Sivu 1/2
ford probe
Lähetetty: 06 Huhti 2005 00:13
Kirjoittaja toevone^
[i[/i]
Lähetetty: 06 Huhti 2005 00:14
Kirjoittaja toevone^
eli tarvisin tietoa että mistä saisin varaosia tälläiseen autoon kun probe??? kiitoksia etu käteen jos vastailette!!!

Lähetetty: 06 Huhti 2005 00:15
Kirjoittaja toevone^
aivan ja auto on muuten vuosimallia 90-91.... 2.2 turbo koneella...
Lähetetty: 06 Huhti 2005 00:47
Kirjoittaja hartza
Auto vastaa tekniikaltaan hyvin paljon Mazda 626 vm. 88-92, jarrut, iskarit, osa moottoria...
Lähetetty: 06 Huhti 2005 20:07
Kirjoittaja JesseT
Microcat tuntee vain 92-97 Proben, joten Fordin liikkeestä voi olla paha etsiä osia, mutta ainahan sitä saa yrittää.
Lähetetty: 06 Huhti 2005 20:18
Kirjoittaja Kessi
Lähetetty: 06 Huhti 2005 20:20
Kirjoittaja Kessi
Tuo säädettävä alusta voi vähän tuottaa päänvaivaa jos/kun alkaa ilmotteleen vanhuudestaan!

Lähetetty: 06 Huhti 2005 22:10
Kirjoittaja hartza
Kessi kirjoitti:Tuo säädettävä alusta voi vähän tuottaa päänvaivaa jos/kun alkaa ilmotteleen vanhuudestaan!

no jaa, 130€ pala säädettävät orkkistakaiskarit uutena, tuttu tuollaiset vaihtoi omaansa. Voin kysyä mistä hommasi, jos muistan.
Lähetetty: 06 Huhti 2005 22:25
Kirjoittaja Kessi
hartza kirjoitti:
no jaa, 130€ pala säädettävät orkkistakaiskarit uutena, tuttu tuollaiset vaihtoi omaansa. Voin kysyä mistä hommasi, jos muistan.
Pala säädettävät?? En oo kuullu moisista

Olenko tyhmä?? (Vataus: Olen

) Eli siis noissa Proben alkuperäisissähän on sähkönen jäykkyys säätö, siihen en oo perehtyny miten moinen tekniikaltaan toimii.. Mutta kysäse kuitenki sitä ostopaikkaa.. Ei mikään tieto oo ikinä turhaa, paitsi turha itsessään

Nii ja jos joku osaa tuon sähkösen jäykkyys säädön toiminnan noin niinku teoriassa selittää ni olempahan taas siltäkin osin viisaampi

Lähetetty: 06 Huhti 2005 23:39
Kirjoittaja hartza
Anteeksi etelän slangini, siis 130 euroa kappale sähkösäädettävät alkuperäistä vastaavat heilahduksenvaimentimet.

Lähetetty: 07 Huhti 2005 12:50
Kirjoittaja toevone^
juu tiedän että siinä on hyvin pitkälti 626madzan osat... esim jarru palat on ainakin.. mut vetareita ei löydy mistään... siihen ^sopii^ madzan vetarit mutta niissä on eri hammastus...! kyl paikalles menee mut en tiä sit... ko tuntuu et osia ei löydy mistään!! prkl..

Lähetetty: 11 Huhti 2005 12:30
Kirjoittaja Markyus
mazda 626 tekniikalla pärjäilee pitkälle... ja muutamat liikkeet tietää loput, mulla oli oman kanssa ongelma hienoinen, mutta sain sen ratkaistua kun menin porissa helmentien autoon, äijä tunsi proben kun omat taskunsa, no ei sentaan mutta ties heti että vika on pakokaasujen takaisin kierrätys venttiilissä...
Lähetetty: 27 Huhti 2005 18:42
Kirjoittaja WPWW
Tietoa mistä löytyis uudempaan probeen. vm93-> 2.5 v6 24v varaosia?

Lähetetty: 27 Huhti 2005 19:31
Kirjoittaja Kessi
WPWW kirjoitti:Tietoa mistä löytyis uudempaan probeen. vm93-> 2.5 v6 24v varaosia?

Sama kone ja muukin tekniikka suurelta osin samaa ku Mazda mx6:ssa, joka taasen alustaltaan hyvin pitkälti vastaa saman ikästä karvalakki 626:sta.. Eli tuohon uus koppaseenkin vois sopia vastaavan ikäsen 626:n alustan osat
TÄSSÄ Mazda foorumin puolella samaa asiaa koskevaa asiaa

Lähetetty: 10 Touko 2005 02:53
Kirjoittaja WPWW
Ei perkele tunnosta missään olevan ko rojuja.

Lähetetty: 06 Heinä 2005 22:44
Kirjoittaja Kessi
Nyt on ongelma!! Ja iso..

Eli aloin tuossa etsiä madallus settiä Probeen (2.2GT vm-92) ja toistaiseksi en oo löytäny ku intraxilta ja vogtlandilta!

