Sivu 1/1

Hc-arvot 1600/1000

Lähetetty: 31 Maalis 2005 11:24
Kirjoittaja Jame
Tere! Kysymys viisaammille : kuinka saada tuo hc-tippumaan sallittuihin lukemiin ? Seokset on ainakin kaasarista kunnossa ja sytytyspuolen osat on tarkistettu. kuulin että sytytysennakko voisi olla pielessä jonka takia tuo hc-arvo olisi noin korkea mutta kumpaan suuntaan sitä ennakkoa nyt pitäisi säätää jotta arvot pienenis ? Autona Sierra -84 1.6 kaasari kärjettömällä sytytyksellä. kiitoksia jo etukäteen vastanneille :)

Lähetetty: 31 Maalis 2005 12:07
Kirjoittaja xraam
Jos kaasari ja sytkäpuoli on kunnossa, niin vika voisi löytyä liian pienistä venttiilinvälyksistä tai vuotavista venttiileistä.
Ainakin venttiilinvälykset kannattaa tarkistaa ja säätää vaikka hieman reilummin välystä mittausta varten.

Sytytysennakon ei mielestäni pitäisi erityisemmin vaikuttaa päästöihin. Pitäisi riittää että ennakko on sen verran paikallaan, että tyhjäkäynti on tasaista ja auto toimii muuten ok. Voihan tuon ennakon ajoituslampulla asetta helposti ohjekirjan arvoihin. Onhan nokan ajoitus muuten merkeissään?

Lähetetty: 31 Maalis 2005 14:29
Kirjoittaja Aksu
Menisin tuo ventiili puolelle itsekin. Hieman sitä saa tiputettua sytkää kääntämällä mutta voi olla että ei riitä.

Lähetetty: 31 Maalis 2005 15:11
Kirjoittaja voicecoil
noin rajut arvot kun on kyseessä on varmaa että venttiili vuotaa. itselläni oli sierassa 1400. kaks pakovenaa kanto.tein kansirempan samalla kun käytin kannen pois,escortin kumit ja kevyt hionta.nyt arvot on säätämättä mitään 138.

Lähetetty: 31 Maalis 2005 16:43
Kirjoittaja escomk2
juu ja sitä sytkää myöhäsemmäl ni palaa paremmin

Lähetetty: 31 Maalis 2005 17:51
Kirjoittaja ZyaS
escomk2 kirjoitti:juu ja sitä sytkää myöhäsemmäl ni palaa paremmin
niin palaa paremmin matalemmilla kierroksilla.. mutta kun kääntää aikaselle niin ainakin "putoo" lambdat laihemmalle = palaa paremmin mielestäni.. mutta tulee happea lisää.. joten kääntää katsastukseen vähän myöhäselle.
joopa joo menee epäselväks..

Lähetetty: 31 Maalis 2005 20:14
Kirjoittaja Jame
meneex sytkä myöhäsemmälle ku vääntää virranjakajaa myötäpäivään ?

Lähetetty: 31 Maalis 2005 20:23
Kirjoittaja p3
paljonko co ja o2 arvot

Lähetetty: 31 Maalis 2005 20:50
Kirjoittaja VesQ
Jame kirjoitti:meneex sytkä myöhäsemmälle ku vääntää virranjakajaa myötäpäivään ?
Riippuu kumpaan suuntaan jakaja pyörii, iso vaihde sisään ja liikutat autoa vähän eteenpäin ja samalla katsot kumpaan suuntaan pyörijä pyörii

eli kun käännät jakajaa samaan suuntaa kun pyörijä pyörii niin menee myöhäsemmälle ja vastakkaiseen suuntaan niin aikasemmalle

Ja kannattaa tosi pienillä liikkeillä kääntää jakajaa, milli vaikuttaa jo paljon

Lähetetty: 31 Maalis 2005 23:00
Kirjoittaja Monteonisti
Yhdessä Masassa oli kait pieni imuilmavuoto, oli samat ongelmat? :shock: No, mulla oli aina katsastuksessa ruuvimeisseli mukana, sillä säätelin ilmaruuvia pienemmälle ja sanoin katsastusmiehelle, että kerro milloin kelpaa, aina meni läpi, kotona sitten avasin ruuvia taas sopivaksi! :D

Lähetetty: 01 Huhti 2005 10:23
Kirjoittaja Eemeli
Minulla oli kan viimevuonna sama ongelma. Hc melkein 1000. Kyseessä siis 2.0ohc kaasari. Syy: venttiilit kanto ja kaasutin ohjaili ryyppyä vähän miten sattuu. Päädyin ratkaisuun säätää venttiili välykset ja asentaa autoon ruiskulaitteet paikoillen enne katsastusta(tarkoitus oli jälkeen). Seuraavan kerran kun kävin koittamassa Hc 39 :D Co oli kyl aika rajoilla mut läpi meni.


Ja ohc jakajahan pyörii myötäpäivään... joten syttö menee aikaisemmalle vastapäivään ja myöhemmalle myötäpäivään.

Lähetetty: 01 Huhti 2005 18:04
Kirjoittaja s.o.h.c
Eemeli kirjoitti:Minulla oli kan viimevuonna sama ongelma. Hc melkein 1000. Kyseessä siis 2.0ohc kaasari. Syy: venttiilit kanto ja kaasutin ohjaili ryyppyä vähän miten sattuu. Päädyin ratkaisuun säätää venttiili välykset ja asentaa autoon ruiskulaitteet paikoillen enne katsastusta(tarkoitus oli jälkeen). Seuraavan kerran kun kävin koittamassa Hc 39 :D Co oli kyl aika rajoilla mut läpi meni.


