Sivu 1/1

zetec 1.8

Lähetetty: 21 Syys 2006 12:19
Kirjoittaja Pappa- igor
Kun lueskelin tossa ton armaan eskobaarini ohjekirjaa niin huomasin että, samaa moottoria on 130hv, kun taas täs mun versiossa on se 105? mitä eroa moottorilla on vai onko kyseinen tehon lisäys tehty toisenlaisella ruiskun ohjauksella (Boxi)... Miten saisin omaan eskobaariini sen 130hv? 8)

Lähetetty: 21 Syys 2006 12:46
Kirjoittaja Pyrre
Löytyy haulla monta keskustelua. Mutta voin sanoa että helpommaksi tulee ostaa uus 130hp kone. Ite en ainakaan kauheasti usko että se 15heppaa tois sen rahankulutuksen arvoista iloa. Itellä meinaan 115hp 1.8zetecci escortti. Alta kympin luvataan jo tollekkin kiihtyvyys nollasta sataan lukemani mukaan.

Lähetetty: 23 Syys 2006 01:07
Kirjoittaja Monteonisti
Tuolla vanhallakin pääsee kympin pintaan jos raskii rääkätä, siis on kokemusta! :D Uudemmissa on tosiaan 85kW, siis 115-116hv laskutavasta riippuen ja on hieman pirteämpi, mutta sopivasti vaihteita ja kierroksia käyttäen ei isoa eroa, siis jos kytkin kestää! :D
Tuota "tehoversiota" ei kait ole liiemmin tuotu Suomeen? :roll:
Isoin ero on kait isommalla "kurkulla"? :roll:

Lähetetty: 23 Syys 2006 10:18
Kirjoittaja Pyrre
No tehdas lupailee kai hiukan alle 10sekan aikoja. Ja en ylläty, hyvillä renkailla escortti irtoaa etuvetoiseksi varsin hyvin viivalta eikä jää sutimaan. Plus että vaihteet on aika hyvin välitetty.

Lähetetty: 23 Syys 2006 22:27
Kirjoittaja Pappa- igor
Pyrre kirjoitti:No tehdas lupailee kai hiukan alle 10sekan aikoja. Ja en ylläty, hyvillä renkailla escortti irtoaa etuvetoiseksi varsin hyvin viivalta eikä jää sutimaan. Plus että vaihteet on aika hyvin välitetty.
paskat toi mihinkään mene!!

Lähetetty: 23 Syys 2006 22:30
Kirjoittaja Pappa- igor
Monteonisti kirjoitti:Tuolla vanhallakin pääsee kympin pintaan jos raskii rääkätä, siis on kokemusta! :D Uudemmissa on tosiaan 85kW, siis 115-116hv laskutavasta riippuen ja on hieman pirteämpi, mutta sopivasti vaihteita ja kierroksia käyttäen ei isoa eroa, siis jos kytkin kestää! :D
Tuota "tehoversiota" ei kait ole liiemmin tuotu Suomeen? :roll:
Isoin ero on kait isommalla "kurkulla"? :roll:
jos modaan kaasuläpän isommaks ja muuten imusarjaan sopivaks niin silläkö pitäs enemmän voimaa irrota??? nyt se on joku n.35mm eli sika pieni?! mutta ei kai kone ala käymään laihalla, sit tarvitaan jo säädettävää bensan paineen säädintä 8)

Lähetetty: 24 Syys 2006 08:20
Kirjoittaja JesseT
Koko imusarja on erilainen 130hv versiossa, ei vaan kaasuläpän kiinnitys.

Lähetetty: 24 Syys 2006 12:07
Kirjoittaja hartza
JesseT kirjoitti:Koko imusarja on erilainen 130hv versiossa, ei vaan kaasuläpän kiinnitys.
Ainakin se on microcatissa eri numerolla. Tiedä sitten tarkkaan kuinka paljon erilainen se on, kun ei ole päässyt livenä näkemään. Ainakin 1.6 ja tavis 1.8 Zetecien imusarjojen välillä on iso ero, silmämääräisesti 1.8:n sarja on 50% laajempi.

Joku käy Foortilta tilaamassa semmosen, niin sitten nähdään, 280€

Lähetetty: 24 Syys 2006 17:13
Kirjoittaja Pappa- igor
hartza kirjoitti: Ainakin se on microcatissa eri numerolla. Tiedä sitten tarkkaan kuinka paljon erilainen se on, kun ei ole päässyt livenä näkemään. Ainakin 1.6 ja tavis 1.8 Zetecien imusarjojen välillä on iso ero, silmämääräisesti 1.8:n sarja on 50% laajempi.
Mitä tarkottaa "laajempi" :roll:

Lähetetty: 24 Syys 2006 23:07
Kirjoittaja Monteonisti
Jos suurentaa "kurkkua" niin kait antaa ainettakin enemmän kun ilmamäärä kasvaa? 8)

Lähetetty: 09 Loka 2006 17:28
Kirjoittaja kortti
Pappa- igor kirjoitti: paskat toi mihinkään mene!!
siis fokuksista sen verran että
IB5 välityksillä meno 0-100 on ripeämpää kuin MTX75.
Kun MTX75 joutuu räpläämään 3 asti että saa 100km/h kelattua vauhtia.. :oops:

Lähetetty: 15 Heinä 2007 22:57
Kirjoittaja s.o.h.c
kortti kirjoitti: siis fokuksista sen verran että
IB5 välityksillä meno 0-100 on ripeämpää kuin MTX75.
Kun MTX75 joutuu räpläämään 3 asti että saa 100km/h kelattua vauhtia.. :oops:
Höpö höpö... ainakaan rs2k:lla tarvi mitään kolmosta ettiä jos 0-100:n mennään 8). Kierrokset aika tapissa kyllä kakkosella mutta kuitenkin...

Lähetetty: 15 Heinä 2007 23:01
Kirjoittaja Monteonisti
Kyllä ainakin peruseskolla alkaa rajoitin paukkuun alle satasessa, yli 90 kyllä ottaa kakosella! 8)

Lähetetty: 16 Heinä 2007 22:59
Kirjoittaja kg
Pyrre kirjoitti:Löytyy haulla monta keskustelua. Mutta voin sanoa että helpommaksi tulee ostaa uus 130hp kone. Ite en ainakaan kauheasti usko että se 15heppaa tois sen rahankulutuksen arvoista iloa. Itellä meinaan 115hp 1.8zetecci escortti. Alta kympin luvataan jo tollekkin kiihtyvyys nollasta sataan lukemani mukaan.
itseänikin kiinnostaisi tota perheautoa piristää.se on esco farkku vm 96 tolla 115heppasella zetekilllä.mutta ei taida juuri kaan niin isoa iloa munkaaan mielestä irrota sillä rahalla jonka joutuisi upottamaan että kannattais :cry:

Lähetetty: 17 Heinä 2007 09:45
Kirjoittaja Volmari
itse joskus ajattelin tuota samaa viriviriä mutta totesin niiden 25hepan olevan vähän turhan hintavia.. mutta ehkä "järkevin" virtys mitä kannattaisi sitten alkaa vääntämään on upottaa RS2k motti keulille. maksaahan se, mutta ainakin kestää sen. ja siitä jos haluaa lisää niin on varaa nostaa heposia. mutta sekin sitten taas maksaa.

mutta tosiasia on se että virittäminen maksaa kun sen tekee kunnolla.

Lähetetty: 17 Heinä 2007 10:53
Kirjoittaja Krisse
Volmari kirjoitti:itse joskus ajattelin tuota samaa viriviriä mutta totesin niiden 25hepan olevan vähän turhan hintavia..
No musta taas tää 2.0 nokat + kaasuläppä on erittäinkin edullinen konsti virittää, nehän maksaa myyjästä riippeun 80-120 euron välillä per setti.

Tietysti oikea 130 heppainen muunnos vaatisi myös softan ja imusarjan vaihdon joten niihin lukemiin ei pelkilllä nokilla ja kaasuläpällä vielä päästä, mutta 80-120 euroa näihin vehkeisiin on varmasti suorituskyvyn kannalta kannattavampi sijoitus kuin 50-80e vapaavirtaussuodattimeen.

Se onkin sitten taas ihan asia erikseen että huomaako sitä missään että 105 heppaisesta koneesta on viritetty ulos 115 tai 120 heppaa..

Lähetetty: 17 Heinä 2007 23:15
Kirjoittaja Monteonisti
Ei tosiaan 105 ja 115 versioissa ole huomattavaa eroa! 8)