Sivu 1/1
Escort -89 1,6 Gt ei käynnisty??Ei kipinää??
Lähetetty: 09 Syys 2006 14:28
Kirjoittaja jaanus
Pari viikkoa sitten sateiden tultua pohjanmaalle alkoi Esko temppuilemaan.
Aluksi tyhjäkäynti heitteli pusähtyessä lähes nolliin ja koko kone täristi kuitenkin kun kaasutti kierrokset nousivat. Tämä oire paheni aikaa myöten kunnes eilen kun starttasin kone käynnistyi mutta kierrokset jäivät nollan tienoille. Auto kävi mutta kierroksia ei saanut nostettua oikein kunnolla millään kunnes pari minuutin jälkeen ne nousivat.
Tänään sitten koko kone jätti käynnistymättä.
Pyörittää kyllä. Polttoainepuolella vika tuskin on kun haisee aine niin peijoonasti.
Virranjakajan kansi, pyörijä, tulpat ja johdot on vaihdettu 1/2v sitten. Kuitenkaan ei anna kipinää.
Mikä avuksi kun pitäisi maanantaina mennä autolla töihin?
Lähetetty: 09 Syys 2006 15:04
Kirjoittaja janzamar
On voinu kondensaattorikin mennä..itselle
on kerran käynyt,ei käyntiin ollenkaan ennen uuden laittoa.
Sammui kesken ajon.
Lähetetty: 09 Syys 2006 15:11
Kirjoittaja jaanus
tarkoitatko kondensaattorilla virranjakajan jälkeen tulevaa mustaa pikkulaatikkoa johon menee kolme johtoa
( pikkulaatikon päältä vapaasti suomennettuna sytytysyksikköä??)
Lähetetty: 09 Syys 2006 15:26
Kirjoittaja janzamar

...en...höpöttelin niinkuin olis ollut kärjellinen sytkä..
Joutuu hetken miettimään uusiksi.
Ja nyt kun oon miettinyt,niin varmaan just se yksikkö,huono liitos siellä,tai ihan viallinen boksi.
Näin äkkiseltään ei tuu muuta mieleen.
Lähetetty: 11 Syys 2006 17:45
Kirjoittaja jaanus
olisiko mitään lisä vinkkejä, sytytysyksikkö vaihdettu uuteen ja edelleen ei kipinää??
Lähetetty: 11 Syys 2006 18:44
Kirjoittaja janzamar
Puola..?
Vois kokeilla laittaa tulpan siihen puolan
johtoon kiinni ja kattoa kipinöikö.
Lähetetty: 11 Syys 2006 20:04
Kirjoittaja jaanus
joo testaan sen huomenna, yritin kyllä jo siten että pidin puolalta tulevaa johtoa virranjakajan liittimen lähellä startatessa ja ei tulut kipinää. Otan huomenna töistä jonkin traktorin puolan ja testaan aluksi sillä, ei kai sillä niin ole väliä mikä puola se testatessa on, vai?
Lähetetty: 11 Syys 2006 20:55
Kirjoittaja janzamar
Kärjettömän puola pitäis olla vähintään,mutta jos puolassa on vika niin saattaa ehtiä kipinän pari nähdä ennenkun hajoaa se kokeilupuola
tai sytkän boksi tms..ei ne välttämättä hajoa
mutta kai siinä sellainen riski on.
Lähetetty: 11 Syys 2006 21:34
Kirjoittaja jaanus
savun hälvettyä tutkimme vahingot...
Lähetetty: 12 Syys 2006 08:05
Kirjoittaja tursas
jaanus kirjoitti:olisiko mitään lisä vinkkejä, sytytysyksikkö vaihdettu uuteen ja edelleen ei kipinää??
Maakaapelit haperot ja liitokset irti tai ruosteiset, akulta runkoon, rungosta koneeseen, laturista mihin se nyt meneekin.
Vedä yks kaapeli, semmonen kynän paksunen, suoraan akun miinuksesta venttiilikannen pultteihin tai koneen runkoon, testaa auttaakos se mitään...

Lähetetty: 12 Syys 2006 16:40
Kirjoittaja Volmari
Mulla teki tuota samaa joskus. auttoi kun vaihdoin uuden virranjakajan kannen. taisi vielä pyörijäkin vaihtua samaan syssyyn..
Lähetetty: 12 Syys 2006 20:23
Kirjoittaja jaanus
no niin, kaiken tämän jälkeen ostin kuitenkin uuden puolan ja vielä puolan johdonkin jotka vaihdoin ja katsos kummaa ei edelleenkään kipinää. Kaikki johdot ja maadoitukset tarkastettu...
Mutta uskoisin että vika nyt löytyi, erään ford harrastajan vihjeellä tarkastin virranjakajalta sytkäboksille tulevien + ja - napojen yhteyden ja...ei yhteyttä, eli uusi käämi hankintaan. Virranjakajan käämi mennyt poikki.
tietääkö kukaan saako pelkkää käämiä vai pitääkö ostaa koko jakaja?
katsotaan nyt sitten oliko se vika tässä, hieman skeptinen..
Lähetetty: 13 Syys 2006 17:27
Kirjoittaja jaanus
No kaiken tämän jälkeen: uudet tulpat, johdot, virranjakajan kansi, pyöritin, syttyboxi, puola, ja virranjakaja kokonaisuudessaan (romikselta tampereelta 30€ ja sisälsi kannen, pyörittimen, syttyboxin ja johdot)
hieman sekavin tuntein kaikki paikoilleen laitettuna väänsin virta-avaimesta ja ei mitään, kunnes muistin että olisi syytä vielä laittaa toki puolaltakin johto jakajalle ja sitten..
se käy sittenkin. Kaikki pätkimiset poissa ja tyhjäkäynti tasainen ja ennenkaikkea KIPINÄ on löytynyt.
Syynä oli siis virranjakajan sisällä oleva käämi joka oli mennyt poikki ja ei yhdistänyt syttyboksin pohjaan tulevissa navoissa. Kuulemma aika yleinen vika tuon ikäluokan escorteissa ja varsinkin jos on lucaksen järjestelmä. (suvaitsivat nyt sitte näytellä jälkiviisaita ..tana.
kiitos auttaneille ja vastanneille. toivottavasti helpottaa jotakuta muutakin.
nyt olisi muuten halvalla myynnissä kaksi toimivaa syttyboxia, puola, kansi.. edullisesti

Lähetetty: 14 Syys 2006 00:20
Kirjoittaja Monteonisti
Elä myy, voit tarvita..............
