiini)
Ate 10.0203-0045-3 M0815
0101100450011163


Onko tuo yhteensopiva:

FORD SCORPIO 95-98
Jarrut / abs hydraulipumppu
Lisätieto: TD
Huom.1: ATE
Huom.2: 1 KAMPALIITIN, 21 LIITINT
Laatuluokka: A1
Vuosimalli: 1996
Varastonumero: 62624
Alkuper.koodi: 96GC-2M110-AA
Käytetyn osan hinta: 380 Euro
Alv: 1
Uusi koodi: 96GC-2M110-AA

Lähetetty: 02 Loka 2006 22:05
Kirjoittaja TeRoK
Miten oot vikakoodit lukenut??? Saako tosta luettua samalla tavalla kun vanhemmista eli ihan 3 napasesta ABS diagnostiikka liittimestä yks napa maihin niin alkaa abs valo vilkuttamaan vikakoodeja???

Mulla olis siihen vaan testaus ohjeet ja vikakoodien selitykset.
Löytyy tuolta--->
http://s37.photobucket.com/albums/e86/C ... rpio/?sc=6

On muuten ihan erinäkönen abs pumppu mitä mulla vaikka ate onkin. Ainakin päältäpäin katottuna näyttää erilaiselta...
Onko tossa siis boksi pumpun alla??? mulla on ainakin ate boksi hanttarin jalkotilassa.

Ootko mikrokatilta kattonu tota koodia???

Lähetetty: 02 Loka 2006 22:20
Kirjoittaja NiceMan
On varmaan erilainen kun on eri korikin =)
Uudemmassa tuo on tuossa oikealla lokasuojan päällä.
Vikakoodit luettu ihan oikealla lukijalla korjaamolla ja se sanoo suoraan että pumppu rikki(On vaihdettu kerran ilman muutosta joten epäilys että boxi rikki koska anturit/liitokset tuntuvat olevan ehjiä)

Boxsi on tuossa samassa paketissa eli boxi alinmaisena eli kuvassa http://www.riceracing.net/abs3.jpg näkyy hyvin ja sen päällä on sitten venttiilikoneisto ja päälinmäisenä sitten itse pumppu.
Tehostin on alipaine toiminen kun taas vanhemmassa on sähköinen ainakin osassa.
Itselläni siis uudempi kori eli mallia mulkosilmä.
Tuossa englannin scorpion clubin sivuilta sain selaisen käsityksen että vuoteen -97 systeemi on sama jokaisessa ja -97 uudemmissa tulee muutoksia.

Lähetetty: 02 Loka 2006 22:32
Kirjoittaja TeRoK
juu kyl mä sen tiesin, että sulla on mulkkari. Ihmettelin vaan, että se boksi on konehuoneeseen tungettu. Onhan se kosteempi paikka :shock:

Joo luulis ihan maalaisjärjelläkin, että se boksi on sama kaikissa. Toi varaosahan on vissiin turbodieselistä vai???
Eipä niitten toiminnoissa mitään eroja pitäs olla. Ellei sitten jarrutus voimassa ole...
Kun mun mielestä noissa on ihan samat systeemit kaikissa saman ikäsissä foorteissa. Gt conseptissakin valittelivat, että brembon jarruvermeet ei pääse oikeuksiinsa kun fordin abs ei nytkytä tarpeeksi rajusti :lol:
Ihan mutua siis tämä sopivuus juttu, että älä ota liian tosissaan. :wink:

Lähetetty: 02 Loka 2006 22:39
Kirjoittaja NiceMan
Juu on TD:lin ja taas saa kiittää tuota englannin scorpion clubia kun sieltä löytyy tietoa jota ei suomenmaasta löydy =)
Eli jarrut ovat kaikissa mulkosilmissä samat, ainoastaan 24v on jäähdytetyt levyt myös takana kun muissa normaalit.
Lähetin firmaan emailia jossa linkitin kuvat joten jos viitsivät kuvat katsoa ja toteavat olevan samanlainen niin oston ja rukoi.. eikun toivon että abs:t lähtee toimimaan.
Kun talvi tulee... ei ne jarrut mutta kivempi lähtee valoista kun ei sudi :D
Vieläkö saisi etupään vetämään...

Lähetetty: 02 Loka 2006 22:41
Kirjoittaja NiceMan
*Ihan mutua siis tämä sopivuus juttu, että älä ota liian tosissaan*

:lol: No en mutta tiedän kenelle laskun lähetän jos ei sovikkaan :lol:

Lähetetty: 02 Loka 2006 22:41
Kirjoittaja TeRoK
Tuli mieleen, että tossa vanhemmassa ei ainakaan ole suoraan pumpulle omaa vikakoodia vaan ilmoittaa vaan valittaa jotain painekytkimestä tai paineesta. Ja vian syy vaihtoehdoiksi antaa kytkimet, pumpun moottorin, releet tai johdotukset.