Ja ohc jakajahan pyörii myötäpäivään... joten syttö menee aikaisemmalle vastapäivään ja myöhemmalle myötäpäivään.
HC 39 ilman kattia? tainnut olla mittarit sekaisin :D

Lähetetty: 01 Huhti 2005 18:13
Kirjoittaja ZyaS
s.o.h.c kirjoitti: HC 39 ilman kattia? tainnut olla mittarit sekaisin :D
kuin nii?? mulla escortissa "katsastus" säädöissä Hc n.55 mitattu kolmella eri mittarilla ja katsastuksessa..

Lähetetty: 01 Huhti 2005 18:13
Kirjoittaja Eemeli
s.o.h.c kirjoitti: HC 39 ilman kattia? tainnut olla mittarit sekaisin :D
Joo en tied... mutta kun vahän sitä jälkeenpäi ruuvas et toi Co tippu niin nosti Hc 80 paikkeille. Ehkä hiukka saatto tietenki vaikuttaa se litra masinolia 20litras pensaa siel tankissa katsastuksen ajan. :lol:

Lähetetty: 02 Huhti 2005 15:10
Kirjoittaja Mak383
s.o.h.c kirjoitti: HC 39 ilman kattia? tainnut olla mittarit sekaisin :D
Itsellä 2.0Efi OHC, ilman kattia. tyhjäkäynnillä HC 60-70 ;) Kierroksilla menee alle 30:n :) Tuo alhainen HC on vaan merkki siitä, että moottori todellakin toimii ja polttaa kaiken saamansa bensan..

Lähetetty: 02 Huhti 2005 19:59
Kirjoittaja s.o.h.c
Mak383 kirjoitti: Itsellä 2.0Efi OHC, ilman kattia. tyhjäkäynnillä HC 60-70 ;) Kierroksilla menee alle 30:n :) Tuo alhainen HC on vaan merkki siitä, että moottori todellakin toimii ja polttaa kaiken saamansa bensan..
Ruiskulla on vaikutusta HC arvoihin..

..voi olla että en sitten enää muista mitä vakio koneiden hc on ollut, kun en vakio koneilla ole ajellut pitkiin aikoihin. Nokka nostaa hc:t aina pilviin. :D

Lähetetty: 02 Huhti 2005 20:32
Kirjoittaja ZyaS
ei ne virinokat aina niitä pilviin nosta, mutta usein kyllä. varsinki oon kuullu että Ohc:ssä ois Ko. ongelmia esiintynyt.

Lähetetty: 02 Huhti 2005 20:38
Kirjoittaja s.o.h.c
ZyaS kirjoitti:ei ne virinokat aina niitä pilviin nosta, mutta usein kyllä. varsinki oon kuullu että Ohc:ssä ois Ko. ongelmia esiintynyt.
Ja tämä riippuu siitä paljonko nokassa on overlap:ia. jos kyse on jostain katu nokasta jossa asteet n.270 ja nostoa vaikka 11,5mm ei siinä paljon overlappia ole.. Kun nokan asteet alkaa kasvamaan => overlap suurenee => HC arvot kasvaa..

Lähetetty: 02 Huhti 2005 20:40
Kirjoittaja ZyaS
s.o.h.c kirjoitti: Ja tämä riippuu siitä paljonko nokassa on overlap:ia. jos kyse on jostain katu nokasta jossa asteet n.270 ja nostoa vaikka 11,5mm ei siinä paljon overlappia ole.. Kun nokan asteet alkaa kasvamaan => overlap suurenee => HC arvot kasvaa..
"kerrankin" joku puhuu täyttä asiaa ;)

Lähetetty: 02 Huhti 2005 21:18
Kirjoittaja Eemeli
ZyaS kirjoitti: "kerrankin" joku puhuu täyttä asiaa ;)
Toi on kyl ihan totinen tosi. Siihenkin virinokasta johtuvaan Hc pulmaan tavallisesti auttaa riittävä masinoli määrä tankissa päästömittauksen ajan. :lol:

Lähetetty: 02 Huhti 2005 23:39
Kirjoittaja VesQ
Ja isot venttiilivälykset ja sytkää myöhäselle

Lähetetty: 02 Huhti 2005 23:42
Kirjoittaja janzamar
janzamar tyhmänä miettii että eikös masinol aikasta sytkää vähän,elikkä mites säätö myöhäselle?

Lähetetty: 02 Huhti 2005 23:53
Kirjoittaja VesQ
Eihän se polttoaine sytytystä säädä mutta menee laihemmalle eli syttyy aiemmin ja saattaa aiheuttaa nakutusta. Niin sitten käännetään sytkää sopivasti myöhäselle ja samalla kun menee myöhäselle niin kerkeää kaikki bensa palamaan ennenkuin se työntää sen putkesta pihalle

Lähetetty: 02 Huhti 2005 23:57
Kirjoittaja janzamar
aivan,nyt meni jakelu perille :D
aikas loogista taas.

Lähetetty: 05 Huhti 2005 14:09
Kirjoittaja Jame
p3 kirjoitti:paljonko co ja o2 arvot
jos saan oikein selvää tuosta katsastusmiehen käsialasta niin co 2,0 ja o2 12