Sivu 1/1
Ford Sierra (2.0) 2wd --> 2.9i (4x4)
Lähetetty: 06 Huhti 2005 08:27
Kirjoittaja McDj85
Noniin tänne saa sitten laittaa kaiken mahdollisen tiedon mitä vain osaa auttaa minua muutoskatsastamaan tuon riesan tuosta pihasta...
Ostin 2l sierran josta puuttuu kone ja laatikko muuten on pellit niin hyvässä kunnossa että saa kyllä tovin noin hyvä korista ettii...
Nyt sitten vaan et riittääkö nuo 2l jarrut v6? Näittäisivät ainakin takarummut olevat niin isot että HUH verrattuna tuohon volvo rukkaan...
Sitten prosenteista kuinka paljo saa olla prosentteja ettei katsastus mies käy kimppuun?
Sitten pitääkö 2l ja v6 olla eri vaihde laatikko kun joku kertoi ettei tarvitsisi olla eriä?
4X4 sen verran että voiko sen kuinka helposti sit asentaa myöhemmin jos on v6 jo höristelty jos ei budjetti anna periksi ihaa vielä heti?
Kiitkoksia jo kaikille näin etukätein...
Lähetetty: 06 Huhti 2005 09:55
Kirjoittaja voicecoil
onpas aika sekava viesti.kannatta muotoilla kysymyksiä hieman että tietäjät voivat auttaa.
Lähetetty: 06 Huhti 2005 21:53
Kirjoittaja McDj85
siis vaikea tuota nyt selittää tarkemmin en tiedä prosenteista mitään enkä tekniikan vaihdon laki osuudesta mitään...
siis aijon ostaa 2.9i koneen kun hyvän löydän halvalla niin pitäis saada vaan vinkkiä mitä pitäis kattoo ja muuttaa että katsastus setä olis tyytyväänen...
jos joku osaisi selittää mistä tulee mitenkin paljo prosentteja tai ohjata minut moiselle sivulle...
ja 4veto tulee kans jos vaan etu perä löytyy(halvalla)...
ja sitten tietenkin yhteen sopivuus jutut osien kesken että mikä laatikko sopii millekkin moottorille...
Lähetetty: 06 Huhti 2005 21:57
Kirjoittaja ZyaS
taitaapi tulla aika kallis neliveto jos itte alat rakentelemaan. halvemmaks tulee ostaa valmis..
Lähetetty: 06 Huhti 2005 22:09
Kirjoittaja Boss429
2.9i koneessa on 150 hp joten tarvit vähintään xr4i/xr4x4 sierran jarrut eli 260mm etulevyt ja taakse 10" rummut tai xr4x4:n levyt, kokoa en muista. ja alusta muutenkin samaan kuosiin ku v6 malleissa. lapun saat fordilta mitä sun täytyy siihen vaihtaa, sitä sitten esittelet kats.asemalla ja näytät että tällänen on. prosentteja saa olla 34,9 ilman että täytyy tehdä kanta-autotarkistus. jos prossat menee yli 49,9 niin kusessa olet