Lähetetty: 02 Loka 2006 22:55
Kirjoittaja NiceMan
Uudemmassa ei anna vikakoodia tuolle vaan testerille tulee suoraan pumppuvika...
Sillä sai sen myös testi moodiin eli testaa itse itsensä mutta antaa tuon pumppuvian hetkenpäästä.
Virrat päälle, abs valo syttyy, 5-6s ja se sammuu niin kuin pitääkin.. Lähden liikkeelle niin 50-100m ja abs valo syttyy.
Jos ennen tätä ehtii leikkii eli kiihdyttää ja lukkojarruttaa talvella niin rutisee kyllä eli abs tekee "töitä" kunnes valo syttyy.
Aikoinaan sain ton toimimaan pariksi viikoksi kun "ravistin" pumppu/boxsi yhdistelmää ja sitten sille annettiin kyytiä eli aina kun mahdollista pistettiin abs töihin tai luistonesto =)
Tosin ilo oli 2 viikkoa kunnes taas sytty vikavalo..

Lähetetty: 02 Loka 2006 23:25
Kirjoittaja TeRoK
Joo kyllä se sitte boksi vialta vaikuttais jos tolleen sekoilee, että välillä muutaman viikon pelasikin.

Tuolla mun linkissä muuten on kuvattu kuvassa abs varoitusvalon toiminnot myös toi sun tilanne, mutta kun "toimenpiteet" ruudussa on vaan joku kirjain. Ei kellään sattuisi olemaan selostuksia noille eri kirjaimille???

Joo tuolla briteissä tuntuu olevan jäänyt tieto vähän paremmin kiertämään kuin suomessa :D

Lähetetty: 02 Loka 2006 23:40
Kirjoittaja NiceMan
Pitää toivoa että vika on tuossa... muuta en keksi...
Ja että tuo "uusi" on sopiva ja viellä että saisin sen perjantaiksi että la pääsis vaihtamaan...

Lähetetty: 03 Loka 2006 00:12
Kirjoittaja TeRoK
No ei oo paljon toivottu :lol: ... ottaen huomioon miten asiat yleensä sujuu...

Lähetetty: 03 Loka 2006 00:15
Kirjoittaja NiceMan
Niin... Vex tilasi uuden puskurin cossuun viime viikon alussa mutta ei ole vielä kuulunut pyyntöä huoltoon... no kun tulee niin pitää yrittää järkätä aika sillai sopivaksi että ei mene viikonloppuja hukkaan ne kun ainoat milloin voi autolle tehdä jotain...

95GB-2C285-AD

Lähetetty: 03 Loka 2006 13:24
Kirjoittaja 230016v
NiceMan, muistanet varmaan minun ABS-rempan aiemmin kesällä. Sehän päättyi onnellisesti kun tilasin sieltä Turuust´ sen koko paketin, on muuten ihan saman näköinen kuin kuvissasi.

Numerokin on juuri tuo: 95GB-2C285-AD EH-Auton varaosatiskillä oli puhetta, että numerosarjan toiseksi viimeisen kirjaimen pitää olla sama niin silloin osa käy varmasti. Minulla toisin koko numerosarja on täsmälleen sama.

Lähetetty: 03 Loka 2006 19:30
Kirjoittaja NiceMan
Juu muistan ja oli puhe siitä pumpustakin silloin, oliko sulla "uudessa" tuo mitä alla on ? Mistä versiosta sulla oli se hökötys?
Noita on 2 erilaista, luiston estolla ja ilman :-( Tuosta "uudesta" ei ole varmuutta että onko siinä luistonestoa... jso ei ole niin se ei käy... jos on niin sitten käy.

Varastonumero: 62624
Alkuper.koodi: 96GC-2M110-AA
Käytetyn osan hinta: 380 Euro

Yllä oleva siis uudessa....
Pitää omasta kaivaa boxsin numero...

Lähetetty: 04 Loka 2006 21:19
Kirjoittaja NiceMan
Ei tuo olisi käynytkään..

Mun Abs boxin pohjassa lukee: 95GB-2C013BB ja se on 28/26 pinnisellä liittimellä kun tuo TD:ssä on 21 pinninen eli varmaankin ilman Luistonestoa.

Jatkan metsästystä.

