Mondeosta kansi halki?
Lähetetty: 23 Elo 2006 09:46
Mondeo STW -94 1.8 Zetek
Oletin että koneesta paloi kannentiiviste mutta mutta...
Irrotin kannen ja huolestuin suuresti kun tiivisteessä ei ollutkaan odotettua palojälkeä.
Onko kansi siis halki, prkl?
Oireet olivat seuraavat:
Ensin kuului veto päällä vaimeaa "rapinaa".
Tajusin toki että kysymys on jostain vakavasta mutta päätin ajaa viimeiset n 15 km kotiin tai ainakin niin pitkälle kuin auto kulkee. Maksoi mitä maksoi.
Lämpömittari näytti koko ajan normaalia.
Tuo rapina voimistui kaiken aikaa ja lopussa se oli jo erittäin voimakasta "säksätystä". Kuului niin kovaa että jo pahaa teki. Ja kuului vain veto päällä.
Auto haisi palaneelta öljyltä ja savusi/höyrysi.
Loppusuoralla ennen pihaan saapumista irrotettiin jo lapset turvavöistä jos vehje vaikka syttyy tuleen niin päästään nopeasti ulos.
Koska kone kuumeni aivan tolkuttomasti, oli laakerivaurion mahdollisuus huomattava joten purin koko koneen.
Olipa siellä sitten kahdesta kiertokangesta yläpäät leikanneet kiinni.
Ja jos kone ei olisi 300 tkm:n jälkeen löysä niin olisi männätkin jo leiponeet kiinni. Sen näköistä oli jälki.
No nyt on kamat koneistamolla ja tuomiota kannesta odotellaan ensi viikkoon kun kansimies palaa lomilta.
Onko Zetekin kannen halkeaminen kovinkin tavallista eli onko kansi "kulutustavaraa"?
Oletin että koneesta paloi kannentiiviste mutta mutta...
Irrotin kannen ja huolestuin suuresti kun tiivisteessä ei ollutkaan odotettua palojälkeä.
Onko kansi siis halki, prkl?
Oireet olivat seuraavat:
Ensin kuului veto päällä vaimeaa "rapinaa".
Tajusin toki että kysymys on jostain vakavasta mutta päätin ajaa viimeiset n 15 km kotiin tai ainakin niin pitkälle kuin auto kulkee. Maksoi mitä maksoi.
Lämpömittari näytti koko ajan normaalia.
Tuo rapina voimistui kaiken aikaa ja lopussa se oli jo erittäin voimakasta "säksätystä". Kuului niin kovaa että jo pahaa teki. Ja kuului vain veto päällä.
Auto haisi palaneelta öljyltä ja savusi/höyrysi.
Loppusuoralla ennen pihaan saapumista irrotettiin jo lapset turvavöistä jos vehje vaikka syttyy tuleen niin päästään nopeasti ulos.
Koska kone kuumeni aivan tolkuttomasti, oli laakerivaurion mahdollisuus huomattava joten purin koko koneen.
Olipa siellä sitten kahdesta kiertokangesta yläpäät leikanneet kiinni.
Ja jos kone ei olisi 300 tkm:n jälkeen löysä niin olisi männätkin jo leiponeet kiinni. Sen näköistä oli jälki.
No nyt on kamat koneistamolla ja tuomiota kannesta odotellaan ensi viikkoon kun kansimies palaa lomilta.
Onko Zetekin kannen halkeaminen kovinkin tavallista eli onko kansi "kulutustavaraa"?