Sivu 1/1

Focuksen etujarrut

Lähetetty: 26 Elo 2006 15:41
Kirjoittaja jallari
Onkohan levyjen + palojen vaihtamisessa jotain kommervenkkeja odotettavissa? Tarviiko jotain erikoiskaluja?
Kiitos.

Lähetetty: 26 Elo 2006 18:04
Kirjoittaja Rahnu
Satulan liukupultit on kuusiokolokannoilla. Ihan simppeli homma, itse vaihdoin omaani noin tunnissa eteen laikat ja palat. Toiselta puolelta tippui levy huutamalla irti, toisella puolella tarvittiin lievää väkivaltaa.

Lähetetty: 26 Elo 2006 20:32
Kirjoittaja kusti_
Noitten liukupulttien "toisellapuolella" on myös hahlo, mitä itte pitelin jakarilla...oli hiukan :shock: tiukassa. Aluksi kun yritin kuusiokolo avaimella, niin ei jaksanu kunnolla pidätellä.
Levyt olivat kiilautuneet kovastikin kiinni ja isompaa lekaa tarvittiin -sekään ei auttanut- piti sitten kiilaamalla levyn ja kannakkeen väliin nakutella meisseli ja sillä vängätä irti. Mitään erikoiskaluja ei tarvinnut.

Lähetetty: 27 Elo 2006 00:54
Kirjoittaja Monteonisti
Minä jouduin irroittaan toisen levyn "nuorisovasaralla" koputtelemalla ihan olan takaa, meni puolen vuoden päästä laakeri, oiskohan nuilla yhteyttä vai pelkkä sattuma? :shock:

Lähetetty: 02 Loka 2006 00:00
Kirjoittaja fiiikus
vasaralla koputellessa laakeri saa siipeensä enemmän tai vähemmän... voihan sitä yrittää vaimentaa pitämällä painavaa "moskaa" napaa vasten, mutta. itse sovelsin varovasti lyijy-lekalla, tuli vähän pehmeempiä osumia. ihmeesti ne on kiinni, kun mikään sovitekaan ei erikoisesti ahista.

joskus kuvittelin että kuntohuollossa tehtävä "jarrujen purkaminen ja puhdistus" tarkoittaisi myös levyjen irtikäyttämistä, mutta en kuvittele enää.

täytyy kyllä sanoa että FORDin omat osat ovat hinnaltaan kilpailukykyisiä ja autossa oli jarrut heti taas vaihdon jälkeen ensi metriltä alkaen.

edit : se kuusiokolo on 7mm - varsin yleinen, mutta oli tallella muinaisesta Sierran levyjen vaihdosta, heh