Escort -96 ongelma

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
J. Lahtela
Viestit: 40
Liittynyt: 17 Elo 2006 12:49
Paikkakunta: Sodankylä/Rovaniemi

Escort -96 ongelma

Viesti Kirjoittaja J. Lahtela »

Moi!
Yksi ongelma on jatkettu ketjuun "ford escort 1.8 zetec onko kukaan törmännyt...".
Toinen ongelma on moottorin lämpötilaanturi. Eli auto on -96 1.8 zetec koneella oleva escort. Tietokoneelle menevä anturi toimii huollon mukaan ok, mutta mittaristoon tuleva anturi taitaa olla sökö, koska tietoa moottorin lämmöistä ei tule mittaristoon. Onko tuo anturin vaihto kovin hankala homma ja olisko samalla hyvä vaihtaa termostaatti? Sijaitseeko tuo anturi termostaatin ala- vai yläpuolella? Miten vaihto käyttää helpoiten, ylävesiletku irti koneesta ja vaihto, vai? Sitten mites paljon jähdytinnestettä tulee pois ku tuon anturin ottaa irti, vai tuleeko sieltä anturinkolosta mitään ulos? Olisko tuo vaihto helpoin tehdä kylmälle koneelle?
Infoa otetaan vastaan ja olen suht amatööri vielä moottorien osalta, mutta tekemällä oppii, kai? :roll:

Lisäksi jos jollain on tietoa punaisesta escortista rek. mgu-??? , liikkunut illmeisesti lähellän kankaanpäätä viimiset 5 vuotta. esim kuka rakentanu ja koska jne... mailiin voi viskata juha.lahtela(a)gmail.com , viestiä lähettäessä vaihda (a) -> @
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Kannattaa laske nesteitä ulos 2-3 litraa, helppoa kun tulppa on hyvin näkyvissä. Anturin irroitus taas vaatii tarkalleen sopivan avaimen jos ei pura muuta! 8)
J. Lahtela
Viestit: 40
Liittynyt: 17 Elo 2006 12:49
Paikkakunta: Sodankylä/Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja J. Lahtela »

juu, no samalla ku asennutan lohkolämppärin niin tuon vaihto menköön siinä.
Tinde
Viestit: 454
Liittynyt: 04 Helmi 2005 20:00
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tinde »

Lämpömittarin anturi on etu- alaviistossa, silleen veemäisesti ylävesi- ja lämppärinletkun alla. Mutta ei sitä jäähdytysnestettä sen vaihdon takia tarvi pois valutella yhtään. Kiertää vanhan pois, sormi tulpaksi kunnes saa uuden "huulille". Jos kahvikupillinen lorahtaa niin ei juuri enempää.
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Kait se nuinkin onnistuu mutta nesteet on kuitenkin yleensä hyvä vaihtaa joskus vaikka Voorti väittää niitä "ikuisiksi"? 8)
J. Lahtela
Viestit: 40
Liittynyt: 17 Elo 2006 12:49
Paikkakunta: Sodankylä/Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja J. Lahtela »

jahajaha...Vein rotiskon ke korjaamolle (tuttu töissä) ku ajattelin että halvalla selvii(halvin on parasta) :lol: , mutta mutta saas nähä miten käy. :evil: No ekana soittelivat, että hirvee homma tuo lohkonlämmittimen laitto. No päivällä käväsin kattoo mitä olivat saaneet aikaan. No se pelti roppu oli niin vaikeessa paikassa ja ihan pirun tiukassa, eivät saaneet sitä irti. :cry: No irti se oli kuiten otettava ku olivat jo reijän tehneet. Tänään soitti taas ja sano että lohkolämmitin ei käy eli on väärä! No itse sen kävin hakee ja myyjä anto tietojen mukaan, oikeen mutta sano että jos ei käy niin käy vaihtaa.(mainitsin kyllä korjaajalle ja jätin vielä lapun) Ja sitten asiaan, eli onko tuossa -96 escortissa 1.8 zetecissä, vaihtunu konemalli noihin aikoihin? Kori kyllä näyttäs uusinta mallia esim. etuvalot yhtenäiset ja muutenki näyttää uudelta korimallilta, mitä olen verrannu muihin escoihin. Voisko tuossa olla kone vaihdettu, mistä sen huomaa ja eikä se pitäs näkyy rekisteriotteessa? :?: Eikös sen voi tarkistaa koneennumeroa vertaamalla, mutta mihin? Vai onko tuota koneennumeroa merkitty edes mihinkään lappuun, kun ei ole nyt tuo rekisteriote lähellä ei voi siitä katsoa olsiko siinä?
Ja kiitos jälleen avusta!
J. Lahtela
Viestit: 40
Liittynyt: 17 Elo 2006 12:49
Paikkakunta: Sodankylä/Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja J. Lahtela »

