Sivu 1/1

sierra 1.6 ohc -> 2.0 ohc, katsastus ok?

Lähetetty: 31 Maalis 2005 17:46
Kirjoittaja maxcox9
Vaihdoin joku aika sitten 1.6:seen sierraan kakslitrasen ohc:n ja olis katsastus edessä, mitä sanoo katsastusmies?? Tarvisko vaihtaa jarruja tai voimansiirtoo kans vai onko niissä mitään eroo?

Ja toinen juttu: Koneessa on vielä vanhan koneen kaasari ja käy tyhjäkäynnillä "ralliautomaisen" epätasasesti ja muutenkin köhii välillä , johtuuko kaasarista ja korjautuuko isomman vaihdolla?

Lähetetty: 31 Maalis 2005 18:03
Kirjoittaja Sierrain
Älä vaan sano herra katsastukselle mitään koneen vaihdosta... ei ole kiva homma ruveta autoa päivittämään lähes kaikilta puolin....

Lohkot ovat samanlaiset joten ei katsastus mies sitä tajua, jos et mene mölisemään koneen vaihdosta....

Lähetetty: 31 Maalis 2005 18:11
Kirjoittaja Jaakko85
kyllähän sen lohkon kylestä näkee onko sielä 2 vai 1.6litranen kone. tuolla tehoa lisää - ei jarruja -asenteella ei kyllä hyvä tuu.

9tuuman rummut taakse, ei oo kamala/kallis homma. Edessähän riittää 240mm jäähdytetyt levyt.

Lähetetty: 31 Maalis 2005 20:20
Kirjoittaja p3
tarpeeksi monellaku on tommonen kusetus asenne, niin niitä koneita ei tarvi kohta vaihdella kenenkään :cry:

Lähetetty: 31 Maalis 2005 20:33
Kirjoittaja voicecoil
p3 kirjoitti:tarpeeksi monellaku on tommonen kusetus asenne, niin niitä koneita ei tarvi kohta vaihdella kenenkään :cry:
tätä ei paremmin enää pysty ilmaisemaan!

Re: sierra 1.6 ohc -> 2.0 ohc, katsastus ok?

Lähetetty: 31 Maalis 2005 20:37
Kirjoittaja sierramies-87
maxcox9 kirjoitti:Vaihdoin joku aika sitten 1.6:seen sierraan kakslitrasen ohc:n ja olis katsastus edessä, mitä sanoo katsastusmies?? Tarvisko vaihtaa jarruja tai voimansiirtoo kans vai onko niissä mitään eroo?

Ja toinen juttu: Koneessa on vielä vanhan koneen kaasari ja käy tyhjäkäynnillä "ralliautomaisen" epätasasesti ja muutenkin köhii välillä , johtuuko kaasarista ja korjautuuko isomman vaihdolla?

ite en ota kantaa puolin tai vastaan mutta tosiaan jos et sano mitään koneen vaihdosta niin ei ne siellä mitää huomaa.(todennäkoisesti!).. ja sen voin sanoa että nuo 8">9" rumpuihin on vähän ylimainostettua koska etujarruthan on samat esim itellä oli ennen tuo 1.6 sierran ja siinä oli 8" rummut takana niin kyllä ne paljon tehokkaamman oloset oli kun nuo nykyset 9", ja mutta ei nuo 9" rummut kyllä ota MULLA yhtä hyvin...
eli suomeksi, mun vanha 1.6 sierra kyllä pysähty vahintään yhtä tehokkaasti kuin tuo nykynen 2.0i ohc 9" rummuilla.
pintaa kyllä on paloissa. ja kun sanotaan että on tyhmää leikkiä jarruttomalla autolla niin ei tuo 2.0 kaasari OHC kyllä mikää tykki oo :lol: onhan siinä tehoa ja vääntöä vähän mukavammin... :wink: ja varmaan kannattais laittaa se 2.0 orkkis kaasutin..eikös niissä ole 2kurkkunen weber...jossa toinen kurkku aukeaa kun painaa kaasua yli 3/4...näin ainakin jostain luin.

Lähetetty: 31 Maalis 2005 20:44
Kirjoittaja voicecoil
jos on sellanen katsastusmies joka on räplänny fordeja niin on varmaa ettei tartte edes lohkon kylkeen kattoo että onko mitkä numerot kun älyää ettei se ole kuustoistasatanen. ja ne jarrut .. oma kokemus on kyllä että kun motarilta ajat rampille ja jarrutat pitkään, on ne jarrut muutenkin aika kuumana vaikka olis ihan 2.0 jarrut.mut jos haluaa ajaa poljin lattiassa ja puristaa rattia toivoen ettei jarrutus mene pitkäks niin tehkää kuinka haluatte.

Lähetetty: 31 Maalis 2005 20:53
Kirjoittaja p3
juu kyllä ne vähänkin vanhemmatkatsastusmiehet on aika monta ohc:tä nähny ja ajanu, eli jos ne vaan välittää niin kyllä huomaa.
pieni muutoshan se on, eikä niitä isoja saa enään tehäkkään.

