Sivu 1/1

Pyörän asento

Lähetetty: 06 Huhti 2005 11:14
Kirjoittaja zak69
Voi olla tyhmä kysymys mut kysyn kuitenkin :lol: Voiko etuiskarin yläpään jousilautasen "väärä" asento vaikuttaa pyörän asentoon, noin niinkun yleisesti :?: Eli liioiteltuna näyttäisi edestäpäin vaikka tältä pyörät / \

Re: Pyörän asento

Lähetetty: 06 Huhti 2005 11:39
Kirjoittaja timppaanen
zak69 kirjoitti:Voi olla tyhmä kysymys mut kysyn kuitenkin :lol: Voiko etuiskarin yläpään jousilautasen "väärä" asento vaikuttaa pyörän asentoon, noin niinkun yleisesti :?: Eli liioiteltuna näyttäisi edestäpäin vaikka tältä pyörät / \
pääseekö se vakiona väärään asentoon??

ainaki tolla periaattela toimii säädettävät yläpäät :)

Lähetetty: 06 Huhti 2005 12:02
Kirjoittaja zak69
Vakiona?? Kyse siis tuosta efistä ja kaveri jolta ostin sanoi että siinä on rs:n alusta eli siis joku madallus. Ja kuskin puolen etufillari on snadisti siis näin eestä katsottuna \ . Eli voisko olla sit joku säätöjuttu vai :?

Lähetetty: 06 Huhti 2005 13:32
Kirjoittaja timppaanen
zak69 kirjoitti:Vakiona?? Kyse siis tuosta efistä ja kaveri jolta ostin sanoi että siinä on rs:n alusta eli siis joku madallus. Ja kuskin puolen etufillari on snadisti siis näin eestä katsottuna \ . Eli voisko olla sit joku säätöjuttu vai :?
eli meinasin normi osilla oikeen asennettuna, ja ei mitään säädettävää yläpäätä tms.

se voi olla säädettävissä jos löytyy camberin säätö en muista yhtäkkiä onko escossa sitä säätöä :?

Lähetetty: 06 Huhti 2005 13:32
Kirjoittaja janzamar
raidetankoa pienemmälle..
onko rengas kulunu sisäreunasta?
vanhemmissa fordeissa ne renkaat on vähän lintallaan ollessa oikein,kunhan kulutuspintaa seuraa,mutta ei tosiaan niin että vaan toinen
on kenossa..eikä nyt tosiaan niin kovin paljoa saa olla vinot.

Lähetetty: 06 Huhti 2005 13:53
Kirjoittaja zak69
Kuskin puolen rengas ei ole kulunut yhtään muita enemmän, eikä ohjaus ravista saati puolla mihkään suuntaan. Ja siis tosiaan vain tuo kuskin puoli on vinossa, apparin puoli ei yhtään :? Mikäs tuon sitten voisi aiheuttaa, mitä alle kurkkasin ei ole saanut mitään osumaa mihkään ja puslat ja nivelet näytti ainakin äkkiseltään olevan kunnossa :shock:

Lähetetty: 06 Huhti 2005 14:37
Kirjoittaja janzamar
onhan se madallus varmaan jotain vaikuttanu,ei se siitä ala ravistamaan jos aurauskulma pielessä on,mutta enemmällä ajolla renkaassa alkaa huomaamaan sen kuluman,onko ollu kauan alla?
ei kai se säädätys paljoa kustanna,ja voi sen itsekkin tehdä,
ei oo vaikee,kun vaan osaa arvioida yhtään paljon sitä raidetankoa sopii kiristää

Lähetetty: 06 Huhti 2005 14:44
Kirjoittaja VesQ
Eli liioiteltuna näyttäisi edestäpäin vaikka tältä pyörät / \
eli siis samalta kuin reilusti madallettu sierra takapäästä kun takaa ei pysty helposti säätämään camberia niin renkaat on "lintallaan"

Siis aurauskulmista ei vissiin ole kyse vaan camberista eli että onko iskarin yläpäät "lähempänä" vai "kauempana" toisistaan

siis renkaan yläreuna on sisempänä kuin alareuna

Silloinhan ei jousilautaset vaikuta jos iskarin reikä on keskellä jousilautassa mutta jos se reikä on sivussa niin silloinhan se asento vaikuttaa

Lähetetty: 06 Huhti 2005 17:19
Kirjoittaja ZyaS
ja niissä "tolpissa" voi olla soikeet reiät ja sen takii pielessä kun ei oo ymmärretty Ko. asiaa. 8)

Lähetetty: 06 Huhti 2005 20:46
Kirjoittaja TeRoK
Tossa on hyvä viritys cambereiden säätöön.

camber säätö

saattais olla ihan pätevä kun tolla saa yläpäät ulommas. Kun muut konstit joita oon nähny niin siirtää taas alapäätä sisemmälle.

Lähetetty: 06 Huhti 2005 21:42
Kirjoittaja ZyaS
OT:"pyöritettävä" yläpää jossa epäkesko keskiö on ihan hyvä. autoracing ainakin myy.

Lähetetty: 06 Huhti 2005 22:10
Kirjoittaja VesQ
Hmm hauska sana "epäkesko keskiö" :D

Lähetetty: 06 Huhti 2005 22:11
Kirjoittaja ZyaS
VesQ kirjoitti:Hmm hauska sana "epäkesko keskiö" :D
:lol: :lol: en edes itte tajunnu että on jotenki hassu sana paitsi nyt ku luki uudestaan

Lähetetty: 07 Huhti 2005 10:30
Kirjoittaja zak69
Pitää tsekata ne tolpat kunnolla kun tallille tänään meen. Noi renkaat ollut alla syksystä (kitkat) ja yhtään enempää se kuskin puoli ei oo kulunu. Pitää kait viedä sit kaverille Vianoriin säädettäväks :twisted:

Lähetetty: 27 Touko 2005 07:28
Kirjoittaja zak69
Vanha juttu mut kerrotaan nyt kuitenkin :wink: Eli se pyörän asento johtu yksinkertaisesti siitä että ilmeisesti edellinen omistaja oli jostain kumman syystä vaihtanut vain sinne kuskin puolelle alapallon, joka oli aivan erilainen verrattuna apparin puolelle. Kiinnitysreiät heitti noin 5 mm ja nivelestä lähtevän varren kulma oli varmaan 15-20 astetta jyrkempi :shock: Sehän jo kummasti muutti pyörän asentoa :lol:

Lähetetty: 28 Touko 2005 00:54
Kirjoittaja Eemeli
Jossain mielessä perempi toi et on renkaat edestä vähän / \ jossain taas huonompi.

Ralliautohinhan pistetään eteen renkaat juurikin noin koska vahentää rajusti puskemista. kun mutkan puolen eturengas "haukkaa" kurviin.

Katuautoon taas ei oikein hyvä kun rattaat kuluu sisäreunasta alta aikayksikon.

edit: poistin päissää sekoluni. :lol: