Sivu 1/1

Perän vaihto.....

Lähetetty: 22 Elo 2006 23:47
Kirjoittaja rotta-riesa
Eli sierra 2.0 dohc -89 perä kolisee ja ajattelin et saisko transitin tai jonkun muun tiheämmän perän ja mielellään lukollinen.. vaihdettua tonne sierraan... kuinka iso homma mahtaa olla ja osien sopivuus... kiitos jo etukäteen... :wink:

Lähetetty: 23 Elo 2006 12:32
Kirjoittaja Bootsi
Sierraan käy perä myös Scorpiosta.. muuten joutuu askartelemaan IHAN LIIKAA, jo sinne meinaa tunkea jotain muuta akselia. :?

Lähetetty: 23 Elo 2006 13:44
Kirjoittaja rotta-riesa
Bootsi kirjoitti:Sierraan käy perä myös Scorpiosta.. muuten joutuu askartelemaan IHAN LIIKAA, jo sinne meinaa tunkea jotain muuta akselia. :?
onko scorpion perä lukollinen??

Lähetetty: 23 Elo 2006 16:46
Kirjoittaja jaska74
samanlailla sitä on lukollisena ja ei-lukollisena kun sierroissakin

Lähetetty: 23 Elo 2006 17:31
Kirjoittaja j-k
Onko riesan perässä mitään tunnistetta siitä, onko lukko tahi ei?

Lähetetty: 23 Elo 2006 17:49
Kirjoittaja janzamar
Pyörät irti maasta,ja kun pyörittää toista puolta niin toisenkin pitäis pyöriä samaan suuntaan..kitkalukolla kai vähän hankalampaa.

Lähetetty: 23 Elo 2006 21:42
Kirjoittaja terppi
janzamar kirjoitti:Pyörät irti maasta,ja kun pyörittää toista puolta niin toisenkin pitäis pyöriä samaan suuntaan..kitkalukolla kai vähän hankalampaa.
Tollaine lukko, jossa molemmat on samaa pataa täysin, ni on kielletty tieliikentees.
Se on joko ilman lukkoa tai kitkalla. Mut sitä en tiiä, et mite se kitkalukko toimii tollai "pyörät irti maasta" -periaatteella. Jos vaihde pääl, ni silloi pitäis ainaki jonkun verran pyörii vastakkaiseen suuntaan. Mut aika raskaasti vissii..?
:)

Lähetetty: 24 Elo 2006 08:43
Kirjoittaja country sedan
terppi kirjoitti:Tollaine lukko, jossa molemmat on samaa pataa täysin, ni on kielletty tieliikentees.
Se on joko ilman lukkoa tai kitkalla. Mut sitä en tiiä, et mite se kitkalukko toimii tollai "pyörät irti maasta" -periaatteella. Jos vaihde pääl, ni silloi pitäis ainaki jonkun verran pyörii vastakkaiseen suuntaan. Mut aika raskaasti vissii..?
:)
Kitkalukko toimii noin molemmat pyörät ilmassa. Oli sitten visko tai perinteinen levylukko.
Viskon testaus 2wd:ssä, repsikan puolen takapyörä ilmaan, ½ kierrosta sekunnissa nopeudella käännettäessä myötäpäivään pitäisi olla 70Nm +/- jotain vastus.

Laipallisesta irtomurikasta lukko on helppo todeta, kun yrittää kääntää vetarin laipoista eri suuntiin lukottomassa onnistuu lukollisessa ei.
Murikan tyyppikilvestä jos löytyy A, niin silloin kannen alla on jonkunlainen luistonrajoitin. Jos kannen alle katsoo viskon kyseessä ollen ei kannata panikoida vaikka tasauspyörästö onkin näkösällä, tasauspyörästön runko on kahdessa osassa, sauma näkyy lautaspyörän laipassa.
Tökättävillä vetareilla oleva irto murikka on helpoin testata vetareilla, viskollisessa vetarin reiästä näkyy tasauspyörästön keskitappi kuten lukottomassakin.