Lähetetty: 05 Loka 2006 19:47
Kirjoittaja NiceMan
Ymmärsin sivuilta että on korjattuja/kunnostettuja ja hinta 580e ei olisi paha mutta ruotsista löytyisi 440e käytettynä...

http://www.bba-reman.com/catalogue/Deta ... roduct=133

Entä jos tilaa englannista nin tulikos hintaan mitään tulleja?

Lähetetty: 14 Loka 2006 19:48
Kirjoittaja NiceMan
Eräältä ostin sitten koko paketin ja tottakai ei auttanut eli vika pysyi...
Onkos mitään tarkempaa ohjetta miten anturit mitataan kotikonstein? Mittasin ohmit ja sen jälkeen pyöritin rengasta tuli mitattua antuirin antama jännite ja ne täsmäs keskenään.

Voisiko olla jostain muusta kiinni? Rele? Sulakkeet on katsottu ja ne on kunnossa.

Lähetetty: 15 Loka 2006 17:56
Kirjoittaja NiceMan
Sen verran vedettä takaisin että nyt toimii :D
Jostain syystä eilen vaan tykkäsi sytytellä valoa vanhan kaavan mukaan mutta tänä aamuna ei syttynyt enään sen jälkeen kun olivat sammuneet.

Lähetetty: 25 Loka 2006 21:16
Kirjoittaja NiceMan
Ja nyt taas syttyy valo... ehtikin toimia hetken...

Mrrrrrrrrrrrrrrrrrr.............

Lähetetty: 27 Loka 2006 15:07
Kirjoittaja pappa
NiceMan kirjoitti:Ja nyt taas syttyy valo... ehtikin toimia hetken...

Mrrrrrrrrrrrrrrrrrr.............
Moi, olet ilmeisesti lueskellut ahkeraan tuota Englesmannien
loistavaa sivustoa: http://www.fordscorpio.co.uk/

Tuohon ongelmaan voipi olla hirviä monta selitystä aina
moottorinkäyntinopeusanturista - abs boxiin.

En tiedä onko tästä apua kun olet jo varmaan tietoinen
näistä kaikista:

Tässä pari vinkkiä:
* Pyöränlaakerit voi aiheuttaa ongelman, vaikka ei väljältä
tuntuisikaan
* Anturit sontaiset (rasvassa tms.)

Ja tässä kunnon ketju aiheesta:
http://www.fordscorpio.co.uk/cgi-bin/ya ... 1160374090

ja "sielunveljesi" tarina.

Itsellekin tuo ongelma tulee joskus ajankohtaiseksi, kun silloin
tällöin sekä luistonesto että ABS valot jää palamaan ( -96 Limousine,
24V valmistettu -95 ). Vaihdoin hiljattain toisen takapyörän laakerin,
toinen odottaa aikaa ja sitten menee etupyörän laakerit uusiksi. Ei
ole väljät, mutta hieman kuuluu jo jurinaa. Joskus liikkeelle lähtiessä
jurahtaa jossain ja auto kuvittelee että pyörät luistaa = luistonrajoitin
tarttuu kaasujalkaan kiinni :)

Että silleen auto on tänään leimattu! Jee! Vuoden taas saa ajella...


8)

Lähetetty: 28 Loka 2006 01:34
Kirjoittaja Monteonisti
Joskus kannattaa tarkistaa ja putsata myös anturien "vastakappaleet", sii pyörivät vekottimet? 8)

Lähetetty: 28 Loka 2006 11:36
Kirjoittaja NiceMan
Taka anturit olivat likaiset aikoinaan ja ne tuli putsattua, edessä ei ollut mitään.
Systeemi alkoi toimimaan taas ja tuntuu että olen paikallistanut vian boxin läheisyyteen kun kävin "ravistamassa" sitä niin taas toimii... on jostain hyvin pienestä kiinni..

Lähetetty: 28 Loka 2006 22:55
Kirjoittaja Monteonisti
Pieni kosketushäiriö.

Re: Abs - Help

Lähetetty: 02 Helmi 2010 13:12
Kirjoittaja Tekno
Mitenkäs tässä kävi lopulta? Millä boksilla korvasit, vai korjasitko tuon vanhan vai alkoiko toimimaan?

Itelläni on tuo sama 95GB-2C285-AD joka alkoi ryppyilemään. Voiko sen korvata erilaisella? Löytyy erisarjanumeroilla ja joissain on virtaliitinkin eri paikassa jne. Lakkaako luistonesto toimimasta jos menee laittamaan vääränlaisen? Noita kun on vissiin senkin mukaan erilaisia. Mitä kannattaisi tehdä?

microcatissakin on aivan eri sarjanumerot noille.