Sivu 1/1
moniurahihnan vaihto mondeoon..
Lähetetty: 09 Syys 2006 13:57
Kirjoittaja VOORTI MONTEO
ehä mie käetön mies saanu vaihettuu hihnaa!!! millä kiristetään ja löysätään moniurahihna mondeosta, ja sehän oli 1.8litrane setekki! ei mahu räpylä mihikää välii ja pimeetäki oli.. näkyy olevan pykiny pahasti hihna, et vois vaihtaakki.. kiitoksii taas tiedosta jo etukätee!!!
Lähetetty: 09 Syys 2006 16:22
Kirjoittaja Mondie
No voehan helekutti!
Mondeon kone pitää nostaa ylös jakohihnaa vaihdettaessa....

Lähetetty: 09 Syys 2006 16:25
Kirjoittaja jaska74
eikai jakohihna ole moniurahihna...

Lähetetty: 09 Syys 2006 17:47
Kirjoittaja VOORTI MONTEO
no EI KYL tartte konetta nostaa pois nokkahihnaa vaihettaessa!!! ja moniurahihna EI O sama ku nokkahihna.. vaikka lähekkäin onki!!! moniurahihna pyörittää parii rissaa ohjaustehostimen pumppuu ja laturii!!! tiedoxi..
mut joo, eka auto on josta en hihnaa saanu pois! ---> selitys.. ei ollu valoa eikä mielenkiintoa et ois kexiny miten hihna löysätään!

Lähetetty: 09 Syys 2006 18:48
Kirjoittaja Krisse
Ei luultavasti ole tuon vehkeen kohdalla case, mutta joissain uusissa Voordeissa on sellainen systeemi että ettei moniurahihnassa edes ole kiristystä. Vanha otetaan puukolla pois (No, saa sen toki kammettua mutta miksi vaivautua kun ei voi/pidä käyttää uudestaan) ja uusi stretch hihna pingotetaan sellaisilla hihnan mukana tulevilla peltilärpäkkeillä paikallaan ja se on sitten siinä.
Tuollainen oli esim omassa '03 1.4 ei-ac Fiestassa, ja taannoin työssä törmäsin johonkin toiseenkin Voordiin jossa tuollainen oli. Joku Focus se taisi olla, tarkempaa muistikuvaa mallista ei ole.
Lähetetty: 09 Syys 2006 19:45
Kirjoittaja Regu
Ainakin 1.8 zetecci escossa on muistaakseni ohjaustehostimen ja kampiakselin pyörän välimaastossa sellanen jousikuormitteinen pultti jonka alla hihnapyörä eli koklaa kammeta sitä...ööööh olikohan aukipäin muistaakseni 15mm avaimella
Lähetetty: 09 Syys 2006 21:45
Kirjoittaja Mondie
jaska74 kirjoitti:eikai jakohihna ole moniurahihna...

no EI KYL tartte konetta nostaa pois nokkahihnaa vaihettaessa!!!
Ainakin mk 2 Mondeoissa joutuu koneen nostamaan ylös...
Lähetetty: 09 Syys 2006 22:24
Kirjoittaja Tinde
Mondie kirjoitti:

Ainakin mk 2 Mondeoissa joutuu koneen nostamaan ylös...
Taitaa olla asentajalla paksut kädet jos ei konetta irrottamatta onnistu.
Kyllä mä ainakin vaihdoin yhteen kakkoskoriseen samalla tavalla kuin omaan ykköskoppaseen, moottoria irroittamatta.
Laturinhihnalla on tuommoinen "Regu"n mainitsema kiristyssysteemi, ahdasta on mutta aika helppo homma.
Lähetetty: 09 Syys 2006 22:56
Kirjoittaja Regu
Laturinhihnalla on tuommoinen "Regu"n mainitsema kiristyssysteemi, ahdasta on mutta aika helppo homma.
No eikös sitä remmiä olla irrottamassa?
Lähetetty: 09 Syys 2006 23:10
Kirjoittaja VOORTI MONTEO
[quote=)
No eikös sitä remmiä olla irrottamassa?[/quote]
no kyl, just sitä.. pitää perehtyy uudestaan ku sai erittäin hyvän vihjeen(kiitos siitä!) ja vielä ku löytäs hyvän lampun millä kattoo,ni eiköhän se siitä.. tota epäilinki mut tosiaan tuo pimee näkö on ihmisillä turhan huono! ja edes miun pienet kätöset ei mahtunu kunnolla väliin et ois jaxanu tutustuu lähemmin!
ja koneen pois ottamisesta... 94 loppuvudesta rekisteröity, eli olevinaan 95 vuoden mondeosta(eli 1korinen) ei ees konetta saa ylös ennenkun purkaakoneenalta apurungon ja vaihelootanpois.. sama ku kytkimenvaihdossa!! et vaikeex meneepi...

Lähetetty: 10 Syys 2006 00:37
Kirjoittaja Monteonisti
Kysyjä varmaan tarkoitti moniurahihnaa ja sen saa pois kääntämällä kiristimen mutterista vastapäivään, uudemmissa myötäpäivään, muistaakseni.
Kiristin on nokkapyörän ja laturin välissä, siis "takapuolella", taas muistaakseni! 8) Uudemmissa taitaa nokan jälkeen mennä vesipumpulle, sieltä kiristimelle ja sitten vasta laturille, mutta kait sokeakin erottaa vesipumpun ja kiristimen toisistaan?

Lähetetty: 13 Syys 2006 13:02
Kirjoittaja Mr_Who
Itelläki olis kyseisen hihnan vaihto edessä, mutta vien liikkeeseen vaihettavaks, koska löyty rahottaja.

Mut ennen sitä pitäs takapyöränlaakeri vaihttoo, että pääsis liikenteeseen.