Vikakoodien lukeminen Fordista
OBD luku
Jaripetterrin 4000 multiprotokolla usb adapteri testattu -98 Scorpion kanssa ja toimii hyvin netistä löytyvien ilmaisohjelmien kanssa.
Tosin ilmaisissa ohjelmissa on paljon rajoitteita mutta koodit pääsee lukemaan ja nollaamaan ainankin.
Pro Scan 5.0 näyttää hienolle ja sellainen täytyy hommata kunhan rikastuu.. onkohan kukaan testannut sen sopivuutta?? Siinä olis hienot tehomittaukset ja kaikki.. varmaan tosi tarkat
Protokollat näyttäs olevan kohdallaan joten varmaan toimii Foordeissakin.
Tosin ilmaisissa ohjelmissa on paljon rajoitteita mutta koodit pääsee lukemaan ja nollaamaan ainankin.
Pro Scan 5.0 näyttää hienolle ja sellainen täytyy hommata kunhan rikastuu.. onkohan kukaan testannut sen sopivuutta?? Siinä olis hienot tehomittaukset ja kaikki.. varmaan tosi tarkat
Protokollat näyttäs olevan kohdallaan joten varmaan toimii Foordeissakin.
BMW 730i V8 (e38)
Subaru Legacy 2,5 GX 4wd
Evinrude 7,5hp -57
Subaru Legacy 2,5 GX 4wd
Evinrude 7,5hp -57
Kiinnostaa..
Millä vehkeellä pystyn lukemaan vm-2001 mondeo 2.5l Coodeja?
Tai onko jollain niin voisin tulla luketuttamaan ja tietysti korvausta vastaan, esim.jossain miittingissä.... 8)
Tai onko jollain niin voisin tulla luketuttamaan ja tietysti korvausta vastaan, esim.jossain miittingissä.... 8)
Pienempää sisään.....ja.....V6-KEHRÄÄ;-)
----Mondeo Farkku vm-2001. 2.5l Duratec 24v-----------
----Mondeo Farkku vm-2001. 2.5l Duratec 24v-----------
koodit
Eiköhän tuosta pysty lukee melkeen millä tahansa obd adapterilla ja ohjelmalla... 2001 ja uudemmat pitäs olla aikalailla helppoa kauraa kun se on pakollinen varuste jo siitä alkaen.
BMW 730i V8 (e38)
Subaru Legacy 2,5 GX 4wd
Evinrude 7,5hp -57
Subaru Legacy 2,5 GX 4wd
Evinrude 7,5hp -57
Tilasin tuollaisen ScanGaugeII vehkeen.. hiukan hintavaltahan se tuntuu, mutta katotaan nyt tuleeko sieltä mitään muuta kuin lasku..
Katsotaan nyt ensin miltä tuo vaikuttaa.
Katsotaan nyt ensin miltä tuo vaikuttaa.
Viimeksi muokannut mjpaav, 29 Huhti 2007 18:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mulle tuli noin viikossa. Tulli ja alvi piti maksaa. Kiva lelu, silloin tällöin alle kerran kk tulee EGR koodi ja jotain muuta, P0000. Clear codes ja matka jatkuu.. Voi jopa auttaa menoveden säästämisessä.mjpaav kirjoitti:Tilasin tuollaisen ScanGaugeII vehkeen.. hiukan hintavaltahan se tuntuu, mutta katotaan nyt tuleeko sieltä mitään muuta kuin lasku..
Jos vehje on hyvä niin voisin kysyä lähettäisivätkö niitä suoraan minulle firmani nimissä.. Nojoo. tuli tälläinen mieleen.
Katsotaan nyt ensin miltä tuo vaikuttaa.
välikoppaeskoo oon kokeillu
-91 tokkisierra oli (nyyh)
-90 tokkisierra myyty
-97 farkkumondeo myyty
-02 farkkumondeo myyty
-11 joku ihan muu
-kesälelut: 410kg/39hp, 815kg/180hp, 1100kg/260hp, 1600kg/300hp
-91 tokkisierra oli (nyyh)
-90 tokkisierra myyty
-97 farkkumondeo myyty
-02 farkkumondeo myyty
-11 joku ihan muu
-kesälelut: 410kg/39hp, 815kg/180hp, 1100kg/260hp, 1600kg/300hp
Kävin tänään hakemassa tullista noi Scangaugeni. Ihan kiva "lelu" ja hyvin lähti pelaamaan omassa 1,6 litrasessa 11/98 zetecissä.
Ihan kaikkia tietoja laite ei näyttänyt, mutta tärkeimmät kylläkin mm. sytysennakon, lämpötilat, lambdan toiminnan, kulutukset, kaasuläpän asennon jne.
Tulliakaan ei mennyt.
9. päivä tilasin ja 27. pvä sain. Suoraan jenkeistä, ebay.de:stäkin olisi näköjään saanut. Tosin jenkeistä tuli hieman halvemmalla.
Ihan kaikkia tietoja laite ei näyttänyt, mutta tärkeimmät kylläkin mm. sytysennakon, lämpötilat, lambdan toiminnan, kulutukset, kaasuläpän asennon jne.
