Cossuni hyytyy... ja pari muuta ongelmaa
Lähetetty: 03 Elo 2006 00:06
Tuota... kertokaas pojat ja miksei tytötkin =) miksi cossuni hyytyy?
Aamulla kun kone on kylmä saattaa peli hyytyä niin että kuljemme kävelyvauhtia kaasujalan asennosta riippumatta mutta ei kuitenkaan sammu. Hetken matelun jälkeen meno alkaa taas maistua.
Lämpöisenä ei tätä ongelmaa ole tosin aikaisemmin "hyyty" vauhdissa lämpöisenä, vauhti ei tippunut mutta eipä ollut tehojakaan mutta hetken päästä(5-10s) päästä taas meni kuin mitään ei olisi tapahtunut.
Viikko ennen PowerMeetinkiä vaihdoin kaikki suodattimet paitsi polttoaine suodatimen jonka vaihtoi eräs huolto jossa tuttuni töissä.
Tämän jälkeen tuli tuo vauhdissa "hyytyminen".
Parisen viikkoa sitten vaihdoin oikeanpuoleisen pakosarjan kun oli halki ja samalla vaihtu pakosarjassa oleva lambra anturi uuteen kun vanha oli melko tiukassa.
En ole varma alkoiko tämän jälkeen tuo kylmänä totaali hyytyminen...
Tyhjänkäynti ventiilikin tuli purettua ja putsattu kun ennen yksi ongelma oli että tuppasi sammahdella satunnaisesti tyhjänkäynillä tai kierokset kävi välillä todella alhaalla, putsauksen jälkeen tämä oire katosi ja käy tasaisesti vaikka kylmäkone välillä naksuukin päälle etc. muuttuvat kuormat.
Termostaakin vaihdoin uuteen jonka vaihto oli todella ikävä homma... samalla huuhtelin jäähdytys järjestelmän kunnolla ja laitoin uudet nesteet.
Tulihan tuo lohkolämppärin elementtikin samalla laitettua.
Sytytyskaapelit oli tarkoitus vaihtaa mutta sain liikkeestä väärät todennäköisesti boa koneeseen sopivat kun omani on bob, ero ei ole iso mutta riittävä.
Tuon polttoaine suodattimen vaihdossa oli ongelmia koska orginaalit pikaliittimet eivät auenneet, suodatinta ei ollut varmaan vaihdettu koskaan joten joutuivat laittaa letkunpätkät klemmareilla putkien ja uuden suodattimen väliin.
Itse epäilen että putki tai letku ei ole kunnolla joten kone ei saa polttoainetta mutta tämän pääsen tarkistamaan vasta viikonloppuna mutta jos jolla kulla on ideoita mikä muu voisi aiheuttaa tuon hyytymisen kylmänä?
Samaan syssyyn mikä voisi aiheuttaa nykimisen tasakaasulla ajaessa? 40-70km/h vauhdissa tuntuu eniten, jos on moottorijarrutus tai kevytkin kiihdytys niin nykiminen katoaa tosin välillä tasakaasullakin kulkee tasaisesti...
Nuo viat kun saisin poistettua niin olisi vain yhtä juhlaa ajelu.
P.s.Oliko Bosch lambra anturin signaali musta ja maa harmaa?
P.S.s.Tuota miten bob kone pitäisi käyttäytyä kylmänä raskaassa kiihdytyksessä? Tietyn lämpötilan alla tehot puolittuu, laatikko antaa koneen kieroksen nousta mutta voimaa ei ole vaan kierokset nousee helposti 5500kier/min mutta voimaa ei ole kuin osa potentiaalista.
Olen pari kertaa "löytänyt" lämpötila rajan jonka jälkee kona antaa kaiken tehon. Tuon "löysin" kun kiihdytin raskaamalla jalalla kun kone ei ollut täysin lämmin kun tuli tuo raja ja kone mietti mennään sitten.. eipäs... ei kun... eli pari kertaa arpo rajalla että antaako tehoa vai ei...
Tuon rajan jälkeen on kaikki tehot käytössä aina eli mietin että ruiskuboxi rajoittaa tehoja kylmällä koneella säästäkseen tekniikkaa? tuo on ollut niin kauan kun tiedän auton historiaa että kylmä kone ja ladakin menee ohi.