aika paljon tosin saat osia vaihtaa että niin käy.
jos aiot nelivedon tehdä niin parempi on heti hankkia neliveto v6 laatikko sun muut palikat. sierran type9 laatikko mikä sunkin autossa tod.näk on ei suoraan sovi v6:n perään. helpoin tietysti olis ostaa vaikka xr4x4 sierra ja vaihtaa siitä osat niin ei tarvis miettiä.
siinä jotain hölinää. omalla vastuulla.
Lähetetty: 06 Huhti 2005 22:21
Kirjoittaja McDj85
osaisitko kerto kun sanoit että fordilta saan lapun? minne pitää soittaa vai missä pitää käydä? löytyykö netistä?
joo tarkoitus olisi ostaa läpimätä v6/4x4 ei aivaa varmaa oo tuo 4veto viel budjetin sallimissa rajoissa...
ja mitä tarkotit että alusta v6 laiseen kuosiin iskarit ja jouset?
Lähetetty: 06 Huhti 2005 22:24
Kirjoittaja ZyaS
fordin merkkihuollosta/myynnistä pitäis irrota eroavaisuus todistus.
Alusta = jouset, iskarit, kallistuksenvakaajat, jarrut, pyörän navat, mahdollisesti tukivarret ja niiden kiinnytykset
Lähetetty: 07 Huhti 2005 00:11
Kirjoittaja lalli69
http://www.ee.oulu.fi/~mkivijar/autot/prosentit.html
tuossa prosentti lista
...ja jos prosentit menee yli 35%, niin tarvii tehdä kanta-auto tarkistus joka maksaa konttorista riippuen 200-700€
Jos auto on kanta-auto tarkistettu, niin jarruista ym. turvallisuutta parantavista tekijöistä ei mene prosentteja.
Lähetetty: 07 Huhti 2005 07:56
Kirjoittaja voicecoil
jarrut eteen 240mm vaihdettava 260mm,jarrusylinterin halkaisija 54mm vaihdettava 60mm.takajarrut 228,6mm vaihdettava 254mm,jarrusylinterin halkaisija 20.64mm,vaihdettava 22mm. siinä olis nyt jarruista tietoa.
Lähetetty: 07 Huhti 2005 09:54
Kirjoittaja McDj85
voicecoil kirjoitti:jarrut eteen 240mm vaihdettava 260mm,jarrusylinterin halkaisija 54mm vaihdettava 60mm.takajarrut 228,6mm vaihdettava 254mm,jarrusylinterin halkaisija 20.64mm,vaihdettava 22mm. siinä olis nyt jarruista tietoa.
Vissiin tarkoitit taakse levyjä?
mutta paljonkohan se 10" on cm? ja riittääkö ne 10" rumpu jarrut v6 4x4?
Lähetetty: 07 Huhti 2005 14:31
Kirjoittaja McDj85
joo kävin äskeen hakemassa fordilta tuon lapun mutta siinä oli vaan 2.8i asti jarrut,painot ja mikä laatikko...
Sitten lukee vaan alahalla "Muita eroja Pyörä, vannekoko, ohjauskulmat, jousitus+iskunvaimentimet, kardaani akseli ja Moottorin kiinnitykset vaihtelevat mallista riippuen" nää on 83-88... Riittääköhän noi arvot sitten 2.9i ja JOS joskus ei taas tehot riitä niin turbon sinne laittaa niin riittääköhän sitten enää? Että missähän vaiheessa ne levyjarrut sinne pitää tunkee?
Lähetetty: 07 Huhti 2005 14:51
Kirjoittaja lalli69
käyttäjä samiharju on tehnyt hiljattain 2.0i --> 2,9i swapin, joten käyppäs lukaisemassa tuolla:
http://www.voorttimies.tk/
Lähetetty: 07 Huhti 2005 16:03
Kirjoittaja McDj85
osaisiko joku minulle suomentaa paljo tulee prosentteja kun vaihdan jarrut, moottorin, vaihdelaatikon, perän (lukkoperäiseksi muutto), 4x4, turbon? jos joku osaisi selvittää paljo tulee jokaiselle osalle yksin prosentteja että katsoo sit et mitä saa unohtaa...
ja sitten tuo kanta auto tarkistus mitä se niinkuin tarkoittaa/kustantaa?
Lähetetty: 07 Huhti 2005 16:13
Kirjoittaja TeRoK
2.8 koneissa on saman verran tehoja kuin 2.9 koneissa ja painokin on samaa luokkaa eli pitäis ihan noilla muutoksilla onnistua mitä sulla lapulla on.
Lähetetty: 07 Huhti 2005 16:57
Kirjoittaja overboost
McDj85 kirjoitti:osaisiko joku minulle suomentaa paljo tulee prosentteja kun vaihdan jarrut, moottorin, vaihdelaatikon, perän (lukkoperäiseksi muutto), 4x4, turbon? jos joku osaisi selvittää paljo tulee jokaiselle osalle yksin prosentteja että katsoo sit et mitä saa unohtaa...
ja sitten tuo kanta auto tarkistus mitä se niinkuin tarkoittaa/kustantaa?
Oletko lukenut lallin linkit? Eli lyhyesti: Jos teet nelivedon, niin kanta-autotarkastukseen, jos takavedon niin muutoskatsastus riittää. Kannattaa kysellä suoraan katsastuskonttorilta näitä juttuja.
Prosennttiosuuksia piti tarkentaa, kun uusi laki tuli voimaan, mutta en ole nähny vielä missään listoja.
Kanta-autotarkistuksessa merkataan auton osat, mitä ET meinaa vaihtaa sineteillä. Ja ehkä otetaan myös valokuvia.
Lähetetty: 07 Huhti 2005 17:55
Kirjoittaja ylimark
Mulle tuli prosentteja 47.3% kun tein swapin 1.6->2.8 4wd.
Eli kone apulaitteineen, laatikko + kytkin, akselit täydellisenä ja sähköt. Siinä voi sitten jokainen miettiä kyseisen swapin järkevyyttä... Jos nelikko kiinnostaa, osta alkuperäinen.
Ja yleensä jos tiedot / tiedonhakutaidot on tuota luokkaa, ettei itse osaa edes prosenttilistaa lukea saatikka sitten etsiä netistä, kannattaa unohtaa suosiolla koko swappi.
Lähetetty: 07 Huhti 2005 18:32
Kirjoittaja McDj85
joo elikkä taitaa tuo 4wd sit jäädä unhoksiin mut sit pitää laittaa kyl turbo

mut kumpi kone sitten on paree turbotukseen 2.9 vai 2.8? luin tuota 2.8----2.9 ero palstaa mut siel oli vaan sähköisestä ja mekaanisesta ruiskusta ja hydrauliset nokan nostimet...
kiinnostusta ja aikaa riittää ja tosi nopia oppimaan sen luulis jo riittävän ihmeisiin niin ja ei tietenkään oo peukku ihaa keskellä kättä...
Lähetetty: 08 Huhti 2005 11:13
Kirjoittaja Ande
McDj85 kirjoitti:joo elikkä taitaa tuo 4wd sit jäädä unhoksiin mut sit pitää laittaa kyl turbo

mut kumpi kone sitten on paree turbotukseen 2.9 vai 2.8? luin tuota 2.8----2.9 ero palstaa mut siel oli vaan sähköisestä ja mekaanisesta ruiskusta ja hydrauliset nokan nostimet...
kiinnostusta ja aikaa riittää ja tosi nopia oppimaan sen luulis jo riittävän ihmeisiin niin ja ei tietenkään oo peukku ihaa keskellä kättä...
Osaatko varmasti vaihtaa öljynsuodattimen?
Lähetetty: 21 Touko 2005 23:07
Kirjoittaja McDj85
eli projekti jatkuu... ostin 2.9l v6 4x4 ghia, 2l saa nyt kokea ruoste korjauksen kaikkialta jonka jälkeen lähtee osien vaihto käyntiin... pitää postata kuvia projektista... 4veto unehdettiin...
Jos haluat myydä/ostaa, niin osto/myynti ilmoitukset jätetään niille kuuluvaan osioon. -lalli69-