Sivu 1/1
1.8 16v -92 esco nykii eikä pelaa
Lähetetty: 29 Elo 2006 02:10
Kirjoittaja rubans
Eli siis vika oli alunperin sama kuin tuomasy:llä, ainut mistä on ollut apua on akun napojen irroittaminen, mutta siitäkään ei ole enään apua. Vika alkoi: nykii, nykii ja nykii, ei täyskaasulla. Nykimisen huomasin kierroslukumittaristakin.. neula heilahti lähes 1000 rpm alaspäin kun nykäsi.
Enää ei lähde käymään, joskus hörähtää, mutta sammuu sit heti ja joskus ampuu putkeen. Perjantaina toimi illalla, lauantai aamuna nollasin vikakoodit --> ei enään käymään. Vika ei ole ruiskun antureissa, vaan ilmeisesti jossain sähköissä, ei sulakerasiassa. Mutta missä!?!
Missähän päin tämän escortin ruiskuboxi sijaitsee?
Re: 1.8 16v -92 esco nykii eikä pelaa
Lähetetty: 30 Elo 2006 09:46
Kirjoittaja TuomasY
rubans kirjoitti:Eli siis vika oli alunperin sama kuin tuomasy:llä, ainut mistä on ollut apua on akun napojen irroittaminen, mutta siitäkään ei ole enään apua. Vika alkoi: nykii, nykii ja nykii, ei täyskaasulla. Nykimisen huomasin kierroslukumittaristakin.. neula heilahti lähes 1000 rpm alaspäin kun nykäsi.
Enää ei lähde käymään, joskus hörähtää, mutta sammuu sit heti ja joskus ampuu putkeen. Perjantaina toimi illalla, lauantai aamuna nollasin vikakoodit --> ei enään käymään. Vika ei ole ruiskun antureissa, vaan ilmeisesti jossain sähköissä, ei sulakerasiassa. Mutta missä!?!
Missähän päin tämän escortin ruiskuboxi sijaitsee?
Eipä ruiskuboxiin tullut perehdyttyä oman nykimisongelman ohessa, mutta se lienee kuskista katsottuna konehuoneessa vasemmalla lokasuojan vieressä.
Tuohon käyntiinlähtemättömyyteen en ota kantaa, mutta jos ongelmasi olisi ollut edelleen vain tuo nykiminen, olisin ehdottanut lambdaa.
Oma nykimiseni poistui lambdan vaihdolla. Jos saat Escortin käymään, voit kokeilla ajaa sillä lambdan johto irti. Liitin on aika lähellä lambdaa, ja itse lambda omassa Escortissani pakosarjan jälkeen heti pakoputken etupäässä.
--
Tuomas Yrjövuori
Lähetetty: 30 Elo 2006 16:19
Kirjoittaja rubans
Olen vaihtanut lambdan, poistanut air-pulsen. Ilmamäärämittari ja/tai kaasuläpänasentotunnistin irti ei vaikutusta. Kierroslukumittarin heilahdukset viittaa sähkövikaan. Se on muuten sytkäboxi siinä lokasuojas esillä, mulla on hakusessa sellainen ehjä EDIS4-boxi, että vois kokeilla onko vika siinä.
Lähetetty: 30 Elo 2006 23:44
Kirjoittaja Monteonisti
Tulpat ja johdot on varmasti vaihdettu toimiviin ja jakajan johtoliitoksiin ruutattu CRC:tä? 8)
Lähetetty: 31 Elo 2006 11:20
Kirjoittaja rubans
Kyllä kyllä ja kyllä! Muita ideoita? Oon melkein kaikkea kokeillu, tänään tarttis ottaa siitä itse vikakoodit ulos jos olis mitään sen viimesen nollauksen jälkeen.
Lähetetty: 01 Syys 2006 23:35
Kirjoittaja Monteonisti
Onko vettä tai öljyä tulpan juurissa? Oletko pitänyt akun miinusnapaa puolikkaan tunnin irti ja ajanut sitten n. 20km "normaalia ajoa"? Oletko putsannut kampuran ja nokan asentoanturin? Oletko tarkistanut tehostimen anturin? Oletko mittaillut lämpötila-anturit eri lämpöisinä? Oletko mitannut läpän anturin vastukset eri asennoissa jne. MAFFI on kait vaihdettu ja kaikki suodattimet, myös pensan?

Lähetetty: 02 Syys 2006 13:10
Kirjoittaja rubans
Vähän huono ajaa ku ei lähde käymään...
Tulpat on puhtaat ja uudet(!). (Motorcraft)
Akun johtojen irroittaminen on auttanu hetkeksi, ei aina (nyppi pihassa mut ei pääsi hetken normiajoo ilman nyppimistä (joskus, ei aina).
Ei oo noista ruiskun antureista kii, käyty jo kaikki läpi, mut toi kampuran asentoanturi täytyy tarkastaa.
Missäs toi nokan asentoanturin sijaitsee?
Lähetetty: 03 Syys 2006 00:38
Kirjoittaja Monteonisti
En muista 92-mallia mutta ainakin -96-mallissa nokan anturi on venakopan "takapuolella" oikealla, siis "kuskin kulmalla" ja edestä katsoen! 8)
Motocraftin tulpat ei -96-mallissa pelitä mutta johdot pelittää ainakin uutena!

On muuten tullut eroa tulppien kärkiväliin ja johtojen vastuksiin, siis oltava sopivat, ei kylläkään vaikuta yleensä käynnistykseen, mutta voi nykytellä tai tulpat hajota!
Kerran -92-mallissa ukkonen sekotti systeemit täysin, otin akun irti ja lataukseen, avasin kaikki mahdolliset johtoliitokset kuivuun, lopulta pitkän "viivytystaistelun" jälkeen sain lopulta käyntiin, siis kun akku oli täys, "normaaliajo" oli aluksi vaikeaa mutta lopulta nöyrtyi ja pelitti vielä sen pari vuotta mitä minulla oli!

Lähetetty: 06 Syys 2006 15:15
Kirjoittaja rubans
It's ALIVE!!!
Tässä nyt pari päivää autoa rassanneena ja jo ilman toivoa se lopulta mitään uutta kokeilematta lähti kuin lähtikin käymään. Olin jo melkein lykkäämässä pois tallista, (kokeilin startata 10min. aiemmin, mutta ei käynyt) että voi koettaa vetää sitä käymään, mutta sitten se lähtikin käymään (mitään en tehnyt välissä). 20 kilsan testilenkin aikana ei nyppinytkään yhtään. Hämärää, mutta pääasia jos se nyt pelais pidemmänki aikaa.
Lähetetty: 07 Syys 2006 00:45
Kirjoittaja rubans
No joo... rupes nykiin taas...
Lähetetty: 18 Loka 2006 14:38
Kirjoittaja rubans
Esco pelaa taas moitteetta ja kirjottelen tännekki siitä ku muistin jopa
aiheesta kyselleeni.
Vika oli kampiakselin asentotunnistimen puuttuvassa alumiiniholkissa. Anturi pääsi hieman heilumaan ja johto kiristi sitä moottorin heilahtaessa täyskaasulla. Nyt paremmin kiinni, (lue: prikkapatentti) pelaa hienosti.
Lähetetty: 18 Loka 2006 23:34
Kirjoittaja Monteonisti
Kohta ei ois kännistynyt ollenkaan mutta onneksi vika löytyi!
