Sivu 1/1

auttakaa naista!!!!!!!

Lähetetty: 16 Elo 2006 20:37
Kirjoittaja aleksandria
Ford Sierra 2.0i Doch-91, ei käynnisty kylmänä.On uusi akku,tulpat,siis itse asiassa ei pitäisi olla häikkää!polttoaine pumppukin lähtee ihan hyvin käyntiin.Kuulin jostain "lambda"?-anturista?Voisiko vika olla siinä?
Saan auton käyntiin yleensä varttitunnin ajan vaan starttailemalla(pakki,tai ykkönen päällä),leikkasin bensakorkistakin palan pois..
Muuten pirssi lähtee hyvin käyntiin kun on"lämmin"...Jelppivä!

Re: auttakaa naista!!!!!!!

Lähetetty: 16 Elo 2006 21:15
Kirjoittaja jaska74
aleksandria kirjoitti:Saan auton käyntiin yleensä varttitunnin ajan vaan starttailemalla(pakki,tai ykkönen päällä)
mä en kyllä nyt vissiin ymmärtäny tota kohtaa...

mullakin nimittäin auto käynnistyy vaan starttaamalla :?

Re: auttakaa naista!!!!!!!

Lähetetty: 16 Elo 2006 21:25
Kirjoittaja Escotar
aleksandria kirjoitti:leikkasin bensakorkistakin palan pois..
Ja mä en ymmärtäny tota.

Lähetetty: 16 Elo 2006 21:28
Kirjoittaja VesQ
Varmaankin sitä että saa sahailla vartin verran ennenkuin lähtee

En usko jotta lambda vaikuttaa käyntiinlähtöön, toimiiko muuten ajossa hyvin (ei nyi eikä pätki). Entä miten lähtee lämpösenä käymään

Äkkiseltään tulisi mieleen että ei saa esim virtaa sytytykselle starttauksen aikana eli esim virtalukon pohja

Yksi testauksen arvoinen voisi olla että ottaa yhden tulpan irti mutta jättää sen johdon varaan roikkumaan ja laittaa johonkin koneen päälle niin että se tulpan metalliosa ottaa johonkin metalliosaan kiinni. Sitten starttaamaan ja toinen katsoo tarkasti räpsiikö tulppa kipinää

Re: auttakaa naista!!!!!!!

Lähetetty: 16 Elo 2006 21:30
Kirjoittaja VesQ
Escotar kirjoitti: Ja mä en ymmärtäny tota.
Eli siis ilmeisesti varmistetaan että tankki saa korvausilmaa. Tosin korvausilman loppumisesta tulee häiriötä lähinnä pidempään ajettaessa (about vaikka 10-100km) niin saattaa loppua bensansaanti mutta ei se käyntiinlähtöön vaikuta

Lähetetty: 16 Elo 2006 22:01
Kirjoittaja caddy
minä kyllä epäilisin virtalukon pohjaa... tai sitten on kosteutta virranjakassa...

Lähetetty: 16 Elo 2006 22:03
Kirjoittaja TeRoK
Mitä tarkotit tolla, että pakki tai ykkönen päällä? Tarviiko se siis työntää käyntiin??? Ei pitäisi olla avaimesta startatessa mitään merkitystä onko pykälä päällä... kunhan on kytkin pohjassa :wink:

Eli alkaako startti sentään pyörittämään kun avaimesta kääntää???

Lähetetty: 16 Elo 2006 22:13
Kirjoittaja janzamar
TeRoK kirjoitti:Mitä tarkotit tolla, että pakki tai ykkönen päällä? Tarviiko se siis työntää käyntiin??? Ei pitäisi olla avaimesta startatessa mitään merkitystä onko pykälä päällä... kunhan on kytkin pohjassa :wink:

Eli alkaako startti sentään pyörittämään kun avaimesta kääntää???

Tuo on itse asiassa tullu kokeiltua jokusen kerran eri autoilla Taunusta myöten..
Kauheeta repimistä,mutta kun ei oo lähtenyt avaimesta eikä työntämällä,niin vaihde silmässä starttaamaan niin yleensä on lähtenyt tuolla keinoin viimeistään.Ja kytkin ylhäällä mieluummin alamäkeen tai edes tasasella.
Ja patterissa pitää tietysti olla virtaa..
Jos ei sittenkään lähde niin sitten se on rikki :lol:

Lähetetty: 16 Elo 2006 23:11
Kirjoittaja Jooke
Kannattaa myös ootella hetki virrat päällä ennen kuin alkaa starttailemaan, että bensapumppu kerkiää nostaa paineet.

No joo ei se vika varmasti tuossa ole, mutta eipä tuosta haittaakaan ole.

Jos olisi kärjellinen sytytys sanoisin et olisi sytytys ketuillaan.. (mutta eipä näin uusissa ruiskukoneissa varmaan ole vai onko?)