Tulliakaan ei mennyt.
9. päivä tilasin ja 27. pvä sain. Suoraan jenkeistä, ebay.de:stäkin olisi näköjään saanut. Tosin jenkeistä tuli hieman halvemmalla.
Suosittelen myös agw 4500 testeriä, menee näin ammattikäytössäkin. Lienee monipuolisin laite hintaluokassaan, saa myös rakennussarjana (ja on suhteellisen helppo tehdä pieniä muutoksia... mm vanhempien opelien vaatima k linjan valinta...). Tukee kaikkia obd2 protokollia can mukaanluettuna, mutta myös moniin vanhempiin laitteisiin kiinnipääseminen onnistuu. Tuon rakentamista en tosin suosittele jollei ole kokemusta hommasta ennestään reilusti (=toimintavarmuus). asiansa osaavalle ihan ok työkalu.pekka65 kirjoitti:hankin AGW4500 testeri ja autoni on scorpion 92 moottori vaihdettu 2,3
jossa obd-liitin. testeri ei aluksi toiminut mutta laitoin vastuksen testerin liittimien pinnien 9 ( +12V ) ja 6 ( -PWM )väliin ( 4,7 kohm ). nyt toimii käsitesterinä, en ole vielä kokeillut läppärillä.
http://www.obd.fi , tuolta löytyy...
jos taas haluaa lueskella helposti koodeja ilman läppäriä 2001 tai uudemmista niin diamexin dx45 lukija lienee toimiva ratkaisu siihen.
Viimeksi muokannut WSE, 27 Touko 2007 02:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Onko kenelläkään kokemusta koodien lukemisesta tosta 3 pinnisestä liittimestä konepellin alla? Sain sieltä jotain koodeja ulos kyllä, mutta välillä tuli 2 ja välillä 3 numeroisina. Myöskään tota balance testiä en saanu toimimaan kummallakaan taktiikalla mitä eri ohjeissa on.
Auto on -93 1.8 esko...
Vinkkejä ja kokemusta kaivataan?!
Auto on -93 1.8 esko...
Vinkkejä ja kokemusta kaivataan?!
Tuli tuota kokeiltua Ford Fiesta XR2i:n 1.6l EFi moottorille vm. -90, ulos sain seuraavaa:sanpsa kirjoitti:Onko kenelläkään kokemusta koodien lukemisesta tosta 3 pinnisestä liittimestä konepellin alla? Sain sieltä jotain koodeja ulos kyllä, mutta välillä tuli 2 ja välillä 3 numeroisina. Myöskään tota balance testiä en saanu toimimaan kummallakaan taktiikalla mitä eri ohjeissa on.
Auto on -93 1.8 esko...
Vinkkejä ja kokemusta kaivataan?!
(todella nopeat 3? väläytystä)-2-2-(2)-2-2-1
Merkinnät (ajat vain arvioita):
- tauko n. 3s
2 2 väläytystä n. 1.5s välillä
(2) 2 väläytystä n. 0.5s välillä
Näistä merkkasin (2):lla nopeammat kaksi kuin mikään muu, joskin noiden muiden 2:n välissä on lyhyempi väli kuin tauot -.
Noiden koodien tulkinta onkin sitten toinen juttu kun eivät olleet niin selvät kuin mitä viimeksi olen Opel Kadet:sta lukenut .
Ohjeina käytin näitä: http://www.btinternet.com/~madmole/Refe ... ading.html
Koodit luin koska kipinä katosi autosta ja siinä oli aikaisemmin hieman käyntihäiriöitä. ( viewtopic.php?t=13839 )
Onkos jotain edullista scanneria/softaa millä voisi lukea ODB:sta myös muita koodeja/tietoa kuin moottorin? Itse saan luettua moottorin tiedot mutta en muuta.
Kaveri pystyy lukee/testaa ainakin ABS jarrut liittimen kautta mutta kyseessä on korjaamon laite...
Itseäni kiinnostaisi tällä hetkellä Automaattisen ilmastoinnin toiminta...
Se pikkusen temppuilee joten olisi kiva jos vika löytyisi
Kaveri pystyy lukee/testaa ainakin ABS jarrut liittimen kautta mutta kyseessä on korjaamon laite...
Itseäni kiinnostaisi tällä hetkellä Automaattisen ilmastoinnin toiminta...
Se pikkusen temppuilee joten olisi kiva jos vika löytyisi
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Vikakoodit
Olen onnistunut lukemaan ne v-checkerillä, ilmottaa missä vika on mut ei syyytä.
ok, selvisi että ilmastoinnissa onkin itse diagnoosi eli kertoo itse vikansa =)
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
multa löytyy fordin lukulaiteet formidable ohjelmalla.Hyvinkään lähellä olis
siis laiteet, joilla suoritan vikakoodien lukua. petri.juhani.kettunen@gmail.com
siis laiteet, joilla suoritan vikakoodien lukua. petri.juhani.kettunen@gmail.com
Viimeksi muokannut 201269, 25 Elo 2011 08:25. Yhteensä muokattu 2 kertaa.