Sivu 1/1

Sierra -88 nykii pahasti !

Lähetetty: 07 Syys 2006 16:32
Kirjoittaja jucca
Autona Sierra -88 2.0 kaasari.

Mikähän mahtaa Sierraa vaivata kun nykii ajaessa pahasti kylmällä koneella ja jonkun verran myös lämpinänä.

Kylmänä toimii vain aivan yläkierroksilla. Lämpimänä kun kaasun junttaa pohjaan, nykäisee ensin ja sitten lähtee vetämään. Kylmänä nykii vastaavassa tilanteessa todella pitkään ennenkuin alkaa vetää.

Bensa- ja ilmansuodatin sekä tulpat juuri vaihdettu, joten niistä ei johdu ainakaan..

Lähetetty: 07 Syys 2006 16:34
Kirjoittaja janzamar
Sytytytytytyksen ohjaus tai ryyppy.

Lähetetty: 07 Syys 2006 16:37
Kirjoittaja jucca
Ryypyltä tosiaan vaikuttaisi, koska kylmänä varsinkin nykii. Mitähän sille osaisi tehdä..?

Lähetetty: 07 Syys 2006 16:44
Kirjoittaja janzamar
Vesiryyppy varmaan taas,olisko bi-metallinen jousi poikki?
Kai sitä vois koittaa säätää jos se jousi on ehjä vielä,jos ei ole niin pihdeillä vääntää uuden kielekkeen sinne,tai romikselta korvaava (ei mitään tietoa saako kaupasta)..tai rakentaa käsiryypyn jne..
Tai irrottaa kylmästi pois koko höskän ja kiroilee pakkasilla :lol:

Lähetetty: 07 Syys 2006 17:24
Kirjoittaja jucca
Mites tuossa muuten pitäisi olla nuo alipaine(?)letkut? Niitä näyttää tulevan virranjakajalta, ilmanputsarilta jne.. Kaikki on tukittu, miten niiden pitäisi olla?

Lähetetty: 07 Syys 2006 17:51
Kirjoittaja janzamar
Vai tukittu..onkohan sille jakajalle sitten tehty jotain
omia "parannuksia"..
ja joku alipaine tais mennä putsarin kesä/talvi-asennolle tai jotain..
kuinkas käytetty auto on kyseessä?

Lähetetty: 08 Syys 2006 08:27
Kirjoittaja tursas
mäkin veikkaan sitä ryyppyä, ku en ymmärrä noista alipaineletkuista mitään ja lainaan itteäni..:..näin juuri...niin ja jos se ryyppykellon jousi on poikennu ihan siitä ulkopäästään, ei kannata ostaa(tilataan Saksasta) Foordilta uutta (sähkö)kelloa (130 €) vaan kiepauttaa kapeilla kärkipihdeillä siihen jousen päähän uusi kiinnityslenkki...ja sitten tarkkaa seurantaa kone kylmänä ja kuuumana ja säätöä ja pyöritystä, että se toimii niin ku on tarkotus....tiedä sitten näillä keleillä, että meneekö se yleensä se automaattiryyppy päälle...

...niin tosiaan sitä on helppo tutkia sitä ryyppyläppää ja jousta, että mitä ne tekee ja pääseekö heilumaan minne sattuu = poikki tai irronnu tai sitten vaan muuten jumissa= putsausta ja öljyä. Sitten se oli kait vielä niin, että ne vesiletkut ryypyssä on niin ohutta sorttia, että ne kerää sinne vuosien mittaan kaikennäköstä karstaa ja kalkkia, ettei vesi kierrä ollenkaan, eikä ryyppy toimi...

Lähetetty: 08 Syys 2006 21:47
Kirjoittaja pappa
No se on moro.

Tunnustan omistaneeni samanlaisen ongelman aikoinaan ja se
mokoma ei parantunut sitten millään. Jos jousi on poikki, niin
silloin homma nykii totta mooses, mutta mulla se nyki vaikka
ryyppy toimi kuin enkeli.

Ostin sitten nipun Webereitä kun halavalla sain. Sitten lampsin
tarvike liikkeeseen ja ostin sieltä manuaaliryyppy vaijerin ja
porasin kojelautaan reiän sitä varten.

Vielä kun laitteli releen, joka naksautti virran päälle Weberin
venttiiliin kun laittoi autossa virrat päälle niin sinne katosi
nykimisonkelmat.

Täällä ei saa kauppa käydä, mutta mulla on noita Webereitä
viä pari tallessa ja ne on uusia. Ota yhteyksiä jos tarve vaatii
niin käydään sitten kauppaa.