Sivu 1/2

-

Lähetetty: 18 Elo 2006 13:06
Kirjoittaja petrim
poistettu

Lähetetty: 18 Elo 2006 14:56
Kirjoittaja Timppasavosta
Äkkiseltään kuulostaisi siltä, kuin olisi jako sekaisin... Nimittäin Transiteissa ilmenee samaa vikaa, kun jako on hieman pielessä. Toisaalta kannattaa tarkistaa myös turbolle menevä imuputki, että se on kunnossa. Itselläni nimittäin oli Focuksesta poikki kyseinen letku.

Lähetetty: 22 Elo 2006 09:30
Kirjoittaja petrim
poistettu

Lähetetty: 22 Elo 2006 11:24
Kirjoittaja tohvo75
coolerin pois otanti ei pitäs paha olla, vanhemmassa tarttee pari torx ruuvia aukoo ja putki klemmaria ja nostaa pois.
ei siitä kyllä varmaan saa mitään selkoo puhaltaako turbo vai ei,enkä suosittele käynnistelemäänkään ilman cooleria.
ootkos polttoainesuodatinta vaihtana.tukossa ei saa kunnolla soppaa,ei kiihy.
eikä oo ilma vuotoja löpö linjoissa
ota maf anturin johto irti ja käy kokeilemassa.mitään ei hajoo.
jos maf on mustaa nokea mittauslangoissa niin kannataa yrittäää puhistella jarru tai elektroniikka puhistusaineella
itellä oli maf sökö mutta ei tuon ehjän paikallleen laitanta mitään eroa minusta tuona, mutta sulla uudempi, enempi elektroniikkaa
toi jakohihna kannattaa kans tarkistaa millo vaihettu, yms.
kulutus tuntuu olevan linjassa kyllä, itellä noin 6.5-7.5l satasella.
joku hyvä diisseli huolto vois osata paremmin noi vika jutut kuin ford huolto.
turbo pajoilta vois kysellä tuosta turbosta, olen yleensä ihan asiallista palvelua saanu noista.

Lähetetty: 22 Elo 2006 11:56
Kirjoittaja Mondie
petrim kirjoitti:Löysin konehuoneesta irtonaisen pistokkeen, siis naaras ja uros olivat vierekkäin, mutta täysin irti toisistaan. Taisi olla 5 johtoa, mutta pistoke isompi, eli siinä tyhjiä paikkoja. Sijainti: konehuoneessa, aivan lähellä tuulilasia ns. rintapellissä, apukuskin puolella, lähellä oikeaa etuiskarin yläpäätä.

Mikä pistoke tämä on?
Olipas tutun kuulloista, mä oon repiny omastani saman liittimen auki. :)

Se on Eberin johto, joka siellä menee. Ite jouduin repimään liittimen auki kun se Eberi kävi silloin kun auto oli sammuksissa, ja sammui kun laittoi käyntiin. Eli täysin väärinpäin. Niin, se Eberi kävi niin kauan kuin akussa riitti virtaa... Eli sun Eberi on rikki. Aika varmasti.

Lähetetty: 22 Elo 2006 16:42
Kirjoittaja petrim
poistettu

eberi

Lähetetty: 22 Elo 2006 21:13
Kirjoittaja janttu
eberi
kartanlukijan puolel rintapellis kiinni, siinä laturin ja turbon välis

pikku pakoputki tulee saman puolen eturenkaan taakse helmaan, ja sit kun tämäkin ilmeisesti asennettu -98 Fordil, ei käynnistys nappeja oo, kun käynnistyminen / sammuminen automaattista..








Mondeo TD STW -98

Lähetetty: 22 Elo 2006 23:43
Kirjoittaja tohvo75
kaverilla oli kerran sellanen pensa autossa ei antanu kiihyttää kunnolla ja nyki kun ei saanu kunnolla korvausilmaa tankkiin.tosin kun sitte oli kunnossa söi puol litraa eelleen satasella kuulemma.
jakohihna kannattaa myös tarkistaa oikeesti,on aika kallista korjattavaa jos kilahtaa ja vaihtokoneet maksaa aikas reilusti.