No niin tasavallassa taas kaikki hyvin. Kävin vähän selvittelee asioita ja tulos oli: Calixin RE249 vastus ei käynyt vaikka pitäs käydä suoraan, Defan "pitkä" ei käy, mutta Defan 370 lyhyt pitäs käydä, pienellä muokkauksella.(tarkoittaa lyhentämällä, jotain osaa) Tämä miksi ei käy suoraan on mysteeri, mutta epäilyksiä on. Moottorin takana on 2 asennuspaikkaa, startin takana ja startista oikealle puolella. Ensinnäki Calixin mukana ei tullu ohjeita, joten soitto Fordin huoltoon, neuvovat että ehottomasti startin taakse pitää laittaa. No ei se sinne mahu liian pitkä. Haettiin Defan pitkä malli ja tarkistettiin asennuspaikka ja kyllä siihen se pitää laittaa ohjeen mukaan, no ei edelleenkään mene sinne. Sitten haettiin Defan lyhyt malli ja vielä kerran katotaan ohjetta ja kappas tämä kertoo, että startin oikealle puolelle. :evil: hmm...No startin alta on jo reikä auki ja siihen ei oikein mistää saa uutta "tulppaa" joten sinne laitetaan. Kaippa se siellä toimii? :roll: Näin itse ajateltuna se oikean puoleinen olisi syvempi, jos kerta Calixin pitäs suoraan mennä? Viisammat valistakoon asiasta. :wink:
En kirjoittanut tätä tekstiä siksi että haukkusin tiettyjä tuotemerkkejä tai Fordin huoltoa. Päinvastoin Fordin huolto on ainakin minulle toiminut hyvin ja auttaneet kysymyksiin jne. Se mikä tässä ihmetyttää, niin tuo miksi asennuspaikasta ei tunnu olevan varmuutta ja onko sillä väliä kumpaan asentaa?

EDIT: 1.9 -06 Ei onnistu asennus siihen startin alle, väärän tulpan olivat posi nykässeet! :evil: Toisen tulpan olivat ottaneet irti ja ens viikolla kokeilevat siihen. :roll: Nyt alkaa jo vähän epäilyttää tämä homma, ja jos lasku on hirvee, niin kenen kuuluu maksaa? Minun aivoilla korjaamo on tekosista vastuussa ja samaten se joka on neuvonut startin alle laittaa. No toivotaan että tulee ennen talvenloppua kuntoon, niin pääsee testaan miten se lämmitin pelaa! :lol: No tästä opitaan ja todetaan taas että halvalla ei saa parasta, tai hosumalla ei tuu ku k*späälapsia.
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Startti irti ja lämppäri paikalleen, sitten "kinnityspulttin" lyhennys jos ei aikaisemmin tehty, menee startti paremmin takas! :roll:
J. Lahtela
Viestit: 40
Liittynyt: 17 Elo 2006 12:49
Paikkakunta: Sodankylä/Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja J. Lahtela »

näin ne aikovat tehdä, mutta nyt olivat sitten nykässeet sen toisenki tulpan irti? Prkl itekki olis osanu tehä nyt ku on vähän tututstunu aiheeseen. Tuskin siinä ainakaan kovin kauempaa olis menny! :D
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Kyllähän me senverran ollaan reikämiehiä että yks reikä tukitaan, mutta kaks kerralla? :shock: :D :roll: 8)
J. Lahtela
Viestit: 40
Liittynyt: 17 Elo 2006 12:49
Paikkakunta: Sodankylä/Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja J. Lahtela »

:shock: ottaen huomioon viestin kirjotusaika, niin kommentin ymmärtää. :wink: ja alkoholilla ilmeisesti ei ole tekemistä...No asiaa. Elikkäs kottero tuli haettua tänään pajalta. Lohkolämmitin on kiinni, mutta ei stratin alla, vaan siiinä oikeella puolella olevassa reijässä. Jostaki olivat löytäneet uuden käytetyn tulpan, siihne startin alle. Toivotaan että pitää :oops: Anturi tuli vaihettua ja oli kyllä niin hankalassa paikassa, että ilman vesiletkujen irrottamista, olis tovin saanu pyöritellä. Taas toimii, mutta hetken vain... :roll:
Vastaa Viestiin