Sivu 1/2

sierran kansi

Lähetetty: 01 Elo 2006 20:47
Kirjoittaja tuppu
Nii voikoha olla mikää muu ku kansipahvi vikana ku kerää paisuntasäiliöö aiva hulluna painetta... ja puurot ja vellit ei silti oo sekasin...

Re: sierran kansi

Lähetetty: 01 Elo 2006 21:13
Kirjoittaja overboost
tuppu kirjoitti:Nii voikoha olla mikää muu ku kansipahvi vikana ku kerää paisuntasäiliöö aiva hulluna painetta... ja puurot ja vellit ei silti oo sekasin...
Voi :cry: Kansi tai lohko halki.

Lähetetty: 01 Elo 2006 21:30
Kirjoittaja jaska74
luultavasti kyllä pahvi.
harvoin kansi halkeaa vesitilaan

....

Lähetetty: 01 Elo 2006 21:34
Kirjoittaja tuppu
Joo no pitänee nakata uusi kansipahvi ja kattoo mitä tapahtuu... saako muuten venttiilinohjurit vaihdettua mistä päin ku hetkeks (1tunti) sammuttaa ja pistää käyntii nii tuprauttaa pienet savut vai voisko toiki johtua pahvista... ja eihä toho tarvi ku ketjun kiristimen uude ja pahvin ku vaihtaa

Lähetetty: 01 Elo 2006 21:43
Kirjoittaja jaska74
puhutaankohan me ohc vai dohc kannesta?

Lähetetty: 01 Elo 2006 21:45
Kirjoittaja Riesa2.0
jaska74 kirjoitti:puhutaankohan me ohc vai dohc kannesta?
Kun kerran ketjun kiristimestä puhutaan niin varmaankin dohc... Mikä on hulluna painetta? Tuleeko nesteet pihalle asti vai mitä?

Lähetetty: 01 Elo 2006 22:02
Kirjoittaja tuppu
joo rokkineha toi on... ku kierrättää nii se lykkää ilmaa nii et kuplii kunnolla ja siitä pienemmästä yläputkesta tulee kokoaja vettä... eihä kumminkaa vesipumpus mitää vikaa vois olla....

Lähetetty: 01 Elo 2006 22:49
Kirjoittaja Riesa2.0
tuppu kirjoitti:ku kierrättää nii se lykkää ilmaa nii et kuplii kunnolla ja siitä pienemmästä yläputkesta tulee kokoaja vettä... eihä kumminkaa vesipumpus mitää vikaa vois olla....
Kyllä se mullakin siitä yläputkesta tulee kuumana vettä kokoajan ja kierroksilla voi vähän kupliakkin.... Ookko muuten koittanut ilmata sitä systeemiä? Kuuluuko ylimääräisiä lorinoita tai muuta? Toihan on sitten vaikea ilmata -> keula mahdollisimman ylhäällä, paisuntasäiliön korkki auki ja letkuja puristelemaan (auto tietenkin käynnissä).

En tiedä kannattaako ruveta konetta vielä avaamaan jos muuta vikaa ei kerran ole... Se kansihan sieltä voi olla jostain kohtaa halki (niinkuin yleensä :lol: ) mutta jos vellit ei mene kerran sekaisin, eikä muutakaan vakavempaa vikaa ole, niin itse antaisin mennä vain niin kauan kun pelittää. Itsekkin ajoin edellisellä koneella 40tkm kaikkien lörinöiden, kuplimisien, ja sen mahdottoman keltaisen kuran (jota tuli huohotus putken täydeltä) kanssa. Ja sen koneen kansi oli siis jo selvää kauraa jo autoa ostettaessa (tai viikon päästä minä sen vasta huomasin, kun huohotinputki meni tukkoon :( ), mutta selvispähän halpa myynti hinta :evil: Ei tullut edes konetta silloin ostaessa tutkittua kun piti olla hyvässä kunnossa :roll: Hyvin se silti pelitti, kunnes edelleen mystisestä syystä öljyt lakkasi kiertämästä...

