Sivu 1/2

lisää tehoa?

Lähetetty: 23 Elo 2006 20:13
Kirjoittaja Tahveli
ajattelin tässä kysyä että tuleeko tollasella green filter + martelius pelti satsi + katti korvataa sit vaimentimella, ni minkäänlaista tuntuvaa teho lisäystä? että kannattaako laittaa rahaa kii? filtteri ois jo mut pitäis putkisto hankkia

Lähetetty: 23 Elo 2006 20:16
Kirjoittaja janzamar
Mitähän tuohon sanois,joku 7-15 heppaa ehkä.
Ei nyt sinällään huomaa varmaan mitään vielä,mutta siitähän voi sitten jatkaa taas kun siltä tuntuu. Hyvä alku :)

Lähetetty: 23 Elo 2006 21:14
Kirjoittaja Tahveli
joo. on hyvä alku nii :D mulla on vaa onglemana et en oikee osaa tosta lähtee jatkamaa :P tääl on niin paljo kaikkii ohjeita et ei oikee osaa päättää et millä lähtis alkuu :)

Lähetetty: 23 Elo 2006 21:48
Kirjoittaja Tahveli
ööööööööööööö

Lähetetty: 23 Elo 2006 21:48
Kirjoittaja Tahveli
voishan sitä ottaa vingun ja käydä viilaamaan mut mulla on aina vähä ollu sellanen tunne et jos käy jotaa ite väsää ni menee kuitenkii ketuiks :)

Lähetetty: 23 Elo 2006 21:56
Kirjoittaja terppi
Mikäs biili muute on kyseessä?

Lähetetty: 23 Elo 2006 21:56
Kirjoittaja janzamar
Jos kannesta on varaa ottaa milli pois niin alkais tulla pientä tuntumaa..
ja sen enempää ei mun mielestä kannata edes tehdä,alkaa palaa rahaa jo
kunnolla.Säädettävä nokkapyörä varmaan edellisten lisäksi,niin pitäis tulla mukavasti potkua,ja kestääkin vielä.
No..virinokka..ja on jo varmaan tonni mennytkin noihin.
Mikä auto/kone?

Lähetetty: 23 Elo 2006 22:18
Kirjoittaja Tahveli
ford sierra GL 2.0i doch sedan

Lähetetty: 23 Elo 2006 22:20
Kirjoittaja Tahveli
joo mulla vaa tulee aina mielee ku käy miettimää tota koneen laittamista että kannattaako jo säästää rahaa uutee autoo :P on niin vitsin kalliita noi osat

Lähetetty: 23 Elo 2006 22:27
Kirjoittaja terppi
Tahveli kirjoitti:joo mulla vaa tulee aina mielee ku käy miettimää tota koneen laittamista että kannattaako jo säästää rahaa uutee autoo :P on niin vitsin kalliita noi osat
Uuteen autoon, että voi aloittaa viriprojektin alusta?
;)

Kanavat avariksi ja siisteiksi. Kuin myös kanavat kohilleen. Eli imu/pako-kanavat kannen kanssa kohdilleen, että eivät ole sivussa.Etenkin vanhassa ohc:ssä oli helposti sentin heittoja. Vaikka koko aukko olikin toisen aukon päällä, niin aukkojen kokoeroa oli helposti. Ne olis hyvä siis olla samankokoisia ja samassa kohtaa, niin ei tule turhia pyörteitä. Turbossa moinen ei ole NIIN tarkkaa, vaikka ei sitäkään saa juosten k**ta. :)

Kantta alas sen verran ku fiksua on. Ja siinä ne halvemmat vaihtoehdot on, joita tulee mieleen. Sitte virinokat jnejne..

Siit en tiiä, mut mites DOHC:n ruisku, saako jotai viripalikkaa..?

Sitte on toi sun oma idea ostaa noit pakosatseista ym koostuva viripaketti. Noi kaikki ku laittaa yhteen ja tekee hyvi, niin voi tulla muutama humma lisää..

Virityshän on onnistunut, kun ei tehot ole vähempi, mitä ennen viriä.

;)

Lähetetty: 23 Elo 2006 22:36
Kirjoittaja overboost

Lähetetty: 24 Elo 2006 17:06
Kirjoittaja jaska74
osta ohc moottori ja viritä se...

Lähetetty: 24 Elo 2006 18:41
Kirjoittaja JesseT
16V kansi escortista kiinni.

Lähetetty: 24 Elo 2006 21:50
Kirjoittaja mato
Laita kutoskone. "Ku voima tulee vääntönä se on voittamaton." Multa saat sellasen halvalla.

Re: lisää tehoa?