Lähetetty: 31 Maalis 2005 21:33
Kirjoittaja Herkko
Sitähän sitä joskus ihmettelee,että millä
ilveellä ne saa leimattua sitte nuita kasilla olevia Granadoja
tahi saatikka Taunuksia?
Ja yksi hurja näilläkin palstoilla aikoinaan
kerto välikoppa Escortista 221cid kasilla... :roll:

Lähetetty: 31 Maalis 2005 21:41
Kirjoittaja COSSUHENKKA
Kyllähän sita sai vielä 80-luvulla muuteltua autoa melkeinpä miten lystäsi.
Oon mäkin kuullu juttua yhdestä kaverista, jolla oli caprissa 2.0
tuplaturbo tekniikka ja tarina kertoo, että muutokset oli otteessa :)

Lähetetty: 31 Maalis 2005 21:45
Kirjoittaja make89
Kyllä noita virityksiä on moottoreiden kansa aina ollu. On 80-vuotta sitten hurjimmat traktorit kulkeneet 100 km/h

Lähetetty: 31 Maalis 2005 22:26
Kirjoittaja lalli69
Ja kyllähän vieläkin esim. sierraan voi istuttaa vaikka roverin 3,5 litraisen pikkulohko kasin 2,9 + 25% = 3,625 :D

Lähetetty: 31 Maalis 2005 22:27
Kirjoittaja lalli69
COSSUHENKKA kirjoitti:Kyllähän sita sai vielä 80-luvulla muuteltua autoa melkeinpä miten lystäsi.
Oon mäkin kuullu juttua yhdestä kaverista, jolla oli caprissa 2.0
tuplaturbo tekniikka ja tarina kertoo, että muutokset oli otteessa :)
Joulun alla yks jannu tuosta naapuripitäjästä myi 3000 Caprin Bi-Turbo paperit 400€:lla

Re: sierra 1.6 ohc -> 2.0 ohc, katsastus ok?

Lähetetty: 31 Maalis 2005 22:43
Kirjoittaja Jaakko85
sierramies-87 kirjoitti:
tarkotin tuota ilman jarruja asennetta. Voihan sitä virittää, eihän niillä jarruilla mitään kyllä teekkään, vai ? :lol:

Lähetetty: 31 Maalis 2005 23:06
Kirjoittaja Monteonisti
Kyllä kait se on enempi kiinni renkaista kuin jarrujen "koosta", mulla ainakin mennyt kaikilla autoilla renkaat suttiin asfaltilla jos on kunnolla painanut jarrua? :D

Lähetetty: 31 Maalis 2005 23:08
Kirjoittaja WSE
Herkko kirjoitti:Sitähän sitä joskus ihmettelee,että millä
ilveellä ne saa leimattua sitte nuita kasilla olevia Granadoja
tahi saatikka Taunuksia?
Ja yksi hurja näilläkin palstoilla aikoinaan
kerto välikoppa Escortista 221cid kasilla... :roll:
Eipä niitä enää tänä päivänä saakaan. Joskus muinoin myönnetyt luvatkin on menneet umpeen. Granadaan tosin saattaisi jonkun kasin saadakin; suurin tilavuus mitä siihen saa nykyään leimattua on ~3750. (1 korimalli)
Taunukseen taas ei saa kuin ~2875. (max teho 136,8 hv)
mk2 (ja1) escoon ei enää saa kuin ~2500 cc koneen.

Lähetetty: 01 Huhti 2005 00:57
Kirjoittaja Sierrain
onhan noita iso-lohko voorteja viellä jonnin verran mutta vähiin on käymässä... tuossa naapurin äijjä tiputti taunuksensa pois kilvistä jokunen vuosi sitten ja on siitä lähtien kärryä entisöinyt----> yritti leimalle niin katsastus mies oli kovin kummissaan, pelissä kun sattui olemaan jokin jenkki maailman hirmutus mylly... mutta pitkän väännön jälkeen ake kelpuutti auton leimaan "erikois luvalla" , perusteena auton edellisen rekisteröinni laillisuus...
sierramies-87 kirjoitti:varmaan kannattais laittaa se 2.0 orkkis kaasutin..eikös niissä ole 2kurkkunen weber...jossa toinen kurkku aukeaa kun painaa kaasua yli 3/4...näin ainakin jostain luin.
Eikös myös 1600:ssa ole tuommoinen kaksi kurkkuinen, myöhään aukeva kaasari vakiona? omassani oli ainakin...

Lähetetty: 01 Huhti 2005 10:30
Kirjoittaja Eemeli
Sierrain kirjoitti: Eikös myös 1600:ssa ole tuommoinen kaksi kurkkuinen, myöhään aukeva kaasari vakiona? omassani oli ainakin...
Kyllä uudemmissa. mutta on vain pienempi kuin 2.0. Vanhemmissa 1.6 koneissa taitaa ainakin joissakin olla jopa yksikurkkuinen "mehumaija". :wink:

Lähetetty: 02 Huhti 2005 00:10
Kirjoittaja Monteonisti
Kakskurkkusen kaasarin pitäisi olla aina kakskurkkunen, eli tupla, silloin kulutus on kohtuullinen ja samoin tehot! :D