Lähetetty: 02 Elo 2006 06:55
Kirjoittaja tuppu
Joo no pitää yrittää tota ku lämmityskennosta kuuluu koko ajan sellasta pluplutusta... ku öljy ei oo yhtää harmaata vaa aivan kirkasta....

Lähetetty: 02 Elo 2006 07:48
Kirjoittaja tumakirj
oon kans koittanut pluplutusta lämppärikennosta poistaa mut viel ei oo täysin onnistunut..vähentynyt kylläkin..vesipumpun vaihdon jälkeen ilmeisest jäi ilmaa eikä 1.5 vuoteen sieltä vielä poistunut..

Lähetetty: 02 Elo 2006 20:43
Kirjoittaja tuppu
mittasin äsken paineet ja ykköses oli 8.5 ja muis 10.5-11.5 et viittaiskohan toi siihe tiivistevikaa... nii ja pitääköhä se ketjun kiristin vaihtaa samalla ku kannen irrottaa

Lähetetty: 02 Elo 2006 21:12
Kirjoittaja Riesa2.0
tuppu kirjoitti:nii ja pitääköhä se ketjun kiristin vaihtaa samalla ku kannen irrottaa
Kyllä, mutta eipähän tuo paljoa maksa...

Lähetetty: 03 Elo 2006 22:27
Kirjoittaja tuppu
kuinkaha ku pakosarjas muut kanavat oli aiva noes mut yks oli melko kirkas... sa oli sama pytty missä oli noin 2.5bar pienempi paine ku muis et mistähän tollanen vois johtua ja onko mitää haittaa

Lähetetty: 04 Elo 2006 20:09
Kirjoittaja jusep
no eipähän siellä muuta kuin vettä seassa joka kiillottaa "pytyn" toden näköisesti kansi halki veikkaisin näin mulla on ollu omassa jo yli satatuhatta kilometriä sama vika mutta ei anneta sen häiritä :wink:(silti nollasta sataan vielä n.10 sekuntia) joka aiheuttaa myös sen pulputuksen lämpärin kennoon kun vettä poistuu palotilojen kautta voihan niitä ilmata kun ottaa lämppäriltä toisen letkun irti ja kaataa vettä täyteen ni hetken pulputus lakkaa mut tulee kuiteskii takas jonkun ajan päästä. ANNA MENNÄ NIIN KAUAN KUIN SE KULKEE!!!

Lähetetty: 05 Elo 2006 12:59
Kirjoittaja tuppu
Eipä sillä oikee pysty hirveesti ajaa ku lykkää nii paljo ilmaa paisuntasäiliöö et vedet tulee mäkee... mut no pian sen näkee mitä se on syöny, enää pitää ihmetellä et kuinka ketju lähtee pois nii kansi on irti....

No sanookas ny kuinka toi ketju pitää irrottaa ku en keksiny ja ei viitsi voimakeinoja ekana käyttämään

Lähetetty: 05 Elo 2006 14:16
Kirjoittaja janzamar
Enpäs tiedä tuosta,Azmassa oli joku paksumpi kohta
jossa oli joku lukitus,vähän niinkuin fillarin ketjussa.

Lähetetty: 05 Elo 2006 15:41
Kirjoittaja tuppu
tuppu kirjoitti:Eipä sillä oikee pysty hirveesti ajaa ku lykkää nii paljo ilmaa paisuntasäiliöö et vedet tulee mäkee... mut no pian sen näkee mitä se on syöny, enää pitää ihmetellä et kuinka ketju lähtee pois nii kansi on irti....

No sanookas ny kuinka toi ketju pitää irrottaa ku en keksiny ja ei viitsi voimakeinoja ekana käyttämään
ku kiristijän varren ottaa irti nii silti ei lähde ku ei tuu nokkapyörien välistä pois et joutuuko nokat ottaa irti myös... ja pitääkö kannen keskellä olevat kaksi isoa kuusokoloruuvia ottaa myös irti että kansi lähtee