Auto on sigussa oleva Scorpio Cosworth stw 1995.
Aamulla kun kone on kylmä saattaa peli hyytyä niin että kuljemme kävelyvauhtia kaasujalan asennosta riippumatta mutta ei kuitenkaan sammu. Hetken matelun jälkeen meno alkaa taas maistua.
Lämpöisenä ei tätä ongelmaa ole tosin aikaisemmin "hyyty" vauhdissa lämpöisenä, vauhti ei tippunut mutta eipä ollut tehojakaan mutta hetken päästä(5-10s) päästä taas meni kuin mitään ei olisi tapahtunut.
Viikko ennen PowerMeetinkiä vaihdoin kaikki suodattimet paitsi polttoaine suodatimen jonka vaihtoi eräs huolto jossa tuttuni töissä.
Tämän jälkeen tuli tuo vauhdissa "hyytyminen".
Parisen viikkoa sitten vaihdoin oikeanpuoleisen pakosarjan kun oli halki ja samalla vaihtu pakosarjassa oleva lambra anturi uuteen kun vanha oli melko tiukassa.
En ole varma alkoiko tämän jälkeen tuo kylmänä totaali hyytyminen...
Tyhjänkäynti ventiilikin tuli purettua ja putsattu kun ennen yksi ongelma oli että tuppasi sammahdella satunnaisesti tyhjänkäynillä tai kierokset kävi välillä todella alhaalla, putsauksen jälkeen tämä oire katosi ja käy tasaisesti vaikka kylmäkone välillä naksuukin päälle etc. muuttuvat kuormat.
Termostaakin vaihdoin uuteen jonka vaihto oli todella ikävä homma... samalla huuhtelin jäähdytys järjestelmän kunnolla ja laitoin uudet nesteet.
Tulihan tuo lohkolämppärin elementtikin samalla laitettua.
Sytytyskaapelit oli tarkoitus vaihtaa mutta sain liikkeestä väärät todennäköisesti boa koneeseen sopivat kun omani on bob, ero ei ole iso mutta riittävä.
Tuon polttoaine suodattimen vaihdossa oli ongelmia koska orginaalit pikaliittimet eivät auenneet, suodatinta ei ollut varmaan vaihdettu koskaan joten joutuivat laittaa letkunpätkät klemmareilla putkien ja uuden suodattimen väliin.
Itse epäilen että putki tai letku ei ole kunnolla joten kone ei saa polttoainetta mutta tämän pääsen tarkistamaan vasta viikonloppuna mutta jos jolla kulla on ideoita mikä muu voisi aiheuttaa tuon hyytymisen kylmänä?
Samaan syssyyn mikä voisi aiheuttaa nykimisen tasakaasulla ajaessa? 40-70km/h vauhdissa tuntuu eniten, jos on moottorijarrutus tai kevytkin kiihdytys niin nykiminen katoaa tosin välillä tasakaasullakin kulkee tasaisesti...
Nuo viat kun saisin poistettua niin olisi vain yhtä juhlaa ajelu.
P.s.Oliko Bosch lambra anturin signaali musta ja maa harmaa?
P.S.s.Tuota miten bob kone pitäisi käyttäytyä kylmänä raskaassa kiihdytyksessä? Tietyn lämpötilan alla tehot puolittuu, laatikko antaa koneen kieroksen nousta mutta voimaa ei ole vaan kierokset nousee helposti 5500kier/min mutta voimaa ei ole kuin osa potentiaalista.
Olen pari kertaa "löytänyt" lämpötila rajan jonka jälkee kona antaa kaiken tehon. Tuon "löysin" kun kiihdytin raskaamalla jalalla kun kone ei ollut täysin lämmin kun tuli tuo raja ja kone mietti mennään sitten.. eipäs... ei kun... eli pari kertaa arpo rajalla että antaako tehoa vai ei...
Tuon rajan jälkeen on kaikki tehot käytössä aina eli mietin että ruiskuboxi rajoittaa tehoja kylmällä koneella säästäkseen tekniikkaa? tuo on ollut niin kauan kun tiedän auton historiaa että kylmä kone ja ladakin menee ohi.
Auto on sigussa oleva Scorpio Cosworth stw 1995.