Sivu 1/1

mondeon takaiskarit

Lähetetty: 13 Syys 2006 14:57
Kirjoittaja arkkienkeli
Onko palstalaisilla kokemuksia suht. edullisista takaiskareista, joilla saisi vm.1998 farkkumondeoon lisää jämäkkyyttä ? Nykyiset on n.50 tkm ajetut motorcraftin kaasut, jotka ostin alkuperäisten ( toinen meni rikki ) nivomatien tilalle. Kannattaisiko hankkia käytetyt nivomatit vaikka hajottamolta vai ostaa uudet nykyistä jämäkämmät kaasuiskarit. Onko kokemuksia jostain tietystä merkistä, alustasarjat eivät kiinnosta.

Lähetetty: 13 Syys 2006 23:04
Kirjoittaja tohvo75
ei oo edullista ja hyvää tässä tapauksessa visiin.
koni,bilstein tai nivomat siinä vois olla paraat vaihtoehot ikävä kyllä ei edullisimmat tosiaankaan.
ostin boget nuukuuksissani taakse, toimivat kyllä mutta ei jämäkät.
bilsteinit ostin eteen ja on paljon jämäkämmän tuntuiset ajella.

Lähetetty: 14 Syys 2006 00:23
Kirjoittaja Monteonisti
Osta perusnesteiskarit, ovat pitemmän päälle parhaat. 8)

Lähetetty: 14 Syys 2006 23:53
Kirjoittaja Monteonisti
Jämäkämpi ja kestää ajoa ainakin 200tkm huonollakin tielläkin, hyvällä 300tkm!
:D Tietenkin nopeudessa yli 200 alkaa olla huonommat! 8)

takaiskarit

Lähetetty: 15 Syys 2006 19:46
Kirjoittaja janttu
Ostin (SA125189 SAHCHS SUP... taka stw Mondeo), olivat kyl kalliit tarvikeliikkeessäkin , tinkimisen jälkeenkin 80ekeä kpl
Ajettavuus hyvä. Kuormallakin hyvä ajaa, vaikka perä painuu (alas) 4-henkeä, pari koiraa, kattopoksi ja vk-loppu tarpeet.

Keula kyl veltto, pehmee ja lilluu ku joku amerikan rauta, ilmeisesti originaalit, tummat motocraftit.. tekeehän se aika tehtävänsä niihinkin..

STW -98 Mondeo TD

Lähetetty: 16 Syys 2006 01:13
Kirjoittaja Monteonisti
Olisit laittanut kunnon nesteet! :D
Odotin ihan oikeita faktoja enkä mielipiteitä. Pidän siis uudet kaasuiskarit edelleen alla enkä tilaa kiireellä uusia parempia "öljy"iskareita. Huh...luulin jo tehneeni virheen kun vaihdoin keväällä kaasut.... Yeah Right
On faktaa ja kokemusta! 8)

Lähetetty: 17 Syys 2006 00:11
Kirjoittaja Monteonisti
Hyvä! :D

Lähetetty: 19 Syys 2006 23:22
Kirjoittaja tohvo75
keulalla oli juurikin tummat motorcraffit,vissiin ihan orginellit oli,ero ajossa oli todella huomattava.
monteonistille vihjeeks ainakkaan kolmessa varaosa puljussa ei ollu tarjolla ees "oikeeta" nesteiskaria,farkku monteoon.
kaikissa iskareissa on vissiin nesteet sisällä,jopa kaasu sellasissa.
omat kokemukset on noista iskareista sellaset,jotta neste mukavampi ja pehmeempi.
kaasut yleensä pikkasen jämäkämpiä kuin nesteet.

