Sivu 1/1

tuplat vai ruisku?

Lähetetty: 25 Syys 2006 00:02
Kirjoittaja mkIII
Rakensin entisen 1.3 cvh koneen tilalle 1.6 cvh:n seuraavasti:

-lohkon poraus(0.5) ylikokoon ja uudet männät.
-entinen VV kaasutin roskikseen ja kasikurkkuinen Webber (kai vakio kaasutin) tilalle.
-täydellinen laakerointi ja alapään tasapainotus.
-vauhtipyörän kevennys
-kent cams cvh22 nokka-akseli + säädettävä nokkapyörä
-peltisarja ja parin tuuman simons putki.

hyvin toimii mutta.. kaipaisin kokemuksen syvää rintaääntä että kumman laittasin seuraavaksi: tuplat vai ruiskun? :?
Efi mulla on jo täydellisenä joten se pitäs vaan heittää paikalleen.
Kertokaapas, kumpi on teistä parempi vaihtoehto. Ja mielellään perusteluja..
autona on -81 kolmoskoppanen escort.

Lähetetty: 25 Syys 2006 01:18
Kirjoittaja Krisse
Ruisku ei mene varmaan ihan heittämällä siihen kanteen vaikka CVH:n ruisku olisikin, ruiskun kansissahan lienee lovet suuttimille? Jos EFIn laittaa alkuperäisillä osilla niin sähkötyöt saattavat aiheuttaa harmaita hiuksia eikä vakioelektroniikkaa juurikaan saa viritettyä. Megasquirtin (=ohjelmoitava ruiskun (ja sytyksen) ohjaus) asentamiseen sensijaan olisi opastusta netti turvoksissa ja tätä systeemiä saa sitten ohjelmoituakin. Ruisku ei kuulosta miltään edes vaparisuodattimella. Ruiskun laitto vaatii ruiskun tankin tai välisäiliöjärjestelmän. Nykyaikainen.

Tuplat laitettuasi kone todennäköisesti starttaa ja on ajokuntoinen ekasta yrityksestä asti. Säätäminen työläämpää. Retrofaktoria. Komiat imuäänet.

Oikein säädetyt tuplat varmaan antaa enemmän puhtia kun tuo EFI orkkis elektroniikalla, ohjelmoitavalla ruiskulla varmaan päästään sitten tasoihin tai vähän yli.

Itse kyllä rispektaan enemmän kunnon tuplien hörinää vrt vapariruiskuvehkeet, mutta sattuneista syistä oma projektikin vaihtui Megasquirtin opetteluksi.

Lähetetty: 25 Syys 2006 09:53
Kirjoittaja koskar
Yhdistä hupi ja hyöty ja laita molemmat eli läppärungot megalla ;). Mulla olis sopivat osatkin ylimääräisenä kun jäi projekti kesken *wink wink*.