Sivu 1/1

laatikko kykin vauhtipyörä???

Lähetetty: 22 Elo 2006 07:05
Kirjoittaja sierraOHC
pitäs jostai saada kevennetty vauhtipyörä 1.6ohc sierraan, ketä niit tekee vai pitääks viedä vanha vauhtipyörä johonki kevennettäväks ja mihin???

Lähetetty: 22 Elo 2006 10:00
Kirjoittaja xraam
Ainakin lautamäkimotorsportilla näyttää löytyvän 3.9kg teräsvauhtipyörää ohc-koneelle. Hinta 185 eur.
http://www.lautamakimotorsport.fi -> ford-osat -> OHC moottoriosat

Lähetetty: 22 Elo 2006 10:11
Kirjoittaja sierraOHC
jep kiitoksia...

Lähetetty: 22 Elo 2006 10:13
Kirjoittaja sierraOHC
onko muuten 2.0 ja 1.6 ohc konees samat kytkimet ja vauhtipyörät... eli käykö 2.0 ohc:seen hd massakytkin toho 1.6seen ja toi vauhtipyörä mikä oli tuol lautamäen sivuil???

Lähetetty: 22 Elo 2006 10:45
Kirjoittaja markkul
sierraOHC kirjoitti:onko muuten 2.0 ja 1.6 ohc konees samat kytkimet ja vauhtipyörät... eli käykö 2.0 ohc:seen hd massakytkin toho 1.6seen ja toi vauhtipyörä mikä oli tuol lautamäen sivuil???
Mun mielestä 1,6 kytkin on 190mm ja 2,0 215mm, eli on eri levy ja asetelma.

Re: kevennetty vaihtipyörä???

Lähetetty: 22 Elo 2006 23:12
Kirjoittaja mr.oohoosee
sierraOHC kirjoitti:pitäs jostai saada kevennetty vauhtipyörä 1.6ohc sierraan, ketä niit tekee vai pitääks viedä vanha vauhtipyörä johonki kevennettäväks ja mihin???
ota vanha vauhtipyörä kainaloos ja mene lähimpään metallipajaan ja pyörä sorviin ja takalimppu pois.. helppoa ja yksinkertaista..

Lähetetty: 23 Elo 2006 07:26
Kirjoittaja sierraOHC
sopiiko toi 2.0 vauhtipyörä ja kytkin tohon 1.6 koneeseen ja laatikkoon???

Re: kevennetty vaihtipyörä???

Lähetetty: 23 Elo 2006 08:48
Kirjoittaja j-k
mr.oohoosee kirjoitti: ota vanha vauhtipyörä kainaloos ja mene lähimpään metallipajaan ja pyörä sorviin ja takalimppu pois.. helppoa ja yksinkertaista..
Eikös se pidä tasapainottaa sitten kampuran kanssa? Ja yleensäkin kun pyörän ottaa pois niin joku merkki molempiin että saa samaan asentoon kun sen voi laittaa 6:lla eri tapaa.. :lol:

Tuon varakoneen limppu pitäis kyllä keventää samalla kun sen 'mahlaa'..

Lähetetty: 23 Elo 2006 09:54
Kirjoittaja markkul
Se vauhtipyörä pitäisi kevennyksen jälkeen vetää nollatasapainoon ja sitten vielä kampura painottaa kevennetylle vauhtipyörälle erikseen.

Mun käsityksen mukaan 1.6 laatikko ei käy 2.0 kytkimen/vauhtipyörän kanssa. 2.0:ssa on 23 pooria kytkimessä/akselissa, 1.6:ssa 20.

Lähetetty: 23 Elo 2006 17:06
Kirjoittaja sierraOHC
no mitä jos vaihdan 2.0 laatikon ni eiks ne sit passaa toisiis vai onks 1.6:sen lohkos jottai erillaist ku 2.0...???? ja oisko 5-lovisest laatikost enemmän haittaa ku hyötyy???