Lähetetty: 25 Elo 2006 15:05
Kirjoittaja mr.oohoosee
Tahveli kirjoitti:ajattelin tässä kysyä että tuleeko tollasella green filter + martelius pelti satsi + katti korvataa sit vaimentimella, ni minkäänlaista tuntuvaa teho lisäystä? että kannattaako laittaa rahaa kii? filtteri ois jo mut pitäis putkisto hankkia
"tuntuvaa tehonlisäystä" PYH! :D

Lähetetty: 25 Elo 2006 23:37
Kirjoittaja Monteonisti
Halvinta on tosiaan vaihtaa tehokkaampi motti ja siinä samalla sopiva kori siihen! :D

Lähetetty: 26 Elo 2006 13:24
Kirjoittaja make89
Tahveli kirjoitti:ford sierra GL 2.0i doch sedan
Niin ja vuosimalli oli? Jos on 91 uudempi niin turdoahtimen voi melkein unohtaa kokonaan

Lähetetty: 26 Elo 2006 13:24
Kirjoittaja make89
Tahveli kirjoitti:ford sierra GL 2.0i doch sedan
Niin ja vuosimalli oli? Jos on 91 uudempi niin turboahtimen voi melkein unohtaa kokonaan

Lähetetty: 27 Elo 2006 00:06
Kirjoittaja jylpertiina
janzamar kirjoitti:Mitähän tuohon sanois,joku 7-15 heppaa ehkä.
Ei nyt sinällään huomaa varmaan mitään vielä,mutta siitähän voi sitten jatkaa taas kun siltä tuntuu. Hyvä alku :)
sanoisin että toi 7hv on aika maksimi mitä ikinä saat peltisarja filtteri muutoksilla vakio koneeseen luultavasti alle!

Lähetetty: 27 Elo 2006 10:31
Kirjoittaja Riesa2.0
make89 kirjoitti: Niin ja vuosimalli oli? Jos on 91 uudempi niin turboahtimen voi melkein unohtaa kokonaan
Eiköhän sen saa unohtaa heti kättelyssä kun on dohc mylly kyseessä :roll:

Lähetetty: 27 Elo 2006 12:01
Kirjoittaja Jaakko85
Riesa2.0 kirjoitti: Eiköhän sen saa unohtaa heti kättelyssä kun on dohc mylly kyseessä :roll:
Neiti... :)

Lähetetty: 27 Elo 2006 14:58
Kirjoittaja Riesa2.0
Jaakko85 kirjoitti: Neiti... :)
:shock: :? :o :lol:

Eikös noita ole jossain (länsi-naapurissa) joku turbottanutkin ja on vissiin toiminutkin? Itse en uskaltaisi lähteä yrittämään, joten taidan sitten vissiin neiti olla.. :D

Lähetetty: 28 Elo 2006 01:40
Kirjoittaja jate2
Ööh, eiköhän se dohc ole tehty niin, että sen käpälöinti on vaikeeta ja tulee kalliimmaksi... On sillai astetta "hienompi" moottori...
Ohari on taas semmoinen maamoottori joka on kasattu vähän sinnepäin ja jonka viimeistelylinja on omistajan tallissa...

Eli taitaa tulla halvemmaksi ja järkevämmäksi pistää rahat säästöön (tai ostaa rittävästi olutta) ja hankkia helpompi kohde, esim. auto jossa on valmiina(tehdasasennus) turbo. Sen virittäminen ja käpälöinti tulee alkuun halvemmaksi ja tietää vähemmän taistelua katsastuksessa...

Mutta jokainen tyylillään...

Lähetetty: 28 Elo 2006 20:45
Kirjoittaja Tahveli
joo kyllä toi pirssi siirtyy varmaa intin jälkee projekti/kesä autoks. Mut seuraava auto on sitte 2000-2006/diesel/automaatti/1.8 litranen "käyttö auto"
joten siinä ei oo tiedossa mitää mahtavia tehoja. Eli siis tohon pitää niitä saada.

Tollasta v6 konetta oon aatellu, ku vaa löytyis sopivan hintanen. Ainut vaa että noissa vanhemmissa fordin v6:sissä on vaa ilmeisesti noin about 150 heppaa. Mutta mitens, soveltuisko tollanen kone turbotusta miettien?

Lähetetty: 28 Elo 2006 20:59
Kirjoittaja TeRoK
Lykkää sinne tämmönen kossu scorpion 24V kutvonen. on jo heti käytössä 195 heppaa ja muutaman kymmentä heppaa 200 päälle pääsee suht helpolla.
Ja saahan tohonkin sitten vaikka tuplaturbo pakettia tai remmiahdinta esim. http://www.topbossperformance.co.uk/ Tietty alkaa jo maksamaan aika hyvin siinä vaiheessa.

Tommosen koneen saat ainakin kun hommaat esim. saksasta koko raadon jollain tonnilla ja kustannuksia saat rajattua kun myyt loput eteenpäin ja pidät koneen.