Sivu 1/1
Ford VV kaasutin
Lähetetty: 02 Syys 2006 22:41
Kirjoittaja Aatos
Eskoni nykii osakaasulla ja tyhjäkäynti on kylmänä mitä on. Poistin putsarin kotelon ja ja totesin että kaasarin yläpuoli oli märkä, tuntuisi siis tulvivan..
Mätänetissä ei kaasariin ollut osana kuin joku kalvo mikä liekään. Onko tuohon kaasariin saatavana korjaussarjoja vai mitähän kannattaisi härpäkkeen kanssa tehdä?
Lähetetty: 03 Syys 2006 16:32
Kirjoittaja Megado
Sanon suoraan että heittää sillä vesilintua, käy purkaamolta hakemassa. weberin ja imusarjan vaikka 1.6:sesta koneesta ja laita tilalle, bensankulutus ehkä himpun pienenee tuolla weberillä.
Lähetetty: 08 Joulu 2007 14:46
Kirjoittaja IhmeJanne
Rupeeko mulla jumettamaan ko. VV kaasutin kun kylmänä saapi vähän väliä olla polkemassa kaasua että pysyy käynnissä. Silloin kun käy huonosti niin se myös tunkee todella mustaa putkesta. Konehan on sitte toi 1.3 litranen työntötanko kone vm. -88.
Lähetetty: 11 Joulu 2007 21:20
Kirjoittaja Herkko
IhmeJanne kirjoitti:Rupeeko mulla jumettamaan ko. VV kaasutin kun kylmänä saapi vähän väliä olla polkemassa kaasua että pysyy käynnissä. Silloin kun käy huonosti niin se myös tunkee todella mustaa putkesta. Konehan on sitte toi 1.3 litranen työntötanko kone vm. -88.
Ottaako lämmintä ilmaa kurkulle?
VV oikuttelee juuri noin,kun kaasarin
kurkkua jäätää.
Lähetetty: 11 Joulu 2007 21:40
Kirjoittaja jaska74
onko se juuri se juuttuvakurkkuinen ihme mistä puhutaan?
tuolta voi kysästä osia
http://www.freetechnics.fi/
Lähetetty: 13 Joulu 2007 09:43
Kirjoittaja Megado
Kyllä juuri se!
Lähetetty: 13 Joulu 2007 17:06
Kirjoittaja IhmeJanne
Kyllähän se läppä siel ilmanputsarin putken varres pikkusen näytti olevan auki kun katoin ja se liikkuuki siel hyvin. Aukeaako/sulkeutuuko se lämpötila vaihteluiden avulla?
Lähetetty: 14 Joulu 2007 21:55
Kirjoittaja Krisse
jaska74 kirjoitti:onko se juuri se juuttuvakurkkuinen ihme mistä puhutaan?
Joo. Paskoi vehkeit. Tääkää ei toiminu ku 20 vuotta.
Lähetetty: 14 Joulu 2007 22:20
Kirjoittaja Herkko
IhmeJanne kirjoitti:Kyllähän se läppä siel ilmanputsarin putken varres pikkusen näytti olevan auki kun katoin ja se liikkuuki siel hyvin. Aukeaako/sulkeutuuko se lämpötila vaihteluiden avulla?
Kannattaa lukita se läppä talveksi puoliväliin,esim.
ruuvin avulla.
Pitäisi toimia automaattisesti,mutta usein näin
ei ole,kun laitteet ikääntyy ja jumittuu.
VV-on hyvä ja taloudellinen ajettava,kunhan
osaa pitää sen kunnossa,mutta näinhän
on kaikissa teknisissä laitteissa,eteenkin vanhoissa.
Lähetetty: 03 Tammi 2008 13:24
Kirjoittaja skele69
Herkko kirjoitti:
Kannattaa lukita se läppä talveksi puoliväliin,esim.
ruuvin avulla.
Pitäisi toimia automaattisesti,mutta usein näin
ei ole,kun laitteet ikääntyy ja jumittuu.
VV-on hyvä ja taloudellinen ajettava,kunhan
osaa pitää sen kunnossa,mutta näinhän
on kaikissa teknisissä laitteissa,eteenkin vanhoissa.
Terve,
voisikohan ylläoleva ratkaisu olla ratkaisuna siihen, kun oma escortti käyttäytyy siten, että kylmänä pelaa kuin buickki mutta kun kone saavuttaa normaali käyntilämpötilan niin samalla moottori ikäänkuin tukehtuu ja sammuu. Tämän jälkeen moottoria on enää turha yrittää käynnistää. Mutta kun koneen antaa jäähtyä niin sitten taas käynnistyy.
kiitoksia,
Markku
Lähetetty: 03 Tammi 2008 13:51
Kirjoittaja tursas
skele69 kirjoitti:Terve,
voisikohan ylläoleva ratkaisu olla ratkaisuna siihen, kun oma escortti käyttäytyy siten, että kylmänä pelaa kuin buickki mutta kun kone saavuttaa normaali käyntilämpötilan niin samalla moottori ikäänkuin tukehtuu ja sammuu. Tämän jälkeen moottoria on enää turha yrittää käynnistää. Mutta kun koneen antaa jäähtyä niin sitten taas käynnistyy.
kiitoksia,
Markku
Terve,
kannattaa kertoo se kone ja vuosimalli sekä ehkä, jos tietää kaasarin mallin tai jos on ruisku jne., niin...

Lähetetty: 03 Tammi 2008 14:06
Kirjoittaja skele69
tursas kirjoitti:
Terve,
kannattaa kertoo se kone ja vuosimalli sekä ehkä, jos tietää kaasarin mallin tai jos on ruisku jne., niin...

Joo eli -85 vuoden eskort 1.3. siinä taitaa olla tuo vv-systeemi... itse en näistä hirveästi tiedä, mutta näin on pojat kylillä kertoneet...
Re: Ford VV kaasutin
Lähetetty: 03 Tammi 2008 15:14
Kirjoittaja anon
Aatos kirjoitti:Eskoni nykii osakaasulla ja tyhjäkäynti on kylmänä mitä on. Poistin putsarin kotelon ja ja totesin että kaasarin yläpuoli oli märkä, tuntuisi siis tulvivan..
Mätänetissä ei kaasariin ollut osana kuin joku kalvo mikä liekään. Onko tuohon kaasariin saatavana korjaussarjoja vai mitähän kannattaisi härpäkkeen kanssa tehdä?
Korjaus-sarjoista ja kaasareista kannatta kysyä htt://
www.moposport.fi
Lähetetty: 03 Tammi 2008 15:29
Kirjoittaja tursas
skele69 kirjoitti:... itse en näistä hirveästi tiedä, mutta näin on pojat kylillä kertoneet...
Tuolla ylhäällä

on Escortin kaasari(ja muut)manuaalit:
http://www.freeweb.hu/kivisite/ford_pdf/carburettor.pdf
..tommoset viat jotenkin viittais taas siihen automaattiryyppyyn, ku ei jaksa käydä lämpösenä tai sitten siihen imuilman esilämmitykseen mistä tuolla

puhutaan...
Re: Ford VV kaasutin
Lähetetty: 07 Tammi 2008 22:28
Kirjoittaja JS
Aikoinaan Orionissa oli tuollainen vv - juuttuva kurkkuinen jota sääti foordin omat asentajat , vähän aikaa toimi hyvin kunnes taas jumitti. Paras ajosuoritus oli että 60km matkalla tankista katosi neljäsosa, koska kaasari oli taas kerran jumissa.
Heitä pellolle se kaasari ja laita sinne joku kaksikurkkunen Weber.