Sivu 1/1
Lisävalojen asennus Focus mk1
Lähetetty: 20 Elo 2006 11:54
Kirjoittaja kusti_
Syksyn pimeät alkavat tulla, lisävalot foccerin keulalle pitäisi asentaa.
Kuinka olette lisävalonne kiinnittäneet?
Keulalleni tulevat jykevät valot, niin kiinnitys pitää olla tukeva.
Ajatuksissa oli, jos poraisin rek.kilven takaa reiät, jolloin saisi alatuennan suoraan rautaan ja ylätuenta sitten jotenkin ritilöiden välistä rautaan.
Itseäni *tuttaa värisevä lisävalojen valokuvio, niin sen vuoksi epäilyttää kilven taakse tuleva kiinnitys.
Sitten btw onko nettiosassa myynnissä olevasta merkkikohtaisesta kiinnikkeestä kenelläkään kokemusta?
Ihan kaikki vinkit ja ideat ovat tervetulleet!
Lähetetty: 20 Elo 2006 11:57
Kirjoittaja janzamar
Ei kun karjap...siis lisävalotelinettä keulaan kunnon putkesta

Lähetetty: 20 Elo 2006 12:05
Kirjoittaja jaska74
faija laitto omaansa sellaset pienet suoraan maskiin kiinni. just ja just mahtu ovaalin viereen ja tuli ihan siedettävän näköinenkin
Lähetetty: 20 Elo 2006 13:17
Kirjoittaja kusti_
...tohon karjapuskuri ehotelmaan
vähän erilainen ratkaisu.
http://ralliradio.yle.fi/system/files?f ... 6(2)_0.jpg
Joo nettiauton kautta on paljonkin nähny noita pikkusille ovaalivaloille ratkaisuja...ihan vaan sitten muutama silloin tällöin on ollu samaa kaliiberia, kun mitä itelleni on tulossa.
Lähetetty: 20 Elo 2006 13:37
Kirjoittaja jallari
Ihan kuin joku olis joskus sanonut että maskin takana on jotku tehdasvalmiit reiät kulmaraudoille. Riittävän paksua peltiä kilven taakse ni ei tärise. Motonetissä on valmis pala, aika jykeväkin taisi olla.
Lähetetty: 07 Syys 2006 20:12
Kirjoittaja zippe
Minullakin olisi tarkoitus lisäpitkät laittaa Fokkeriin. Ostin sellasen raudan, joka tulee kilven taakse kiinni. Mitä etumaskin takana on? Eli uskaltaako porailla reikiä maskiin? Jotain kovaa siellä tuntuu olevan kun painaa maskia n. ½cm.
Lähetetty: 08 Syys 2006 10:57
Kirjoittaja Jaakko85
Mulla on sierran nokalla tollaset rallye 1000ff valot, ne on kiinnitetty sellaiseen rekisterikilven alle tulevaan telineeseen, sekä lampun kuvusta maskiin menevillä säätötuilla. Eivät tärise edes pahemmilla sorateilläkään ja valotehoakin riittää. Tosin eihän nuo tonniset oo mitkään ämpärit, muttei mitkään kaks-eurosetkaan, mutta veikkaan että noissa menis myös jotkut hellan kolmitonniset tai mitkä tahansa yli 20cm halkaisijaltaan olevat valot.
Lähetetty: 08 Syys 2006 23:31
Kirjoittaja pm
Monessakos mk1 Focuksessa olet nähny lisäkaukovaloja keulalla? Parin vuoden ajokokemuksella uskalla väittää että tehtaalla asennetut lyhdyt näytttää paremmin kuin 90% muilla tielläliikkujilla. Arvaas tarviiko noita ohitella että näkee eteen......
Lähetetty: 09 Syys 2006 15:12
Kirjoittaja CJH
Omasta mielestäni nuo alkuperäiset valot ei kovin kummoiset ole. Keulalle omaani tulee hellan 200FF valot kilven taakse tulevaan telineeseen ja siitä tukiraudat maskiin.
