Sivu 1/1

.

Lähetetty: 06 Huhti 2005 18:11
Kirjoittaja SierraMies
.

Lähetetty: 06 Huhti 2005 19:09
Kirjoittaja overboost
2.9 nokka pyörii ketjulla, hydrauliset venttiilinostimet ja 3 pakokanavaa. Siinä suurimmat erot. 2.9 aina sähköisellä ruiskulla. 2.8 yleensä mekaaninen ruisku(pl. scorpio).

Lähetetty: 06 Huhti 2005 19:11
Kirjoittaja cossu2
2.8:n saa ainakin viri osia helpommalla, nokkasysteemi on hyvä, lukuunottamatta keinuja. ja sitäkin löytyy useasti sillä kaks kanavaisella ruutalla.

Lähetetty: 06 Huhti 2005 21:22
Kirjoittaja t5
Varaosia saa ainakin helpommin 2.8 ja sitä löytyy myös sähköruiskulla.

Lähetetty: 07 Huhti 2005 08:31
Kirjoittaja tanari
cossu2 kirjoitti:2.8:n saa ainakin viri osia helpommalla, nokkasysteemi on hyvä, lukuunottamatta keinuja. ja sitäkin löytyy useasti sillä kaks kanavaisella ruutalla.
siis ei kaksikanavaisella,vaan 6pisteruisku mikä on vain mekaaninen,elikäs ihan ok peli. Bakeliittiset jakopään rattaat kannattaa vaihtaa metallisiin joa meinaa virittää enemmänkin, vakio koneessa ne kyllä kestää, nokan laakerointi kannattaa tarkistaa ja tarvittaessa uusia(saattaa hukata öljynpaineet sinne.. mutta jos jotain 2kanavaista haluat 2.0,2.3,2.6 ja 2.8 koneista löytää, niin ne ovat kannet.. nekin ovat kyllä ihan hyvät :wink:

Lähetetty: 07 Huhti 2005 10:05
Kirjoittaja cossu2
Tarkoitin kylläkin 2kanavaista sähköistä 6 piste ruiskua. Eli kaksi omaa imusarjaa+ilmam.mittaria+3suutinta. :wink:

Lähetetty: 07 Huhti 2005 18:36
Kirjoittaja McDj85
mitä eroa mekaanisella ja sähköisellä ruutalla sitten loppujen lopuksi on? 2.8 vissiin sit paree/helpompi/halvempi turbottaa ku 2.9? Ja mitä mielipiteitä on kunpi kandeis turbottaa kaasari vai ruisku vehes?

Lähetetty: 07 Huhti 2005 22:03
Kirjoittaja MouTine!
Itse lähtisin liikkeelle 2.9:stä ja unohtaisin koko 2.8 koneen. On kyllä niin jo aikansa elänyt konsepti nuo siiamilaiset pakokanavistot ja muutenkin vaikka kuinka säädät ja käytät laatu öljyä niin venakoneisto krapisee heti kun päästät sen kerran rajoittimelle.

Ja osia saa paremmin... Höpö, höpö! Tottakai jotain harakiri osia saa 2.8 koneisiin, mutta orkkiksia saa Fordilta ihan yhtä helposti tuohon 2.9 koneeseen ja laatu on ihan toista. Viriosia saa molempiin yhtä heikosti.

Vakiokuntoisina 2.9i on paremman alavääntönsä ansiosta tehokkaampi.

Lähetetty: 07 Huhti 2005 23:23
Kirjoittaja Arska
2.9 käytettyjä osia ei vaan meinaa löytyä mistään ja voortilla maksaa mikä hilu tahansa tuohon koneeseen persettä vaille hevosen, öljytikun sentään sain 10 eurolla, mutta esim. kansipahvit on jo ihan törkeän hintaiset. Itsellänikin on ruiskuosia tuommoseen ollut hakusessa jo pitkään mutta ei...

Lähetetty: 07 Huhti 2005 23:25
Kirjoittaja cossu2
Mistäköhän löytyy 3 pakokanavaisen peltisarja? siamilaiseen löytyy ainakin marteliuksen hyllystä....

Lähetetty: 07 Huhti 2005 23:34
Kirjoittaja Arska
Samasta paikasta, ja kun itse osista rakentaa niin tietää mitä saa. Tosin epäonnistumisen hetkellä syntipukin löytäminen ei aina ole helppoa...

Lähetetty: 08 Huhti 2005 13:58
Kirjoittaja TeRoK
Ja tuskin löytyy marteliuksen hyllystä valmiita kolmikanavaisia peltisatseja näihin fordin kutvosiin.

Ja ite niitä on todellan vitumainen ruveta väsäämään. Kun kattoo konehuoneeseen niin tietää mitä tarkotan. Eli tilaa ei todella oo.
Mulle teki tohon peltisatsit yks äijä joka on niitä työkseen väsänny miljoooonia :roll: Ja silläki meni 4 päivää niiden kanssa tapellessa.

Lähetetty: 08 Huhti 2005 16:53
Kirjoittaja Arska
Kun ei valmista löydy, niin pakkohan se silloin on tehdä, aikaa menee se mikä menee, minkäs sille voi. Kyllä tähän 12v koneeseen vielä tekee mutta 24v pannuun peltisarjan teon myönnän hiukan hankalaksi.

Lähetetty: 08 Huhti 2005 18:01
Kirjoittaja TeRoK
Joo onhan se jonkun pakko tehä. Miksei vaikka ite jos aikaa löytyy ja on ennenki väsäilly noita. Ei ehkä ihan helpoin ensikohde jos meinaa pellisatsien tekoa reenata.