Aloin siinä sitten vertailemaan noita jousia Mazda 626:n (2.2vm-89-->-92) vietereihin---> eli onko jollain VARMAATIETOA eroista?? Sen verta tiedossa et mazdan etujouset 15mm proben jousia lyhyemmät, paksuus sama.. Mut oisko muuten samanlaiset (ylä/ala pää, Kierrosten määrä jne...) Nämä tiedot käyvät ilmi
http://www.vogtland.com löytyneestä tuv-todistuksesta!

Lähetetty: 07 Heinä 2005 21:54
Kirjoittaja Probe
mazda liikkeestä itse olen varaosat ostanut

Lähetetty: 08 Heinä 2005 16:39
Kirjoittaja Kessi
Lähetetty: 08 Heinä 2005 17:28
Kirjoittaja Probe
jousista en tiiä..en oo koskaa joutunu vaihtamaan..tosin auto on ollut vain puolisen vuotta itselläni
Lähetetty: 29 Syys 2005 12:14
Kirjoittaja Torngark
Itse vaihdoin taka iskarit(60€/kpl) joten voin sanoa että Mazda 626 iskarit meni suoraan tosin ne oli tavalliset. Alkuperäisissä iskareissa on moottori iskarin päällä joka kiertää ruuvia joka taas koventaa tai löysentää iskaria.
Parhaiten osia löytyy tuolta
http://www.autokivitila.fi/?sivu=usa-autot
Osat ovat alkuperäisiä Fordin osia suoraan jenkeistä.
Isoimmat murheet varaosien suhteen tekee turboon liittyvät laitteet sekä turvavyö ym sisusta ja sähkö laitteet.
Automaattinen turvavyö maksaa vaatimattomat 380 € ja kestää muutamia talvia ennen kuin vaijeri menee solmuun
US Parts ei ole kovinkaan kiinnostunut etsimään osia kyseiseen autoon.
Paikalliset varaosaliikket auttavat aika paljon ja suoraan heidän kirjoista löytyy tulpat,jarrut ym perus tavarat jotka käyvät myös mazdaan.
Perus vika Probessa on tosiaan tuo pakokaasun takaisin kierrätys venttiili joka jumiutuu aika ajoin ja aiheuttaa huonon käynnistymisen sekä tyhjäkäynnin.
Jos kyseisessä venttiilissä (egr) on anturi oikean osan löytymine saattaa olla todella vaikea jos ei halua tilata osaa suoraan jenkeistä itse.
Puhdistus auttaa mutta puhdistusta voi joutua tekemään 1-2 vuodessa
Eli kaiken kaikkiaan Probe on hyvä auto mazdan tekniikalla mutta Suomi ei ole valmis vielä Proben "tulemiseen".
Sitten kun tänne tulee edes yksi liike joka pystyy 99.9% varmuudella toimittamaan osia autoon on tilanne eri.
Siinä olisikin hyvä liikeidea tuoda maahan tai hommata erikoisempiin autoihin varaosia...ja kauppa käy

Lähetetty: 29 Syys 2005 19:13
Kirjoittaja TeRoK
No eikö ropelistakin egr:n sais tulpattua pois käytöstä???
Lähetetty: 03 Loka 2005 16:41
Kirjoittaja Kessi
TeRoK kirjoitti:No eikö ropelistakin egr:n sais tulpattua pois käytöstä???
Josta tulikin mieleen.. Eli egr:stä joskus ollu juttuu, mut mites se vaikuttaa päästöihin?? Ja miten yleensä tuo egr toteutettu, jotenki katin yhteydessä?
Kävin siinä ohimennen tilaamassa 626:n tarkotetut madallusjouset, eli kohta saa 100% varmuuden, että sopiiko... Mut vois päätellä et jos matukan iskari sopii, ni sopeis josetki

Lähetetty: 03 Loka 2005 19:21
Kirjoittaja TeRoK
Kessi kirjoitti:Josta tulikin mieleen.. Eli egr:stä joskus ollu juttuu, mut mites se vaikuttaa päästöihin?? Ja miten yleensä tuo egr toteutettu, jotenki katin yhteydessä?
Kävin siinä ohimennen tilaamassa 626:n tarkotetut madallusjouset, eli kohta saa 100% varmuuden, että sopiiko... Mut vois päätellä et jos matukan iskari sopii, ni sopeis josetki

Eipä tolla egr:llä käytännössä oo mitään vaikutusta. Päästöistä menee läpi ilmankin. (Ainakin foortit

Oli pakko)
Myöskin väitetty tehollinen vaikutus on varmaan maks. 1hv luokkaa.
Eipä tota pitäis tarvita sieltä pakopuolelta roplatakaan kunhan imupuolen vaan tulppaa pois pelistä.
Lähetetty: 03 Loka 2005 22:01
Kirjoittaja Kessi
Kiitoksia kertauksesta... Nyt kun jaksoin hakuun kirjoittaa "egr", niin löytyi sieltäkin ihan mukavasti
...Yllättävää

...
Lähetetty: 05 Loka 2005 20:51
Kirjoittaja Kessi