Lähetetty: 20 Syys 2006 23:52
Kirjoittaja Monteonisti
Makuasiahan se tietenkin on mutta minä arvostan eniten kestävyyttä ja mukavuutta, ehkä hintaakin. :roll:

sachs

Lähetetty: 08 Touko 2007 00:04
Kirjoittaja janttu
Hemmetti ajoin takaiskareilla Sachs Super Touring 17kuukautta ja n.50000km, suurin osa yksinajoa ja asfaltti paanaa... Nyt jo toinen paukutti (kuskinpuoli) montuissa pohjaan, jotain oli tullut iskarista ulos ja kaikki lika tarttunut iskunvaimentimen ympärille. Auto oli ajoltaan jo melko huojakka(surkea) Takuuseen sain molemmat uudet.

Luulin ostaneeni pitkäikäiset : ( . Takuu ei enää ala tästä päivästä uudestaan, vaan jatkuu eka iskunvaimentimien ostopäivästä.

Huomenna pitäis vanhat palauttaa ja jättää reklamaatio.



Mondeo TD STW -98

Lähetetty: 08 Touko 2007 21:37
Kirjoittaja Monkelo
Ostin ensitöikseni vm-99 td stw mondeoon taakse kuormajouset ja ryhti korjaantu 50mm.

Ennen kulki kuin valtamerilaiva "ilmankuormaa" keulapystyssä nyt on kuormankin kanssa suht optimaalisesti suorassa.

Iskarit pitäis vaihtaa mutta kun ovat tasasesti kuluneet ja eivät vuoda niin ei vielä ihan akuutti toimenpide.

Samalla pitäis kyllä päivittää puslat uretaanisiin ja uusia myös moottorin alakumityyny.

Bilsteinin sportit ovat ainakin tarpeeksi jämäkät, mutta konin Classicit vois normi ajoon olla miellyttävämmät.

Lähetetty: 08 Touko 2007 23:46
Kirjoittaja gringo
Laivojahan ne on nuo monsterit. Miten olisi taakse tavalliset/kuormajouset ja eteen sitten jotku lievästi tiukemmat? Meinaan keula on yleensä se joka on pystyssä ja perä sit lintassa... :shock:

Lähetetty: 09 Touko 2007 21:44
Kirjoittaja Monkelo
Niin jouset kantavat kuorman ja iskarit hoitavat vain heilahduksen vaimennuksen.

Taakse siis Lesjöforssin kuormajouset ja jos edestä ei ole jouset menneet poikki niin tuskin kannattaa vaihtaa.

Tietenkin jos haluaa madaltaa niin sitten muut jouset + iskarit.

Monkelo kun ei farkkuna mikään ralliauto kannatan matka-ajo ominaisuuksien parantamista eli normi korkuinen alusta ja hiljaiset renkaat.

Lähetetty: 12 Touko 2007 00:19
Kirjoittaja Monteonisti
Käytin katsastuksessa viikolla ja iskarien arvosana erittäin hyvät sitä kysyessäni, mutta nuilla on kyllä ajettu vasta 210tkm, suojakumitkin olleet hajalla kauan, mutta onneksi pelittää vielä nuo "sekundatkin"! :D

Lähetetty: 12 Touko 2007 20:41
Kirjoittaja IC
^Katsastuksen iskaritesti ei kerro paljon mitään niitten kunnosta. Uusille ja vähän jäykemmille on tullut huonot arvot ja loppuun ajetuille lullille hyvät arvot. Että niin paljon kannattaa niihin lukuihin tuijottaa. Saapahan leiman paperiin, jos on tasaiset arvot. Kyllä se perstuntuma kertoo niiden kunnosta paljon enemmän.

Eipä sillä, etteikö halvemmallakin saisi hyvää.

Lähetetty: 12 Touko 2007 23:49
Kirjoittaja Monteonisti
Huonothan voi tosiaan olla, mutta 6 aikaista hytissä ja takakontti täynnä "liemiruokaa" ja vähän vaihtovaatetta meni kuin juna kiskoilla, siis paitsi junan tyypillisiä kolinoita! :D
Kait ois huomannut jos ihan "passiivit" olis? 8)