Sivu 1/1
1.6i CVH:n bensapumppu
Lähetetty: 10 Elo 2006 10:26
Kirjoittaja Viki
Omassa 1.6i Orionissa on K-Jetronicin pelit ja rensselit eli mekaaninen polttoaineruiskusysteemi. Nyt on varsinkin tankkauksen/jyrkähkön ylämäkipysähdyksen + auton sammuttamisen jälkeen ollut häikkää käsöpumpun käynnistyksen kanssa eli ei surahda päälle. Jonkin aikaa kun odottelee niin alkaa pelittämään. Olen putsannut pumpulle tulevaa 2 johtoa, ei vaikutusta. Onko tuossa mallissa (vm. -88 alkup. 1.6i Ghia) ja jos niin missä 1) pumpun RELE 2) kolarikytkin. Tai onko näissä hilppeissä vikaa ensinkään...kokemuksia/neuvoja. Käynnistyksen jälkeen ei pätki eikä sammuile, ainoastaan JOSKUS em. tapauksissa lämpimän auton sammuttamisen jälkeen, ei läheskään aina.
Lähetetty: 10 Elo 2006 10:33
Kirjoittaja JesseT
Pumpun rele on kojelaudan alle A-pilarin vieressä polkimien päällä se punainen/purppura rele. Kolarikytkintä ei ole, vaan tuo rele sammuu aina jos rpm-signaali häviää. Väliaikaisesti voi kokeilla oikosulkea tuon releen kannan niin tietää onko siitä kiinni.
Lähetetty: 10 Elo 2006 12:59
Kirjoittaja Viki
Jotain tuollaista epäilinkin. Ihmetyttää, että jos pumppu ottaa sytyt kiekkojen mukaan, miten se ottaa kuitenkin paineet virta-avaimen väännöstä alkustartissa silloin kun kone ei vielä käy - ei näistä relekytkennöistä ymmärrä erkkikään, tai en ainakaan minä. Silloin kun putsasin pumpulle tulevaa kahta johtoa, testasin ne virtakynällä akun + ja miinus navalta, kumpaankin johtoon tuli sen testin mukaan miinus!
Autossa oli virrat kytkettynä, ei muuta. Eli tod.näk. rele muuttaa johtojen (tai ainakin toisen johdon) napaisuuden positiiviseksi toimiessaan oikein tms.
Joo, nyt on hyvä tietää mistä alkaa vikaa seuraavaksi hakemaan, sulakeloota (konehuoneessa) on peukaloitu jo suht. tarkkaan läpi.
Niin ja kiitti vinkistä! Jos muilla vastaavia kokemuksia, pankaahan tulemaan...