Sivu 1/1

Eskon sisäänajo

Lähetetty: 27 Elo 2006 19:34
Kirjoittaja Ninja
Nyt tuli tehtyä eskorttiin koneremontti, hoonasin ja rengastin männät sekä vaihdoin kiertokankien laakerit. Nyt kysyisin tuosta sisäänajosta, eli miten se pitäisi oikeaoppisesti suorittaa?

Lähetetty: 28 Elo 2006 01:15
Kirjoittaja jate2
Niin monta tyyliä kuin tekijää.

Itse teen seuraavasti:
1. Normi öljyt + uusi suodatin
2. Käytetään ensin paikallaan 10-15 min.
3. Ajamaan, ensin rauhallisesti, ei vedätystä 10-20 km.
4. Välillä käytetään kierroksia hieman korkeammalla ja ajetaan myös vedättäen... normi ajoa, ei mitään kipeän p*llun kuskaamista. n. 100km.
5. Ajellaan normaalisti, välillä reippaammin, välillä kevyemmin ja käytetään sitä konetta ihan normaalisti päivittäisiin ajoihin.
6. Uudet öljyt + suodatin n.300-400km jälkeen.
Kylmää konetta EI SAA REPIÄ. Koskaan. Tärkeintä koko asiassa!!!

Kohta 4. ajetaan yhtämittaa, kohta 5. sillain kun sattuu ajoa olemaan...

Lähetetty: 28 Elo 2006 15:52
Kirjoittaja Ninja
jate2 kirjoitti:Niin monta tyyliä kuin tekijää.

2. Käytetään ensin paikallaan 10-15 min.
Pitääkö tehdä joka kerta kun lähtee ajelemaan?

Lähetetty: 28 Elo 2006 18:07
Kirjoittaja Volmari
Ninja kirjoitti: Pitääkö tehdä joka kerta kun lähtee ajelemaan?
ei jei.. mitä luultavimmin tarkoitti vain sen kerran kun olet ne öljyt vaihtanut.

Lähetetty: 29 Elo 2006 00:39
Kirjoittaja jate2
Ei tarvi joka kerta. Vain tämä "ensimmäinen startti". Mutta jokakerta pitää muistaa että kylmää konetta ei saa repiä. Säästää konetta ja ihan pirusti bensaa... Eli normilämpöistä konetta saa vasta kiusata. Kylmänä mennään kevyellä kengällä, nousee lämmötkin parhaiten...

Lähetetty: 30 Elo 2006 08:05
Kirjoittaja Ninja
Pitikö tehdä joku loppukiristys kannelle sisäänajon jälkeen?

Lähetetty: 30 Elo 2006 13:41
Kirjoittaja markkul
Jos kannen pultit on venyvät, niin ei tarvise. Jos tavalliset, niin silloin pitää kiristää uudelleen momenttiin kun kone on lämmennyt.

Lähetetty: 30 Elo 2006 15:56
Kirjoittaja Sierrain
tietääkseni molempien kiristys ohjeissa on Käyttö vaihe, eli kone kuumaksi ja annetaan jäähtyä ja jatketaan kiristystä...

Lähetetty: 30 Elo 2006 17:44
Kirjoittaja Ninja
Tietääkseni kyseessä on venyvät pultit. Kiristys ohjeissa ei ollut puhetta lämmittämisestä mitää. Kiristys tapahtuis 4 vaiheessa, 1 vaihe 25Nm, 2 vaihe 55Nm, 3 vaihe 90astetta ja 4 vaihe 90 astetta.

Lähetetty: 31 Elo 2006 05:07
Kirjoittaja <escovainaa>
Ninja kirjoitti:Tietääkseni kyseessä on venyvät pultit. Kiristys ohjeissa ei ollut puhetta lämmittämisestä mitää. Kiristys tapahtuis 4 vaiheessa, 1 vaihe 25Nm, 2 vaihe 55Nm, 3 vaihe 90astetta ja 4 vaihe 90 astetta.
Näillä ohjeilla oon kiristellyt. Enkä ole käyttänyt konetta välillä lämpimäksi! Hyvin on koneet kuitenkin toiminu 8)

Lähetetty: 31 Elo 2006 08:14
Kirjoittaja Sierrain
mahdollisesti olen väärässä.... mutta olen myös noilla kyseisillä ohjeilla onnistunut polttamaan kansi pahvin, kun oli ilmeisesti liian löysällä. Vaikka pultitkin olivat uudet... en tiiä, kukin tavallaan...