Sivu 1/1
Ohc kaasarista ---> Ruiskuksi?
Lähetetty: 28 Maalis 2005 13:46
Kirjoittaja Sierrain
Tahtoisin vaihtaa 1.6l:n kanessa olevan 1.6l:n kaasarin 2.0l is:n ruiskuun.
Onko kellään kokemuksia moisesta? Mitä joutuu tekemään jotta ohjain boxi ja kaikki tunnistimet toimivat? Sytkän joutuneen myös vaihtamaan?
Viisaammat opastakoon ja korjailkoon yritystä.....

Lähetetty: 28 Maalis 2005 13:51
Kirjoittaja Mak383
Vaihda suosiolla jo kone samalla.. eli 1.6 -> 2.0i. Itse tein tuommosen vaihdon ja ihan mukavahan sillä on ajella

Lähetetty: 28 Maalis 2005 13:52
Kirjoittaja p3
osta ruisku sierra ja jätä se entinen varaosiksi.
Lähetetty: 28 Maalis 2005 13:54
Kirjoittaja Sierrain
Kone on kasauksessa ( 2l ohc:n alakerta, 1.6L:n kansi ja 2l:n nokka + pakosarja) ja sitten joko se ruisku tai 2l:n kaasari...
Joten kumpaa suositellaan? kokemuksia?
Ei tältä pojalta lopu kokeilu into..... ainakaan viellä.....
Lähetetty: 28 Maalis 2005 15:40
Kirjoittaja Eemeli
Eli ruiskujen asennus kaasuttimen tilalle kyseessä... Itse tein tuossa syksyllä kyseisen swapin.
Itse purin autosta pois kaikki kaasarikoneen ohjauslaitteet(sytkä ja kaasuttimen ohjaus) sai helposti pois kun vaan kojelaudan alta nyki ohjaukselle menevät liittimet irti.(loytyy sieltä hanskalokeron päältä.)
Ruiskujen johtosarja toimii täysin omanaan, vaatii muistaakseni ainoastaan herätteen(sytkän),öp merkkivalon ja lämpömittarin kytkemisen alkuperäiseen auton johtosarjaan ja tietenkin virran ja maan suoraan akulta.
Eli ruiskujen mukana täytyy laittaa myöskin sytytys ruiskukoneesta, koska se ruiskun boxi ohjaa sitäkin.
Muista että ruiskun imusarja vaatii että kanteen kaivetaan kolot niille suuttimille siihen imupuolen suulle.
Lähetetty: 28 Maalis 2005 19:58
Kirjoittaja Jaakko85
eiköhän tuo oo ihan bolt on homma, mutta jos 1.6sen tai perus kakslitrasen kantta aiot käyttää niin kanteen pitää tehdä imukanavien suulle pienet kolot suuttimille.
tankki kannattaa ottaa sitte kans ruiskumallista, niin voi ajella vähän pienemmälläkin tilkalla.
Lähetetty: 28 Maalis 2005 20:39
Kirjoittaja Sierrain
Kiitos kiitos, homma kuullostaa jopa mahdolliselta...
Kenties kohta ajellaankin ruiskun voimalla... 8)
Lähetetty: 03 Syys 2005 22:40
Kirjoittaja Sierratuning
Itsekkin herättelen ajatusta vaihtaa vakio 2.0 koneen weberin ruiskuun.
Toimiiko ruiskun kanssa mitenkään 1.6kaasari sierran kärjetön sytkä? (kerta siinä ei ole rajotinta kierroksille, pitäisin se virikäytössä)
Onkos nuo ohc koneiden ruiskut kaikki elektronisia? neli- vai 1piste ruiskuja?
mikä ruisku on esim is sierrassa? mitä muita ruiskuja on fordin sohc koneissa?
mistä esim. efi ruisku on?
Lähetetty: 04 Syys 2005 12:33
Kirjoittaja Bootsi
Sierratuning kirjoitti:esim is sierrassa? mitä muita ruiskuja on fordin sohc koneissa?
mistä esim. efi ruisku on?
4-piste EFI
Electronic
Fuel
Injektion.

Lähetetty: 04 Syys 2005 12:57
Kirjoittaja Jaakko85
Bootsi kirjoitti:
4-piste EFI
Electronic
Fuel
Injektion.

eihän nuista kaksilitrasista sohc koneista muuta ruiskua löydykkään kuin tuo Ford EFI.
löytyy esim. is sierrasta.
paska ruisku jos meinaa virittää. tai no ecuhan se vaan paska on.
Lähetetty: 04 Syys 2005 13:59
Kirjoittaja jaska74
Lähetetty: 04 Syys 2005 19:09
Kirjoittaja Sierratuning
Eli siis vaatiiko is sierran sytkän jos laittaa efin ruiskun.
mitkä suuttimet pitäisi olla jos haluaa lähelle 200hp?
Lähetetty: 04 Syys 2005 19:39
Kirjoittaja jaska74
Sierratuning kirjoitti:mitkä suuttimet pitäisi olla jos haluaa lähelle 200hp?
viritysmiehet kehuvat kovasti saab 9000 turbon suuttimia, tiedä sitten häntä.
ruisku = ruiskun sytkä
Lähetetty: 04 Syys 2005 19:44
Kirjoittaja Sierratuning
ok, kiitos.
Mitenkäs toimii tuon 2.0 ohc sierran isoboksilla oleva 2kurkkunen weberi ilman tuota boksia?
(esim tyhjäkäynnin askelmoottori ei varmaan "pumppaa"/seilaa)
Tai mikä kaasutin toimisi paremmin virikäytössä? (siis ilman boksia)
(en tarkota nyt pysty/vaaka tuplia)
Mitenkä pelais esim. vanhemman ohc koneen 2.0 kaasari?
Lähetetty: 29 Syys 2005 08:52
Kirjoittaja Fullspeed
Ihan mikä vaan kun rikastuksen/tyhjäkäynnin korotuksen toteuttaa uusiks.