Lähetetty: 17 Elo 2006 00:32
Kirjoittaja caddy
Jooke kirjoitti:Kannattaa myös ootella hetki virrat päällä ennen kuin alkaa starttailemaan, että bensapumppu kerkiää nostaa paineet.
itelläni ainaskin tuossa is siebrossa penupumppu pyörähtää vain startatessa. ja sitten kun auto pyörii se lähtee takas päälle ja sitten se myös pysyy päällä

Lähetetty: 17 Elo 2006 01:09
Kirjoittaja GeeTee-
Meikkis taas luulee, että se bensapumppu ainaki hetken siellä jauhaa.. Kaikissa korjausoppaissa ainakin käsketään (jos siis on jotain bensankulkuun liittyvää remppaa tehty) kääntämään virrat päälle n. 5 kertaa ja tarkastamaan ettei ole vuotoja. Eikä siinä olisi mitään mieltä jos ei pumppu tekis mitään.
Mutta tuskin tuo noihin käynnistys vaikeuksiin auttaa. Minkälaiset ryyppysysteemit noissa on? Ettei olis siinä vikaa.. :roll:

Lähetetty: 17 Elo 2006 10:09
Kirjoittaja jaska74
ja katalysaattoripeliä ei kannata varttia sahata käyntiin

Lähetetty: 17 Elo 2006 13:37
Kirjoittaja Jooke
Juu kyllä tuo pensapumppu ainakin orkussa pyörii hetken kun virrat kääntää päälle. Eli lähtee päälle jo ennen kuin avaimen vääntää starttausasentoon...

aleksandrian sierra ei käynnisty vieläkään kylmänä...

Lähetetty: 17 Elo 2006 18:03
Kirjoittaja aleksandria
Ei kai ruiskuvehjettä saa työntää tai mäkilähtöä tehdä?Näin on mua ainaskin opastettu!Pumppu hyrisee kyllä,sen muutaman sekunnin ajan,niinkuin pitääkin.olen myös yrittänyt käynnistää pumppua härnäten,eli muutaman kerran pumppu päälle,ja sitten starttaus.
Tänään sitten kun neiti ei suostunut lähtemään normaalisti,ykkönen päällä starttailin,onhan se repimistä,mutta lähti vihdoinkin.. :roll:
Lämpimänä ei oo mitään häikkää,käynnistyy kuin unelma,mutta kylmänä..hohhoijaa...keksikää jotain :cry:

Lähetetty: 17 Elo 2006 18:08
Kirjoittaja aleksandria
Ja oliskihan sitten kuitenkin joku bensapuolen häikkä?vaikka pumppu toimiikin??!!

Lähetetty: 17 Elo 2006 18:29
Kirjoittaja TeRoK
Ei kai noissa efi ruiskuissa mitään väliä ole jos tuuppii käyntiin. mekaaninen voikin uittaa tms.

Menee toi vika vähän arpomiseksi, mutta olisko siellä sitte tosiaan joku bensansyöttöön/seoksiin liittyvä vika. Kun vaihde päällä starttailet niin ecu tunnistaa kuorman ja antaaa vähän enemmän soppaa koneelle???
Töpselin päähän toikin kannattais lyödä ja lukea vikakoodit.

Lähetetty: 17 Elo 2006 18:54
Kirjoittaja Mikko R.
Mitenkäs tuo tyhjäkäyntiventtiili? Onkos DOHC-koneisessa sellainen? Vaikuttaa lähinnä kylmäkäynnistyksessä ja sen reistailu tuntuu olevan jokaisen sellaisen Fordin ominaisuus johon se on laitettu. Putsaaminen ei ainakaan haittaisi menoa.

Lähetetty: 17 Elo 2006 21:15
Kirjoittaja Monteonisti
Minä tarkistaisin lämpöanturit ensin ja sitten asentoanturit. Jos lähtee tönäsemällä hyvin käyntiin niin vika kait sulakeboxisa tai jossain johtoliitoksessa. 8)
Ruiskuauton saa tönästä tai hinata käyntiin, mutta sitä ei saa hinailla pitkiä matkoja käyntiin, siis jos lähtee hyvin käyntiin, käynnistystavalla ei merkitystä. :twisted:

Lähetetty: 17 Elo 2006 21:29
Kirjoittaja VesQ
Kokeileppa käyntiin kaasu pohjassa, jos vaikka kastelisi tulppia ilman kaasua startatessa. Tosin tuokin on lähinnä kuuman koneen ongelma

Tai sitten antaa ihan pikkasen kaasua kun sahaa käyntiin

Lähetetty: 18 Elo 2006 19:10
Kirjoittaja petrim
-----

Lähetetty: 18 Elo 2006 23:42
Kirjoittaja Monteonisti
Kyse on siis hinauksesta, ei hinailusta, siis jos pyöräyttää käyntiin tönäsemällä tai hinaamalla, niin sama jos tartti pyöräyttäs. Pitkä tarttaus voi olla vaarallisempi kuin "pyöräytys" tönäisemällä! 8)
Kokemusta on tönäisystä ja hinauksesta, katti jäi henkiin. Joskus pitkä tarttaus aiheuttaa pensan hajun ja silloin katti voi hukkua, mutta tönäisy ei sitä hukuta! :D Jos taas pensa ei haise pitkän tarttailun jälkeen, niin vika pensapuolella, jos haisee niin sytkäpuolella, pitäisi haista ainakin pakoputken päästä tai konepelti auki nuuskien. Toisaalta jos ruuvaa heti pitkien tarttausten jälkeen tulpan irti, niin näkee onko vika sytty- vai pensapuolella! 8)

Lähetetty: 19 Elo 2006 08:54
Kirjoittaja jaska74
eiks se ois helpompaa ruuvata yks tulppa irti ja katsoa lentääkö soppaa starttailun aikana


oma -85 efi meni ainakin ihan sekasin jos sen käynnisti kaasu pohjassa

Lähetetty: 19 Elo 2006 09:54
Kirjoittaja aleksandria
Juu,jotain unohtu kertoo,siis autohan seiso yhen vuoden.(ajettu214tkm)Eilen otin ja ostin suuttimien puhdistusaineen,läträsin,ja kokeilin venttiilinnousua 8)
Tänä aamuna lähdin käynnistelemään...Ekalla käyntiin!!
Tosin,tämähän voi olla hetkellistä riemua :roll: