Männän ja venttiilin väli

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Qtka
Viestit: 52
Liittynyt: 09 Helmi 2005 11:52
Paikkakunta: Sonkajärvi/Kuopio

Männän ja venttiilin väli

Viesti Kirjoittaja Qtka »

Mikä on minimi väli männän ja venttiilin välillä männän ollessa yläkuolo kohdassa?? Milli näkys jäävän nolla venttiilinvälyksillä, ottaako mäntään kierroksilla? Kone on 1.6 cvh, nostoa nokassa ~12mm, jotkut ralli jouset, ja kierroksia tulee varmasti saamaan...
Ai minä vai...
country sedan
Viestit: 692
Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja country sedan »

Vähän tarkalle menee..
Ton millin kun sais tuplattua niin sitten alkais olla jo vaihdemissin varaakin.
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Olikos tuohon laskettu kannentiiviste kokoonpuristettuna mukaan ?

Paksumpi tiiviste tai mielummin männästä se 1mm siivu pois ja venttiilinkolot saman verran syvemmiksi

Siis jos siinä on perus tasalakiset männät vai olikos tuossa cvhssa ne pallopäiset. Voihan niistäkin siivuttaa tosin puristussuhde laskee aavistuksen
koskar
Viestit: 334
Liittynyt: 21 Helmi 2005 19:09
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja koskar »

Ihan mielenkiinnosta, että mitkä nostajat sielä on kun meinaat sitä oikein kierrättää?
Qtka
Viestit: 52
Liittynyt: 09 Helmi 2005 11:52
Paikkakunta: Sonkajärvi/Kuopio

Viesti Kirjoittaja Qtka »

Pallopää männät on tässä värkissä...Eli jyrsimmä venttiilikoloja isommaksi... Nostajat on vakiot jotka on muutettu jäykiksi.... Liekkö tuossa vakio jakajassa rajoitin, jos on niin millä kierros luvulla?
Ai minä vai...
vesa
Viestit: 71
Liittynyt: 04 Helmi 2005 20:13
Paikkakunta: nastola

Viesti Kirjoittaja vesa »

eikös se rajotin ole pyöriässä, ainakin XR3i:ssä
Vastaa Viestiin