fiestan puola?????

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
ronikko
Viestit: 12
Liittynyt: 27 Syys 2005 13:17

fiestan puola?????

Viesti Kirjoittaja ronikko »

mitä eroo on kärjellisen ja kärettömän puolilla???
onko esim. jotain tuntomerkkejä??

pitäs saada selville, kun fiesta on -87, (ollut käretön uutena) , mutta vaihdettu kärjellinen sytkä vanhan hajottua. nyt vaan mietityttää puola, et on ko se vielä kärettömän peruja vai ei.

autossa ollut sellasta ongelmaa et polttaa käret puhki n. puolenvuoden välein.
kaikki sähköosat uusittu viimekerralla, konkat ym...
alko vaan mietityttään et jos puola ois kärettömän,et voisko se antaa liikaa sähköö kärjille??
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

En jaksa muistaa mistä erottaa,kai siinä pitäis jotain lukea jossain.
Mutta ei tosiaan keskenään sovi sekotella noita puolia,käyntihäiriötä tulee varmasti,ja saattaa helposti polttaa noita kärkiä.
Ei kyllä luulis että edes puolta vuotta kestäisi?
ei sieltä mitään junia t...
Krisse
Viestit: 1424
Liittynyt: 05 Helmi 2005 20:54
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Krisse »

Mistä tuo tieto on peräisin että siinä on alunperin ollut kärjetön? Itse kun olen ollut siinä uskossa että kärjettömät tuli Fiestoihin (OHV) vasta ihan Mk2:n loppuvaiheessa, eli joskus 88-89. No, ei tuo ole olennaista, mietin vain.

Jos auto tosiaan on ollut kärjettömällä alunperin niin puolasta kyllä näkee melkoisella varmuudella onko se alkuperäinen vai ei. Alunperinhän puolan etupäässä (Eli se pää mihin piuhat tulee) on sellainen muovikuorihässäkkä, ja en usko että kukaan puolan mahollisesti vaihtanut olisi sitä alkanut sovittaa uuteen puolaan kun ei se kuitenkaan edes käy siihen ihan tosta vaan heittämällä ja on kuitenkin käytännössä turhaa työtä.

Kun ongelman korjaamiseen on näemmä käytetty rahaakin (uudet syttyosat) niin ei varmaan olisi enää suuri sijoitus pistää sinne vielä ns yleismallinen kärjellisen puola, eihän ne maksa kait kahta kymppiäkään ja sitten olisi varmuus tuostakin asiasta.
Luigi81
Viestit: 74
Liittynyt: 23 Syys 2006 14:42
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Luigi81 »

Mikäs on tänhetkisen puolan tyyppinumero,niin voin katsoa jos löydän tiedon onko se kärjellisen vai kärjettömän puola...

niin ja mikä on siestan koneen koko? eikä vaan ole xr2?
Krisse
Viestit: 1424
Liittynyt: 05 Helmi 2005 20:54
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Krisse »

Jos on ton ikäinen Fiesta kärjellisellä jakajalla niin sen täytyy olla 1.0 tai 1.1 kun kaikki muut on CVH koneella ja niihin ei ole kärjellisiä jakajia tehtykään.
ronikko
Viestit: 12
Liittynyt: 27 Syys 2005 13:17

tietoa lisää...

Viesti Kirjoittaja ronikko »

no tuota, auto on 1.1 koneella ja niitä on ollu kärjellisellä sytkällä -86 asti ja -87 muuttunu kärettömäksi.
auto on -87 loppuvuoden malli ja edellinen omistaja kertoi vaihtaneensa kärettömän pois,kun se oli simahtanut ja ilmeisesti tallin nurkista oli löytynyt kärjellinen sytkä, jonka laitto paikalleen. eipä tullut vaan koskaan kysyttyä puolan historiaa ja nimi ja numerokin jo hukkunut.

mutta tässä tiedot nykyisestä puolasta, jos se jotakuta auttais: 90919-02022,
029780-2483 12V
us with external resistor
Luigi81
Viestit: 74
Liittynyt: 23 Syys 2006 14:42
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Luigi81 »

Ton sun auton alkuperäinen puola pitäs olla Boschilainen koodilla: 0 221 122 031

Ja virranjakajan Boschilainen 0 237 003 039

Nämä siis kärjettömän alkuperäisosat


Jos on laitettu kärjellisen virranjakaja ja puola niin pitäs olla seuraavat =

Puola Boschilainen 0 221 122 046 ja virranjakaja Boschin 0 231 176 132

Eli jos toi sun virranjakaja on nyt toi kärjellinen 0 231 176 132 (niinkuin vois olettaa jos on toisesta saman ikäluokan 1.1 fiestasta otettu) niin kannattaa hommatta sille kaveriks toi boschin 0 221 122 046 puola...

tosin tota on ollu toisellakin kärjellisellä sytkällä, jossa on oma jakajansa ja oma puolansa....katoppa vielä siitä virranjakajasta numero niin tietää sit sille oikeen puolan sanoo...

tiedot autodatasta...
Vastaa Viestiin