Sivu 1/1

tanen tekniikka kyssäriä...

Lähetetty: 08 Elo 2006 21:31
Kirjoittaja luukkeri
itse en omista yhtään fordia (toistaiseksi), mutta veljelläni on 1974 taunus jossa 2.0 ohc kone paikallaan..
mutta koska kone on paskana olisi hänellä tarkoitus vaihtaa siihen mahdollisesti jopa 2.0i dohc kone..
mutta koska en tosiaan itse ole kyseisen automerkin kanssa ollut tekemisissä, niin kysyisin täältä viisaammilta, että onko tuo teknisesti mahdollista toteuttaa?

eli onko laatikko sama oli sitten koneena 2.0 ohc tai 2.0i dohc kone..
tarviiko väliin jotain sovitekalikoita vai kannattaako ihan suosiolla unohtaa tuommonen "viritys" ja pysyä ohc tekniikassa..

auto on katsastettu 80-luvun puolivälissä 1.6 --> 2.0 litraiseksi ja tehoja tms. ei ole merkitty otteesseen, mikäli tämä tieto nyt millään lailla tähän asiaan liittyy..

kiitos jo etukäteen asiallisista ja hyödyllisistä vastauksista =)

Lähetetty: 08 Elo 2006 22:10
Kirjoittaja janzamar

Lähetetty: 09 Elo 2006 15:12
Kirjoittaja Riesa2.0
Tää on vain mun mielipide, mutta laittakaa sinne ennemmin ruisku Ohc kuin Dohc. Perustelut on halvemmat osat ja virittämis mahdollisuus, sekä se on varmasti helpompi asentaa sinne...

Lähetetty: 09 Elo 2006 16:29
Kirjoittaja luukkeri
jepulista...

kiitosta vaan molemmille vastaajille..

taidetaan tyytyä siis tuohon ruutta oohooceehen..

Lähetetty: 11 Elo 2006 01:11
Kirjoittaja jate2
Miten olis perusrempattu 2.0ohari, 1,6:n kannella ja sopivaa kaasaria kylkeen. Ei tule niin paljon "synnytystuskia" kun pysytään ihan kaasariosastolla. Potkua löytyy kyllä siitäkin, ainakin ajo-omituisuuksiin nähden... Mutta kaikkihan on mahdollista, jos vaan intoa löytyy....