Sivu 1/1

Kentti ja tuplakaasarit

Lähetetty: 30 Elo 2006 20:05
Kirjoittaja esaq
Elikkäs jos ja kun aletaan asentamaan 40 sivuimuja niin kuinkahan karuihin lukuihin toi bensankulutus mahtaa käydä hyvin säädettyjen kaasareiden kera?

Kellään kokemuksia kentistä 40 tuplien kanssa?

Pyörrettä tankkiin luvassa :?: :roll:

Lähetetty: 31 Elo 2006 07:11
Kirjoittaja sierraOHC
jos et vaihda mitään muuta ku ne kaasarit ni ei nouse bensan kulutus ainakaa huomattavasti... ite ku laitoin pelkät tulat ni en ainkaa ite huomannu mittää kauheet eroo, mut sit ku ruppes kantta ja nokkaa vaihtamaa ni sit kyl huomas, nyt toi mun 1.6ohc vien noin 10-15litraa kaupunki ajos...

Lähetetty: 31 Elo 2006 12:30
Kirjoittaja Mikkovaan
Oma vehje vei n. 15-20 litraa kaupunkiajossa. Koneessa oli BCF3- nokka, vähän kaiveltu kansi ja peltisarja. Ajotapa oli kyllä niihin aikoihin vähemmän taloudellinen.

Lähetetty: 31 Elo 2006 13:29
Kirjoittaja esaq
Hmm.. BCF2 nokka, tulee olemaan viilattu kansi.. ja sensemmoista..
Mietin vaan että tehoakin pitäs vielä vähä puristaa kun jäätiin tavoitteesta mutta bensatalous ei sais kärsiä ihan ruokottomasti..

Lähetetty: 01 Syys 2006 13:07
Kirjoittaja Mikkovaan
Kun nyt ensiks saan hommattua jonkun classic-projektin niin siihen en ees harkitse kaasuttimia, oli kone mikä tahansa. Löytyy niitä muitakin vaihtoehtoja..

Kenttin tuplat

Lähetetty: 21 Syys 2006 10:14
Kirjoittaja Siivooja
Minula oli -68 Cortinassa 45m dell'orton tuplat,vaparit joka kurkulla,289-nokka,peltisarja,kevennetty vauhtipyörä,tupla jakopää,tasapainoitettu alakerta ja muutenkin palikat sovitettu huolella paikoilleen ja flekti muutettu sähköiseksi.Vei normaaliajossa 10l ja allekkin jos malttoi olla polkematta.Mutta 35 litraa hetkessä ei ollut mikään mahdottomuus sorarännissä miljoonaa syöksyessä.Tehoja penkattiin takapyörästä 128hp.
1600cc Kent

Lähetetty: 21 Syys 2006 20:21
Kirjoittaja s.o.h.c
Mikkovaan kirjoitti:Kun nyt ensiks saan hommattua jonkun classic-projektin niin siihen en ees harkitse kaasuttimia, oli kone mikä tahansa. Löytyy niitä muitakin vaihtoehtoja..
Löytyy joo, mutta kaasarit nyt on halvin ja helpoin ratkaisu. Mulle ainakin justiin se ja sama onko pellin alla kaasarit vai ruisku jos pyöräteho vaan penkissä tyydyttää. 8)

Lähetetty: 21 Syys 2006 22:04
Kirjoittaja ekkeri69
saattaa kulutus jopa pudota tuplilla jos ne vaan on oikein säädetty.
omalla vanhuksella todella rauhallista matka ajoo talvella mutkatietä
n.8l koneena 1600kent 2xdellorto,kansi,nokka ja peltisarja.

Lähetetty: 22 Syys 2006 18:50
Kirjoittaja esaq
Suoraa sanoen ne kokemukset mitä mulla on ruiskuista on suoraan sanoen perseestä.. Aina kuralla ku joku anturi on vähä poksahtanu tai muuten vaan sekasin.. joku keleen y2k bugi :D..

Niin ja ku on tollanen antiikkimoottori ni eihä sen imagoon kuulu ruisku :)

Joo mutta onhan sitte nämä paremmat rallikäytössä olevat ruiskut aivan eri asiat ku siviiliautojen vakioruiskut.

Lähetetty: 22 Syys 2006 21:24
Kirjoittaja country sedan
esaq kirjoitti:Suoraa sanoen ne kokemukset mitä mulla on ruiskuista on suoraan sanoen perseestä.. Aina kuralla ku joku anturi on vähä poksahtanu tai muuten vaan sekasin.. joku keleen y2k bugi :D..

Niin ja ku on tollanen antiikkimoottori ni eihä sen imagoon kuulu ruisku :)

Joo mutta onhan sitte nämä paremmat rallikäytössä olevat ruiskut aivan eri asiat ku siviiliautojen vakioruiskut.
Itellä Megaruutta Sierrassa, ei valittamista. Parhaiten toimiva turbo kone mitä on ollu.

Johan kenttiläisen kanssa käytettiin 60 luvulla ruiskua...