Mahtaakohan olla oikee mitään eroa peltisatsien sovittamisella 12V ja 24V koneeseen. Ihan sama alakertahan niissä on. Apulaitteet ne siellä eniten tiellä on. Tietysti jos on kone semmosessa vehkeessä missä ei oo esim.ABS jarruja tai egr järjestelmää niin homma helpottuu kummasti.
Meissillä ainaki toi ABS:n yksikkö oli juuri pahimmassa paikassa tiellä.
Ja toi egr:n imusarjaan menevä putki meni myös todella pahassa paikassa. sen revinkin veks.
Silti toi hanttarin puoli on niin ahdas, että jos pakosarjan nyt haluu irti niin pitää irrottaa pinnapultit ja ottaa se alakautta pois.
Myös kuskin puolella oli mm. ohjausakseli tiellä.

Lähetetty: 08 Huhti 2005 18:01
Kirjoittaja TeRoK
Joo onhan se jonkun pakko tehä. Miksei vaikka ite jos aikaa löytyy ja on ennenki väsäilly noita. Ei ehkä ihan helpoin ensikohde jos meinaa pellisatsien tekoa reenata.

Mahtaakohan olla oikee mitään eroa peltisatsien sovittamisella 12V ja 24V koneeseen. Ihan sama alakertahan niissä on. Apulaitteet ne siellä eniten tiellä on. Tietysti jos on kone semmosessa vehkeessä missä ei oo esim.ABS jarruja tai egr järjestelmää niin homma helpottuu kummasti.
Meissillä ainaki toi ABS:n yksikkö oli juuri pahimmassa paikassa tiellä.
Ja toi egr:n imusarjaan menevä putki meni myös todella pahassa paikassa. sen revinkin veks.
Silti toi hanttarin puoli on niin ahdas, että jos pakosarjan nyt haluu irti niin pitää irrottaa pinnapultit ja ottaa se alakautta pois.
Myös kuskin puolella oli mm. ohjausakseli tiellä.

Olikos se muuten semmonen, että tossa 12venasessa on pyöreet pakoaukot? Kun cossussa on soikeat... tai suorakulmaset

Lähetetty: 10 Huhti 2005 09:53
Kirjoittaja MouTine!
Tuossa on Eurassa paja mikä väsäilee peltisarjoja. Teki mulle aikoinaan Capriin 2.8i koneeseen peltisarjat. Teki erinomaista jälkeä ja sajat kiertävät oikealla puolella yläkautta ö-filtterin jotta ei lämmittäisi filtteriä ja näin ollen en tarvisi sellaista kääntölaippaa.

Oon harkinnut että tähän nykyseen 24v Capriin teettäsin sielä sarjat. Mulla kun ei oo EGR:ää taikka KATteja.

TeRoK, miten vaikutti hengitykseen? Nuo orkkikset valurautapötköthän ovat aika pullonkaula, vai?

Lähetetty: 11 Huhti 2005 13:15
Kirjoittaja jouni
TeRoK kirjoitti: Olikos se muuten semmonen, että tossa 12venasessa on pyöreet pakoaukot? Kun cossussa on soikeat... tai suorakulmaset
Ei oo ihan pyöreät, vaan hieman neliskanttiset.

Lähetetty: 11 Huhti 2005 16:54
Kirjoittaja TeRoK
Kyllähän sinne yläkierroksille tuli kummasti tietoa. Pitää vielä käydä boksi säädättämässä uusiks, että saa kaiken irti.

Lähetetty: 13 Huhti 2005 13:00
Kirjoittaja MouTine!
TeRoK kirjoitti:Kyllähän sinne yläkierroksille tuli kummasti tietoa. Pitää vielä käydä boksi säädättämässä uusiks, että saa kaiken irti.
Mitä, kuka ja missä? Ei sitä boxia ihan noin vaan säädetä. Kerros lisää. Tiedän että toi ohjelma on todella matalavireinene ja pelkälä softan puukotuksella pääsätisiin sinne 250 hp lukemiin.

Lähetetty: 13 Huhti 2005 14:35
Kirjoittaja TeRoK
Nii siis mulla on toi perfect powerin ohjausboksi. Siilä kun rukkailtiin viimeks seoksia niin tuli n. 13heppaa lisää. Nyt olis vielä luvassa lisää kun toi peltisatsi ilmesty pellin alle. Ja selvitin myöskin sytkän säädön kytkennän eli sitä rukataan samalla. Sporttiauton kaveri muisteli, että jollain oli taunuksessa 24V kone johon oli sytkän säädöllä saatu määrätylle kierrosalueelle 50Nm lisää vääntöä. Toi on myös siitä hyvä että pääsee läppärillä ite kattelemaan ja säätämään tarvittaessa. Tosin on parempi penkissä käydä aina säätämässä.
Tota 250hv ei ihan helpolla saa rikki tolla MAF anturilla. Pitäis hommata paremmin virtaava tai sitte muuttaa koko systeemi MAP anturilla toimivaks.
Eli http://www.sporttiauto.com kauppaa ja asentaa noita Naantalissa.

Lähetetty: 17 Huhti 2005 22:03
Kirjoittaja MouTine!
Mutta mistä noi peltisarjat!?!? Oon vähän aatellut että kun tässä joku talvi tehdään koneremontti, niin samalla vähän herkkuosia kiinni.

Lähetetty: 18 Huhti 2005 16:47
Kirjoittaja TeRoK
No niin no mulle ne teki yks äijä firabeli pohjalta. Ei kuulostanu vaan kovin innostuneelta kun kysyin että mainostanko "kohtalotovereilleni". Siinä kumminkin vierähtää useampi päivä niitä tehdessä ja taistella saa.