Lähetetty: 10 Syys 2006 14:16
Kirjoittaja mattjy01
Mulla oli Fokkerin keulalla FF1000 lisäpitkät. Varaosa liikkeestä sellanen tukirauta rekkarintaa... Vähä porakonetta käteen ja 8 uutta reikää peltiin. Sit vaan itseporautuvilla 4x20mm ruuveilla rekkarin taa puskuriin kiinni. Pitkät ylätuet maskinläpi jonnekki kiinni. Mä käänsin ne tuet alas päin heti verkon sisäpuolella ja hyvin pysy kiinni eikä täristäny. Eikä fokkerinkaa valoilla tee mitää jos katuvaloja ei ole :S
Nyt valot on kiinni Mondeon keulalla ja siihen piti tehä uus kiinnitys tyyli rekkarin taa, ku ei ollu rautaa. Vastaavan kokonen pelti puskurin sisäpuolelle jossa on 8kpl 6mm kiinteää jenkaa ja taas pysyy hyvin kiinni.
Lähetetty: 11 Syys 2006 11:25
Kirjoittaja zippe
pm kirjoitti:Monessakos mk1 Focuksessa olet nähny lisäkaukovaloja keulalla? Parin vuoden ajokokemuksella uskalla väittää että tehtaalla asennetut lyhdyt näytttää paremmin kuin 90% muilla tielläliikkujilla. Arvaas tarviiko noita ohitella että näkee eteen......
Joo ei nuo tosiaan vastaantulevia häikäse, siis noi orkkis pitkät.. Hyvä että itse edes eteen näkee..
Lähetetty: 11 Syys 2006 17:19
Kirjoittaja Focus_2.0
Oletteko huomanneet eroja facelift focusI:n ja ensimmäisen versioiden valojen välillä? Tuossa ekassahan on H4:set ja uudemmassa erilliset polttimot lähi ja kauko, mitä nyt numeroiltaan lie. Mielestäni erillisillä kaukopolttimoilla saadaan parempi valoteho kuin H4:lla.
Tietty jos ei halua lisäpitkiä asennella niin uudemman mallin umpoit tuo hieman helpotusta. Onko joku kokiellut tai teitoinen onko mahdollista saada asennettua xenonit jälkikäteen Focuksen keulalle? Tarkoitan alkuperäisiä xenon umpioita. Kerran näin vanhemmassa Focuksessa xenonit. Oli ilmeisesti näitä polttimonvaihto kikkoja vakioumpioon.
Lähetetty: 19 Syys 2006 22:30
Kirjoittaja kusti_
Tein itse rekkarin taakse paksusta pellistä telineen, porailin 5llä itseporautuvalla kiinni rautaan puskurin taakse.
Keulalle tulivat rallye 225set, nyt alkaa jotain näkemäänkin
Valot eivät tärise asfaltti olosuhteissa, vielä pitäisi ylätuenta hoitaa maskin välistä kuntoon...niin kehtaa sitten hiekkatielläkin metälle ajella.
Lähetetty: 13 Loka 2006 14:48
Kirjoittaja doubletrouble
Juurikin tällä viikolla sain lisäpitkäni pelittämään ekkerin keulalla.
Hain Motonetista sellaisen kilven alle asennettavan raudan jonka
porailin itseporautuvilla (pelastus monessa hommassa) puskuriin.
Siihen sitten Hellan 3-tonniset kiinni ja lisätukiraudoilla naama-
peltiin syylärin päälle kiinni (ja taas itseporautuvilla). Suurimmaksi
ongelmaksi osoittautui piuhan vienti releeltä kytkimelle. Ei meinannut
löytyä läpivientiä. No reilun tunnin ähistelyn jälkeen löytyi yksi läpivienti
rintapellistä, jarrutehostajan ja runkopalkin välistä. Sieltä sitten veto
Fordin kakstoimiselle sumarikytkimelle (autossa ei etusumareita). Ja
wörkkii hienosti! Pitäs vaan suunnata.