Lähetetty: 23 Elo 2006 09:19
Kirjoittaja petrim
poistettu

Lähetetty: 23 Elo 2006 19:15
Kirjoittaja petrim
poistettu

Lähetetty: 23 Elo 2006 19:17
Kirjoittaja petrim
poistettu

Lähetetty: 23 Elo 2006 23:52
Kirjoittaja tohvo75
oli vasta eräällä pajalla ollu vastaava peli josta oli hihna lipsahtana vissiin ja oli nokka poikki parista kohtaa, kansi rikki,jne, jne, jne,korjaus arvio pitkälti yli tonnin.

eberi

Lähetetty: 23 Elo 2006 23:54
Kirjoittaja janttu
käynnistyy ulkoilmalämpötilan mukaan noin +5´C ja tästä kylmemmil keleillä, ainoastaan auton käynnissä ollessa

sammuu kun moottori kuuma tai kun moottrin ollessa viileä sammuttaessa auto

yleisin eberin vika FORD:ssa, eberin hehkutulppa entinen... ja oli itelläki parivuotta sitten,tämän vaihdettua toiminut kuin unelma


lämmitää kyl nopeasti talvella moottorin ja näin ollen puhaltaa kuumaa sisätiloihin todella nopsasti


Mondeo TD -98 STW diamond White

Re: eberi

Lähetetty: 24 Elo 2006 07:30
Kirjoittaja Mondie
janttu kirjoitti:käynnistyy ulkoilmalämpötilan mukaan noin +5´C ja tästä kylmemmil keleillä, ainoastaan auton käynnissä ollessa

sammuu kun moottori kuuma tai kun moottrin ollessa viileä sammuttaessa auto

yleisin eberin vika FORD:ssa, eberin hehkutulppa entinen... ja oli itelläki parivuotta sitten,tämän vaihdettua toiminut kuin unelma


lämmitää kyl nopeasti talvella moottorin ja näin ollen puhaltaa kuumaa sisätiloihin todella nopsasti


Mondeo TD -98 STW diamond White
Saisko ohjeet miten toi vaihdetaan?

eberi

Lähetetty: 24 Elo 2006 22:46
Kirjoittaja janttu
mulla toi asentaja kaveri vaihtoi sen eberin hehkun, samalla kun uusi silloin jakohihnan ym.. hihnat

Lähetetty: 24 Elo 2006 23:14
Kirjoittaja jallari
Pakoputki tukossa?

Lähetetty: 28 Elo 2006 11:47
Kirjoittaja petrim
poistettu

Lähetetty: 28 Elo 2006 20:01
Kirjoittaja 65cortina
Omassa escossa oli ainakin katti tukossa todella pahoin. Kummasti tuli voimaa lisää ku pääsee sauhut virtaamaan.

Lievä öljy ahtoputkistossa ihan normaalia huohotus öljyä. Olettaen, että huohotin on paikallaan.

Lähetetty: 29 Elo 2006 07:03
Kirjoittaja teemuhei81
Mulla oli Mondeossa hieman samanlaista oiretta, siitä oli haljennut semmoinen pikku letkun pätkä pumpun kyljestä. Se on semmonen letku, joka on kiinni pumpussa n.8mm liitoksella ja toinen pää on kiinni n.5-6mm putkessa joka menee ahtimelle, jossa samanlainen liitos. Oli hieman erikoinen letkunpätkä...

Lähetetty: 29 Elo 2006 10:59
Kirjoittaja petrim
poistettu

Lähetetty: 29 Elo 2006 18:21
Kirjoittaja petrim
poistettu

Lähetetty: 04 Syys 2006 11:16
Kirjoittaja petrim
poistettu

Lähetetty: 05 Syys 2006 10:14
Kirjoittaja tohvo75
ookkos kokeillu löysätä suihkun löpö putkia ja startata pitäs tulla kunnolla löpöä kaikista linjoista.
yhelle kaverille oli laitettu sähkönen bensapumppu antamaan löpöä pumpulle.olivat diisseli huollosta sanoneet että pumppu ei jaksa kunnolla
imeä vanhetessaan löpöä niin tuollain olivat neuvoneet tekemään.

Lähetetty: 05 Syys 2006 13:55
Kirjoittaja petrim
poistettu

Lähetetty: 05 Syys 2006 15:13
Kirjoittaja onkitie
petrim kirjoitti:
Tehottumuus fordin dieseleissä ei ole kuulemma yleinen vika. Turbot ja ilmamassamittarit ei yleensä rikki
.

Mulla escortissa samat ongelmat poislukien nykiminen.
tehot vaan kateissa ja välillä tuntuu, että hyytyy kokonaan...
Remmin vaihto kohta edessä, katotaan löytyykö sieltä syy.