Sivu 1/1

OHC 2.0 Sierran viritys..?

Lähetetty: 06 Elo 2006 19:41
Kirjoittaja aamupala86
Elikkäs vaparina olis tarkotus virittää. Mitä kaikkea suosittelisitte? Tuplat on ja FR33 nokkasarja avarammalla kannella, mitä alakerralle tarvis tehä nyt kun se on purettuna ja odottelemassa hoonausta.. Miten sais mahollisimman paljo irti? :o
Esim. minkälaisii mäntii ja sen sellasta. :P

Lähetetty: 06 Elo 2006 19:49
Kirjoittaja janzamar
Hakupoliisi tässä :P
Käytä hakua!!! :lol:
Asiallisempaa vastausta ei ehkä hetkeen tule keltään.. :wink:

Lähetetty: 06 Elo 2006 19:51
Kirjoittaja Jaakko85

Lähetetty: 06 Elo 2006 20:05
Kirjoittaja Bootsi
Alakerralle riittää että on kunnossa... Kannesta ne tehot löytyy. 8)

joo joo.. kunnon kisa koneisiin vaihdetaan veivit ja männät jne. jne.

Lähetetty: 11 Elo 2006 01:21
Kirjoittaja jate2
Jos haluaa hipeltää, niin mäntä/kiertokanki paketit noin samanpainoisiksi, about 2-3g heitot, tasapainotus... Ei radikaaleja apuja, mutta...

Lähetetty: 11 Elo 2006 14:52
Kirjoittaja Ilkka2
Bootsi kirjoitti:Alakerralle riittää että on kunnossa... Kannesta ne tehot löytyy. 8)

joo joo.. kunnon kisa koneisiin vaihdetaan veivit ja männät jne. jne.
Jos haluaa alakerran myös kestämään viritettynä yli kesänkin, niin vähintään
kampuran tasapainotus vauhtipyörän kanssa. Uudet laakerit ja pultit/mutterit tietenkin kun auki ottaa. Ilman painotusta, ei tule kestämään kierroksia nimeksikään.

Lähetetty: 11 Elo 2006 17:43
Kirjoittaja Mikko R.
Laakerit kun saa kiertokankiin ja kampiakselille halvimmillaan n. 50e, ei niitä tuskin ole järkeä jättää vaihtamatta. Vakio-osilla tuskin kannattaa kamalasti yli 7000rpm kierrättää, jos haluaa pidemmän päälle pitää koneen ehjänä. Joku varmaan kohta ehdottaa kuplan Mahleja...Itse laittaisin uudet vakiomännät, ajavat saman asian. Tietenkin ensimmäisessä ylikoossa olisi paras ratkaisu. Vanhan pytyn hoonaaminen on vähän sellaista tekohengitystä joka aiheuttaa hengittelyä väärään suuntaan. Lohkon ja kannen tasot oikasuttaa, niin ei tule tiivistyksen kanssa ongelmia sitten.

Lähetetty: 11 Elo 2006 17:47
Kirjoittaja Sultzi
Jep, ei hirveästi yli 7000rpm kestä vakio osat, mutta kiilloitettuna ja keskenään painotettuina kiertarit ja männät, niin kestää jo paremmin noita 7000rpm kierroksia.

Lähetetty: 12 Elo 2006 22:48
Kirjoittaja kekkonen
Asiasta toiseen. Mistä helkkarista noita kannen työstö ohjeita taas löytyykään, ja mieluummin Suameksi.

Lähetetty: 13 Elo 2006 10:02
Kirjoittaja markkul