Sivu 1/1

mk5 escorttiin 2.0 zetec...?

Lähetetty: 05 Huhti 2005 13:39
Kirjoittaja RetArt
Eli suunnitteil olis 2.0 zetecin asennus 5-koppaseen. Luovuttajana toimis mondeo.. Mitä tulis ottaa huomioon.. Käykö loota..? escos nyt cvh.
Tuostahan pitäis olla aika helppo kutitella tehoi..
160 ainakin suht helposti..

Ahtamal sit jo tietenkin +500 :)

Re: mk5 escorttiin 2.0 zetec...?

Lähetetty: 05 Huhti 2005 21:14
Kirjoittaja hartza
RetArt kirjoitti:Eli suunnitteil olis 2.0 zetecin asennus 5-koppaseen. Luovuttajana toimis mondeo.. Mitä tulis ottaa huomioon.. Käykö loota..? escos nyt cvh.
Tuostahan pitäis olla aika helppo kutitella tehoi..
160 ainakin suht helposti..

Ahtamal sit jo tietenkin +500 :)
Loota käy, vauhtipyörä ja kytkin ei. Etsi 1.8 Zetecin limppu ja kytkin tai mulkkaa nykyisen vauhtipyörän pultinreikiä 0.5mm suuremmaksi. Välipeltiä kytkinkopassa voi juotua modaamaan aavistuksen, tai sitten etsii käsiinsä 1.8 välipellin. Toki jos käyttää Mondeon mt 75 lootaa, et tartte noita sisuskaluja vaihdella, kannatukset lootasta voi joutua vaihtamaan. Xr3i Escortista mallia, siinä on kyseinen loota paikallaan vakiona.

Öljypohjan voi joutua ottamaan 1.6/1.8 Zetecistä, riippuu millaisen alkuputken laittaa. Sähköt on sitten eri asia, riippuu täysin minkä ikäinen luovuttajakonen on ja onko siinä PATSia

Viripotentiaalia on koneessa mukavasti, asennusvaiheesa kannattaa meittiä jopa ohjelmoitavaa moottorinohjausta...

Lähetetty: 06 Huhti 2005 00:21
Kirjoittaja jive
Lisää vaihtoon meneviä palikoita:

Moottorin korvat, apulaitteet, syyläri, vaihteisto, jarrut, vaihteiston tuet, vetarit, navat... Vertailumalli on joko 1.8 130hp XR3i tai RS2000, joissa molemmissa on lootana MTX75, takana levyjarrut, ABS ja tehostettu ohjaus...

Öljypohja on pakko vaihtaa, jos mielii selvitä ilman erikoisvalmisteista pakoputkea.

On siinä askaretta ja prosentteja palaa. Mahdollista tuo varmaankin on. Nykysäännöt tulee vielä mukavasti jarrujen osalta vastaan.

Mondeon ECUa jos havittelet, niin kannattaa muistaa, että siinä on EDIS boksissa itsessään, eikä erillisenä moduulina kuten Escortissa/Fiestassa => johtosarja ei käy oikein soveltamallakaan.

Lähetetty: 06 Huhti 2005 00:44
Kirjoittaja hartza
Aivan ekoissa mondeoissa oli muistaakseni EDIS ulkoinen? Jarrut tosiaan täytyy myös kasvattaa vastaamaan tehoja... CVHn korvat käy leikkelemällä Zeteciin, mutta fiksuinta olisi hommata soraan oikeat, budjetti tietenkin tulee helposti vastaan jos uutena joutuu ostamaan. Öljypumppu voi tehdä myös 2.0 Zeteissä tiukkaa, CVHn suodattimella voi sopia paikalleen... Sitten vielä nämä apulaitteet, laturit ja tehostimet :)

Laatikko/vetari/napa variaatioita on useita, soveltamalla saa sovitettua. Lähtökohta olisi huomattavasti helpompi jos koneena olisi Zetec jonka tilalle kaksilitraista sovitetaan...

Lähetetty: 06 Huhti 2005 20:09
Kirjoittaja JesseT
Automaattimondeoissa oli ulkoinen EDIS pitkään, mutta sitten voi taas tulla muita uusia ongelmia sellaisella boksilla joka yrittää ohjata olematonta laatikkoa.

Lähetetty: 07 Huhti 2005 10:13
Kirjoittaja jive
niin nää meitin vastaukset kaikki koskee sitten ennen vuotta -98 tehtyjen Mondeoiden zetecejä. Siitä uudempia ei escortiin taida ihan helposti saada kiinni, kun koneenkorvat ja vesiletkut on aivan eri paikoissa kuin vanhassa.

Lähetetty: 07 Huhti 2005 12:22
Kirjoittaja RetArt
96-vm. konetta tohon soviteltaiskin

Lähetetty: 01 Loka 2006 12:00
Kirjoittaja Escorvet
Mitäs kaikkea menee vaihtoon jos -92 1.8 16v eskoon vaihtaa rs2000 koneen?
Kai mk5-6 RS koneet on ihan sama asia.
Vai ei kai niissä oo tullu kauheen suuria muutoksia?