Sivu 1/1
Zetec 2.0 ilmamäärämittari & muita tyhjäkäyntiin liittyv
Lähetetty: 29 Heinä 2006 21:22
Kirjoittaja Lucifer74
Eli uusi topikki, jos vaikka uusia lukijoita & vinkkejä..
Mitä särkyy jos ajaa pitkään ilman ilmamäärämittaria?
Kun siitä irrottaa johdot, tyhjäkäynti asettuu 500-900rpm välille, eikä karkaa korkeuksiin ( 3500-400rpm) kuten viimeaikoina on ollut vaivana.
Lähetetty: 29 Heinä 2006 21:36
Kirjoittaja Omppu
Ei säry mitään mutta tankatessa huomaat... Ja kuten aiemmissa topiceissa on todettu: piuha irti -> moottorinohjaus siirtyy ennalta laskettuun arvoon. Vika voi olla muuallakin. Itsellä tyhjäkäynti jäi koholle ja nyki n. 3500-4000rpm. EGR tukkoon ja ongelmat hävisi. Itsekin vaihdoin tuon ilmamäärämittarin ja oireet lieveni mutta lopullinen syy oli tuo edellämainittu EGR.
Lähetetty: 29 Heinä 2006 21:46
Kirjoittaja Lucifer74
Aha..
Tutkin juuri Alfamerin opasta, kun lopultakin sen löysin, ja yleisin lause näyttää olevan: "Mikäli vastus poikkeaa teknisissä tiedoissa ilmoitetuista arvoista on anturi/venttiili viallinen" Eli yleismittaria hankkimaan ja sen jälkeen kaikki anturit uusiksi
Unohdin muuten mainita että tossa kotterossa on ilmastointi ja silläkin on oma solenoidi joka nostaa tyhjäkäyntiä.
Eli eipä tarvi huomennakaan tehdä mitään harrasteautolle, kun päivä menee noiden antureiden liittimien tsekkauksessa & joutokäyntiventtiilin hutkimisessa.
Olisko mahdollista että vika olisi vain ilmamäärämittarissa? Kuinka usein ko. osa on ollut syyllinen kohonneeseen tyhjäkäyntiin?
Entäpä ohjaustehostimen painekatkaisin? Onko keltään hajonnut?
Sekin nostaa tyhjäkäyntiä.
Lähetetty: 29 Heinä 2006 21:49
Kirjoittaja NiceMan
Lucifer74 kirjoitti:Aha..
Unohdin muuten mainita että tossa kotterossa on ilmastointi ja silläkin on oma solenoidi joka nostaa tyhjäkäyntiä.
.
Ihan varma? eli siellä on siis 2kpl noita solenoideja?
Mietin omassa fordissaní on kanssa automaattinen ilmastointi etc mutta koneessa on vain yksi "solenoidi" jolla ohjataan koneen tyhjänkäynti kieroksia.
Lähetetty: 29 Heinä 2006 21:58
Kirjoittaja Lucifer74
Tässä on ihan käsisäätöinen kylmäkone, eli solenoidin pitäisi löytyä tulipellistä imukotelon ja haitariputken liitoskohdasta. (imukotelo=läppärungon päälinen muovikotelo, alfamerin oppaan mukaan)
Pitänee huomenna tutkia montako noita solenoideja oikeasti on ja missä.
Lähetetty: 29 Heinä 2006 23:33
Kirjoittaja Monteonisti
Ohjaustehostimen painekatkaisimen voi kait kokeilla kääntelemällä rattia ääriasennosta toiseen auton ollessa paikallaan käynnissä, siis tyhjäkäynnillä, pitäisi vaikuttaa kiekkoihin tai ääneen jos katkaisin OK? 8)