Lähetetty: 05 Elo 2006 16:08
Kirjoittaja Riesa2.0
tuppu kirjoitti: ku kiristijän varren ottaa irti nii silti ei lähde ku ei tuu nokkapyörien välistä pois et joutuuko nokat ottaa irti myös... ja pitääkö kannen keskellä olevat kaksi isoa kuusokoloruuvia ottaa myös irti että kansi lähtee
Ei tartte niitä isoja ottaa, en tiedä mitä varten ne siinä edes on (koriste?). Ne rattaat niiden nokkien päästä on melkein pakko irroittaa just sen takia kun se ketju ei sovi sieltä välistä pois, nokkia ei oo pakko ottaa jos vain kannenpultit muuten saa auki... Niin ja siinä kannen etureunassa on sitten kans pari torxs ruuvia, muista ottaa ne kans sitten irti!

Edit: Nokkia ei muuten edes saa irti ennekuin ne rattaat ja ketjun ottaa pois :wink:

Lähetetty: 05 Elo 2006 17:31
Kirjoittaja tuppu
nii missä ne siinä etureunas on ne ku oon ottanu 10 kannepulttia irti jotka oli torkseja ja sit kakas normaalia 13mm päällä olevaa pulttia ketjun etupuolelta eikä vielä tunnu lähtevän... :?

Lähetetty: 05 Elo 2006 17:44
Kirjoittaja Riesa2.0
tuppu kirjoitti:nii missä ne siinä etureunas on ne ku oon ottanu 10 kannepulttia irti jotka oli torkseja ja sit kakas normaalia 13mm päällä olevaa pulttia ketjun etupuolelta eikä vielä tunnu lähtevän... :?
Joo kyllä ne noi 13milliset varmaan on mitä tarkoitin, mulla ne oli vain torxia, mutta siinä etureunalla ne kyllä oli. Se kansi voi olla vähän "tarttunut" kiinni jollakin puuvasaralla jos vähän koputtelisi niin eiköhän sen pitäisi lähteä...

Lähetetty: 05 Elo 2006 18:15
Kirjoittaja tuppu
Riesa2.0 kirjoitti: Joo kyllä ne noi 13milliset varmaan on mitä tarkoitin, mulla ne oli vain torxia, mutta siinä etureunalla ne kyllä oli. Se kansi voi olla vähän "tarttunut" kiinni jollakin puuvasaralla jos vähän koputtelisi niin eiköhän sen pitäisi lähteä...
joo no yritin koputella vasaralla ja vääntää vesipumpun päällä olevasta korvasta ja ei nii hakkasin jo lekallakin siihen korvaan mut ei... nopitää odottaa ihmettä ja yrittää huomenna uusiks.. 1.6 cvh:sta lähti ihan suosiolla kyllä....

Lähetetty: 05 Elo 2006 19:40
Kirjoittaja jaska74
kannen ja lohkon väliin varovasti talttaa ja vasaraa

Lähetetty: 05 Elo 2006 19:45
Kirjoittaja henu
tuppu kirjoitti: joo no yritin koputella vasaralla ja vääntää vesipumpun päällä olevasta korvasta ja ei nii hakkasin jo lekallakin siihen korvaan mut ei... nopitää odottaa ihmettä ja yrittää huomenna uusiks.. 1.6 cvh:sta lähti ihan suosiolla kyllä....
mulla oli oharissa sama homma et ei millään meinannu irrota normikeinoilla...nostin jopa vinssillä kannesta ni nous koko kone :lol:
mut sit ihan vasaralla ku naputteli varovasti ni irtos

Lähetetty: 05 Elo 2006 19:52
Kirjoittaja turbiiniriesa
joo pelkkä koputtelu useimmin riittää,jos talttaa käytät,niin olehan sit tosi varovainen ettet telo niitä kannen ja lohkon pintoja kovin pitkältä,toivottavasti ymmärrät mitä tarkotan...

Lähetetty: 05 Elo 2006 21:07
Kirjoittaja Jaakko85
jaska74 kirjoitti:kannen ja lohkon väliin varovasti talttaa ja vasaraa
Näin juuri :D

Tuo on niinkuin se viimeinen keino jota ei edes ole tarvinnut koskaan käyttää :roll:

Vaan kyllähän tuokin nätisti onnistuu.